Gå til innhold

Rimelig mat til ca 10 stk

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sola_*
Skrevet

Er en gjeng som skal møtes hos meg før vi drar videre. Mange kommer rett fra jobb. Jeg ønsker å servere noe som koster "minst mulig".

Jeg har liten tid den dagen til å lage mat så det kan gjerne være noe som kan lages dagen i forveien.

Vi skal ikke sitte rundt et bord og spise, men bare forsyne oss selv og sette oss der det er plass.

Tenkte kanskje på en gryterett som kan serveres med rundstykker. Andre forslag.

Ikke minst, noen oppskrifter.

Videoannonse
Annonse
Gjest Vampyra
Skrevet

Pastasalat!

Jeg har lagt ut oppskriften her før, skal se om jeg finner den.

Gjest Vampyra
Skrevet

Her er den:

Pastasalat:

500 g pastaskruer

2 pakker fetaost (den grønne firkanten)

1 boks rømme/kesam

3-4 avokado

6 kokte egg

3-4 fedd hvitløk

1-2 paprika

kok pastaskruer, del opp fetaost, avokado, egg og paprika i passelige biter. Press hvitløksfeddene og rør alt sammen med rømme/kesam.

Denne blir bedre jo lengre den står, så det er supert å lage denne ferdig dagen før! Server gjerne med fersk middelhavsbrød.

Gjest antigartner
Skrevet (endret)

Jeg er sikkert for sen, men kommer med et tips likevel. :) En av mine billige OG enkle favoritter er å lage en suppe og servere med rundstykker eller hvitløksbrød.

Pleier å bruke TORO kjøttsuppe som basis og følge oppskriften på denne ift hvor mye vann som skal blandes inn. Når vannet koker heller jeg i "lapskausblanding", som jeg finner i frysedisken, og skjærer opp røkte pølser og heller oppi etterhvert.

Til 10 personer må du nok bruke:

3 - 4 suppeposer,

2 pakker røkte pølser og

3 - 4 pakker lapskausblanding.

Kan gjerne spices opp med krydder som timian, basilikum, rosmarin og pepper.

Når jeg sier 3 - 4 er det fordi det er avhengig av hvor storspiste gjestene er. Med 1 suppepose + 1 lapskausblanding + "litt" røkt pølse blir det nok til 3 sultne voksne. Hvis det er aller flest menn ville jeg definitivt brukt 4 pakker suppe og lapskausblanding til 10 pers. Du trenger en STOR kasserolle til dette, evt 2 ganske store.

Endret av antigartner
Gjest Gjest_Sola_*
Skrevet

Ingen er for sen ennå :ler:

Planlegger i litt god tid jeg så det her skal ikke skje før om noen uker.

Takker for tipsene som var helt forskjellige.

Tar gjerne i mot flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...