Gjest Flau Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Etter å ha lest tråden på Samliv begynte jeg å lure, og åpnet en tråd om tema her for ikke å ødelegge den tråden. At menn kan få orgasme uten utløsning visste jeg, men kan det også være motsatt? Kan de også få utløsning uten å ha orgasme? Jeg trodde faktisk at utløsning er en konsekvens av orgasme, men lurer på om det er feil. Hilsen Flau
Gjest randomguy Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 det er mulig å få orgasme uten å få utløsning ja. det er en eller annen teknikk på å få det til. jeg har prøvd selv, men har aldri greid det.
Gjest Mann 42 Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Vanligvis henger orgasmen og ejakulasjonen sammen. Og det er det mange gode grunner til at de skal gjøre. Cluet er jo at vi skal forplante oss, og det skjer best ved at vi har det helt topp mens vi holder på, og at det først blir virkelig bra når selve pakken leveres. Nytelsen står i forplantningens tjeneste, for å si det sånn. Men likevel, så kan menn ha ejakulasjon uten orgasme, og orgasme uten ejakulasjon. Det første er nærmest en glipp, det andre krever trening. Både selve sædavgangen og orgasmen kommer i stand ved at deler av nervesystemet stimuleres over en viss terskel. Da blir det mere følsomt, man kjenner nytelse som blir sterkere og sterkere jo mer man holder på, og til slutt får man en utløsning, og systemene slapper av igjen. Men det er to separate "kretser" og de kan ha litt forskjellig terskel. Så en mann kan onanere, og holde seg ganske høyt i nivået på nytelse, men tilpasse stimulansen slik at han ikke kommer, men bare nesten. Sånn kan han holde på ereksjon (hvis han er i form rent fysisk og alt fungerer som det skal) og ha en langvarig nytelse, uten den endelige utløsningen, orgasmen. Men hvis han holder på sånn, kan det skje at den delen av nervesystemet som står for selve ejakulasjon av sæd, stimuleres så høyt at man får sædavgang, og det kan skje uten orgasmen. Å ha en orgasme uten sædavgang er ikke så veldig vanskelig, det dreier seg bare om å etablere kontroll over noen av musklene i underlivet som man vanligvis ikke kontrollerer bevisst. Det er litt vanskelig å forklare, men det minner litt om knipeøvelser som jenter gjør for å bli trangere. Hvis man får taket på det, så blir ofte orgasmen mer langvarig, og mange ganger kan man få mer enn en. Men det er en annen kvalitet på orgasmer som man får på denne måten, for man kan ikke gi seg over og bare nyte det, når man skal holde på en sånn kontroll. Jeg for min del har sluttet helt med sånt. Det var litt kult rent egomessig da jeg var yngre, men nå syns jeg det er deiligst å bare gi seg over når det går, og gi "full pakke"
Gjest Mann 42 Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 En ting til som skal sies, som Jalp sa i den andre tråden, er at å etablere kontroll over orgasmer og trene seg til å holde ut, kan føre til at det blir vanskeligere å faktisk FÅ orgasme for en mann. Jeg ble såpass vant i en periode til å fokusere på kvinnens nytelse, at jeg glemte min egen, og som et resultat, hadde jeg lenge vansker med å gi meg over, og mistet i en periode evnen til å få orgasme under samleie. Jeg var bare flink, men hadde ikke noe igjen for det. Jeg måtte faktisk begynne å øve på å gi slipp og fokusere mer på egen nytelse. Heldigvis har jeg en kjæreste som ikke syns det gjør noe om det tar en stund før jeg kommer.
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 (endret) En ting til som skal sies, som Jalp sa i den andre tråden, er at å etablere kontroll over orgasmer og trene seg til å holde ut, kan føre til at det blir vanskeligere å faktisk FÅ orgasme for en mann. Jeg ble såpass vant i en periode til å fokusere på kvinnens nytelse, at jeg glemte min egen, og som et resultat, hadde jeg lenge vansker med å gi meg over, og mistet i en periode evnen til å få orgasme under samleie. Jeg var bare flink, men hadde ikke noe igjen for det. Jeg måtte faktisk begynne å øve på å gi slipp og fokusere mer på egen nytelse. Heldigvis har jeg en kjæreste som ikke syns det gjør noe om det tar en stund før jeg kommer. Jepp det er ikke bra å utøve dette over lang tid. En venn av meg opplevde det samme som du refererer til her. Og hvem vil ha en mann som ikke ejakulerer? Nei FULL PAKKE ER BEST! Endret 17. august 2007 av Mysticgirl
Gjest Thelma :-) Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 (endret) Mannen min sier at han aldri har hatt sædavgang uten orgasme - men orgasme uten sædavgang er mulig - og skjer bl.a. om han finner ut at han vil drøye det litt før han kommer. Da får han en slags orgasme - selv om selve utløsningen kommer senere. Jeg synes det høres veldig "stress" ut at mannen skal holde ut helt til kvinnen kommer ved et samleie. For det første så er det svært få kvinner som faktisk kommer ved kun penetrering - dessuten tror jeg at det å "komme på likt" er noe som stort sett skjer på film. Hos oss foregår det som regel slik at jeg får orgasme som en del av opptakten til selve samleiet .. mens mannen min får orgasme som avslutning på selve samleiet .. Dermed så "må" han ikke holde ut i det uendelige slik som mange beskriver her. Det viktigste er uansett kommunikasjon - og min erfaring er at sex bare blir bedre med årene - og sex med en man kjenner og er trygg på er så mye, mye bedre enn fomling med en man nettopp har truffet. Endret 17. august 2007 av Thelma :-)
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Vanligvis henger orgasmen og ejakulasjonen sammen. Og det er det mange gode grunner til at de skal gjøre. Cluet er jo at vi skal forplante oss, og det skjer best ved at vi har det helt topp mens vi holder på, og at det først blir virkelig bra når selve pakken leveres. Nytelsen står i forplantningens tjeneste, for å si det sånn. Men likevel, så kan menn ha ejakulasjon uten orgasme, og orgasme uten ejakulasjon. Det første er nærmest en glipp, det andre krever trening. Både selve sædavgangen og orgasmen kommer i stand ved at deler av nervesystemet stimuleres over en viss terskel. Da blir det mere følsomt, man kjenner nytelse som blir sterkere og sterkere jo mer man holder på, og til slutt får man en utløsning, og systemene slapper av igjen. Men det er to separate "kretser" og de kan ha litt forskjellig terskel. Så en mann kan onanere, og holde seg ganske høyt i nivået på nytelse, men tilpasse stimulansen slik at han ikke kommer, men bare nesten. Sånn kan han holde på ereksjon (hvis han er i form rent fysisk og alt fungerer som det skal) og ha en langvarig nytelse, uten den endelige utløsningen, orgasmen. Men hvis han holder på sånn, kan det skje at den delen av nervesystemet som står for selve ejakulasjon av sæd, stimuleres så høyt at man får sædavgang, og det kan skje uten orgasmen. Å ha en orgasme uten sædavgang er ikke så veldig vanskelig, det dreier seg bare om å etablere kontroll over noen av musklene i underlivet som man vanligvis ikke kontrollerer bevisst. Det er litt vanskelig å forklare, men det minner litt om knipeøvelser som jenter gjør for å bli trangere. Hvis man får taket på det, så blir ofte orgasmen mer langvarig, og mange ganger kan man få mer enn en. Men det er en annen kvalitet på orgasmer som man får på denne måten, for man kan ikke gi seg over og bare nyte det, når man skal holde på en sånn kontroll. Jeg for min del har sluttet helt med sånt. Det var litt kult rent egomessig da jeg var yngre, men nå syns jeg det er deiligst å bare gi seg over når det går, og gi "full pakke" Jo mere du øver på riktig måte jo mere får du en mental kontrol over denne prosessen og du kan droppe alle forsøk på å kontrolere ved å knipe hardt i underlivet. Når jeg har sex så bygges det først og fremst opp tenning i underlivet. Ved pust, og etter hvert bare tankekontroll kan jeg bringe denne energien oppover i kroppen eller sirkulere den opp til hodet langs ryggsøylen og ned igjen til kjønnsorganene langs forsiden av kroppen og rundt og rundt. Etter hvert blir dette en uanstrengt og naturlig ting og orgasmene blir enormt mye sterkere, lengre og flere. Det er kun i begynnelsen og hvis man ikke trekker enerigen opp, at orgasmer uten utløsning er mindre de man har hatt før. Etter hvert blir det omtrent slik at den første er som 95% av en vanlig orgasme, mens den neste blir som 140% uten utløsning eller 150% med utløsning. Slik har de en tendens til å øke i styrke jo flere man får etter hverandre og de varer lenger og lenger. Slike orgasmer får for de fleste menn også en annen dybde og kvalitet som er vanskelig å forklare. Man gir seg også mere henn og elsker på en mer flytende, tilstedeværende og sensuell måte. Et sentralt aspekt ved denne teknikken er at man trekker den seksuelle energien ut i kroppen og bort fra kjønnsorganene. Gjør man det så lagres denne energien bedre enn hvis den er konsentrert ned i kjønnsorganene. Man kan si det sånn at i kjønnsområdet så skapes sekseull energi raskest og forsvinner raskest. Dette merker imidlertid folk ikke noe til fordi den kontinuerlige stimulansen hele tiden genererer ny energi. Men, hvis man trekker den opp så vil orgasmene bli mye, mye større og føre til at sammentrekningene menn er vant til å ha i underlivet forekommer i hele kroppen. I tilleg så fører dette til at resten av kroppen blir ekstremt erogen. Etter å ha holdt på med dette en stund så kan skulderen min bli like erogen som penisen min var før etter en halvtimes sex. Dette gjør at nå er min første orgsame 3-500% av den var før og den neste mer en det igjen osv. Denne teknikken har en tendens til å skape mye mer sensitive manlige elskere og gjør at kvinner og menn blir mere kompatible som elskere. Den har også bevist for meg at kvinner og menn har samme seksuelle potensiale. Det er bare en myte at kvinner kan få større og lengre orgasmer enn menn. Det handler bare om manglende kunnskap. Interesant nok så ble denne kunnskapen publisert i den samme rapporten som først beskrev kvinnens g-punkt for et vestlig publikum, på begynnelsen av 80 tallet. Det eneste som folk brydde seg om var imidlertid det som hadde med kvinnens seksualitet å gjøre. Nå er imidlertid denne teknikken i ferd med å spre seg som ild i tørt gress i USA. Men, det har mere med at yoga har blitt nesten like vanlig som å trene vekter i USA og at det har ført til en nysgjerrighet på østlige teknikker. Hvis man praktiserer pusteøvelsene 5-10 min noen dager i uken og øver seg mens man onanerer, så kan man lære seg dette på alt fra en dag til ett år. Hvis ikke man klarer det innen da så man bare kontakte en yoga lærer eller tantra lærer. Alle menn kan gjøre dette. Det er imidlertid et par faremomenter ved teknikken. Hvis man bygger opp mye seksuell energi i hodet og øvre kropp så vil man kunne skade seg om den er der for lenge. Etter sex må man derfor kanalisere den ned til navleområdet hvor den kan lagres trygt og vil gjøre deg svært mye godt. Det er ikke vanskeligere enn å lære teknikken i utgangspunktet. Man er også nødt til å lære seg et par enkle øvelser for å tømme seg for overflødig energi hvis, man merker at man blir veldig gira eller litt rar. Det finnes noen som blir svært mentalt ubalansert og innimellom også psykotiske av teknikken. Det forekommer imidlertid kunn hvis den praktiseres uten disse sikkerhetsøvelsene eller hvis man er svært mentalt ustabil. Teknikken, som også finnes i en lignende variant for kvinner, har flere andre fordeler som at den gjør at oxytocinnivået (kjærlighetsstoffet i hjernen) beholdes mye lenger etter sex, så fremt mannen ikke får utløsning. Om mannen ikke får utløsning vil han heller ikke bli trøtt på samme måte som ellers etter orgasmen. Man kan godt få utløsning hvis man vil, men det er en fordel å få det en del mindre enn de fleste pleier, siden man da får et høyere energi og oxytocinnivå. Det er en rekke andre ting å si om teknikken, men jeg orker ikke skrive mer om det. Dette er definitivt ikke en teknikk som handler om å holde ut lenge for kvinnens skyld eller om mannens ego. Det er derimot veien til mannens ekte seksualitet og burde vært en del av seksualundervisningen. Det er som sagt heller ikke egentlig enn kontroll teknikk, men en teknikk som baserer seg på tilstedeværelse i egen kropp, å gi seg hen og at tanker kan kontrolere langt mer en man tror. I begynnelsen kan det imidlertid måtte brukes en del mer kontroll og mannen kan måte være litt ekstra fokusert på seg selv innimellom, under samleier hvor man øver.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Jeg har aldri faket en orgasme, men jeg skal innrømme at den fra tid til annen har vært et hett tema etter at sexen er avsluttet. Jeg har vært fristet til å fake mer en én gang, for å si det sånn, men siden de fleste jenter nettopp kobler orgasme med ejakulasjon har jeg latt være. Min, og antakeligvis mange andre menns orgasme, er ikke en rett-frem-sak som kan "times og tilrettelegges". I mitt tilfelle tar det som oftest veldig lang tid før jeg klarer å bygge meg opp til å gå, og hvorvidt dette skjer eller ikke avhenger en del av sexens natur. Nøkkelordene mine er hardt, dypt og lenge, og det skjønner jeg godt kan bli noe slitsomt for den andre parten. Noe garanti finnes det likevel ikke, for det er mange faktorer som spiller inn. Dagsform, stress, prestasjonsangst og kåthet er noen av dem. Hennes oppspilthet, kåthet, eventyrlyst og aktivitet er på sin side helt avgjørende. Dersom en håndjager faktisk hadde vært mer spennede, så kan vi egentlig la hele greia ligge. Jeg har merket meg at dersom vi hopper over et langvarig forspill (som oftest med oralsex), så kan jeg ved penetrasjon kjenne det velkjente presset bygge seg opp der nede etter forholdsvis kort tid. Siden de fleste jenter anser det å komme for fort som noe negativt, så har jeg lært meg til å holde denne tidlige orgasmen tilbake. I enkelte tilfeller har jeg imidlertid kun tenkt på meg selv og latt det skure. Ejakulasjon når det gjelder sex med en partner er faktisk såpass sjeldent for meg at jeg ofte griper sjansen når jeg har den. Dette kommer selvsagt litt an på hvor langt jeg har kommet i mitt seksuelle forhold til partneren. Er det første gangen vi har sex sammen, vil jeg jo nødig bli oppfattet som en dårlig elsker ved å gå "altfor tidlig". Jeg har egentlig tatt litt fatt i dette på egenhånd (bokstavelig talt) vha solosex. Jeg har liksom aldri helt klart å komme ved å bruke hånden, men selv om det tar fryktelig lang tid, så klarer jeg det nå stort sett hver gang. Også når det gjelder sex med jenter klarer jeg nå i større grad enn før å styre meg selv mot en orgasme med utløsning. Jentene må likevel fortsatt smøre seg selv med en del tålmodighet, men kutter de ut alt mas og heller nyter øyeblikket, så går det som regel bra til slutt. Hemmeligheten ligger vel egentlig i å ikke jage sin egen eller hennes orgasme, ikke tenke for mye og å sette din egen orgasme like høyt som hennes. I enkelte av mine kjæresteforhold har altså dette ofte vært et tema som det kan være vanskelig å snakke om. Svært ofte tar hun det veldig personlig og blir skuffet. Hun anser det som hennes feil, noe som slett ikke behøver å være tilfellet. Én ting er i hvertfall helt sikkert: det hjelper ikke med anklager og press. Jenter jeg har sex med vil nok fortsatt oppleve at jeg _ikke_ går oftere enn jeg går. Det kan jeg faktisk leve med, og det håper jeg de kan også. At jeg ikke får orgasme betyr ikke nødvendigvis at sexen har vært dårlig. Det er mulig at jeg er litt merkelig komponert, men jeg kan faktisk få utløsning uten nevneverdige seksuelle stimuli. Dersom jeg presser skrittet hardt mot eksempelvis dyna, så kan jeg få noe som ligner på en orgasme, bare adskillig kortere. Da kan jeg ejakulere selv med en uerigert penis og hele seansen kan være over på bare noen veldig få sekunder. Hele poenget med innlegget mitt, hvor jeg har lagt mer ut om mitt seksuelle liv enn jeg kanskje burde, er å få frem at vi menn er ganske forskjellige. Det finnes med andre ord svært få universielle sannheter om menns seksualitet, og den er like komplisert og verdifull som dere kvinners. Det er ikke akkurat slik at vi hele dagen går rundt med en ståpikk som til enhver tid er "cocked and loaded" og fyrer av fløtekanonen straks vi får pakket den inn i noe vått, varmt og trangt.
Gjest Flau Skrevet 17. august 2007 #9 Skrevet 17. august 2007 Takk for utfyllende, opplysende og lærerike svar.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #10 Skrevet 17. august 2007 Du som sliter med å få orgasme. Ta en tur til androlog Ken Purvis. Han vil både kunne forklare deg hva det er som gjør at du fungerer slik og anntagelig også fortelle deg hvordan du kan gjøre det langt lettere for deg å få orgasme. Jeg ville også googlet fenomenet litt og sett hva jeg fant. Det meste finnes det noe bra om på nettet.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2007 #11 Skrevet 21. august 2007 [quote name='G IHele poenget med innlegget mitt, hvor jeg har lagt mer ut om mitt seksuelle liv enn jeg kanskje burde, er å få frem at vi menn er ganske forskjellige. Det finnes med andre ord svært få universielle sannheter om menns seksualitet, og den er like komplisert og verdifull som dere kvinners. Det er ikke akkurat slik at vi hele dagen går rundt med en ståpikk som til enhver tid er "cocked and loaded" og fyrer av fløtekanonen straks vi får pakket den inn i noe vått, varmt og trangt.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2007 #12 Skrevet 21. august 2007 Ville bare si at jeg har fått utløsning uten orgasme, mest da jeg var yngre. Det som skjer er at man får sædavgang, men uten at det føles spesielt godt. Man kjenner NOE, i og med at utløsningen er en fysisk prosess, men ikke noe som kan sammenlignes med en orgasme. Man sitter igjen med følelsen av at man bare har kastet bort tiden sin. Heldigvis har det ikke skjedd meg på lenge. Orgasme uten ejakulasjon er også mulig. Selv pleier jeg å bringe meg selv til kanten av orgasme, og så ligge akkurat like under "utløsningspunktet". Det blir på en måte som å ri en bølge av nytelse. Kan være vanskelig å gjøre det lenge, for det er svært fristende å øke takten sånn at man kommer. Men deilig er det
Gjest Gjest_blabla_* Skrevet 21. august 2007 #13 Skrevet 21. august 2007 Vel det var noen veldig lange svar over her.. Skal gjøre mitt kort: Orgasme uten utløsning - ja, ved å klemme hardt på sædleder rett under testiklene når jeg kommer. Veldig sterk orgasme, men om det er sunt for systemet..tja? Verdt å prøve hvis du ikke gidder styre med muskelopptrening Ejakulasjon uten orgasme - nei, kort og godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå