Gå til innhold

Male på T-shirt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Venninna mi pleier å dekorere t-skjorene sine med tekster.. hun bruker vanlig hvit maling. De har vel egen tekstilmaling også. Spør på panduro eller en annen hobby-butikk! :)

Lykketil! Det blir sikkert kjempetøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panduro har både maling og tusjer som kan brukes på tekstiler.

Har også sett sånt i andre hobbybutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd med stensil, men har malt på mange T-skjorter.

De fleste malingflaskenen mine er den typen de har på Panduro, men har også en del som er kjøpt som utsalgsvarer på litt forrskjellige steder.

Har ikke hatt noen problemer med å blande dem med hverandre.

Det er mange typer maling og tusjer å velge i, men en ting er viktig, skal du bruke hvitt på en så mørk T-skjorte som f. eks. vises på siten du henviser til må du ha en type som dekker godt nok til det. De er noe dyrere. Spør i hobbybutikken eller les på flaskene. Jeg har holdt meg til lysere bunnfarge så det har jeg ikke så mye erfaring med.

Tusjer har jeg brukt lite, er nok mer lettvint på en måte, men skal man bruke mye blir det dyrere, ikke synes jeg de holder så lenge uten å tørke inn som maling på flasker heller. Ikke kan en blande for å få riktig nyanse, og en må ha tynn pensel for små detaljer.

Tuber har jeg ikke sett, men de er trolig bra.

Kunne godt tenke meg tips fra andre om ting å male på.

Selv har jeg nylig avsluttet en duk til en som har servicet Petit Fleur, hadde førstørret blomstene på servicet litt og malt dem spredd utover duken.

Nå holder jeg på med en parably, bestilte den fra Tyskland i en hobby butikk i Oslo. Det blir en paraply med motiv fra noe jeg er opptatt av, og som ingen andre har maken til.

Malingen fikseres tilslutt med strykejern, som beskrevet på flaskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAn kan få en morsom effekt når man bruker en "puff-maling". Når du hiver t-skjorta i stekovnen etter at du er ferdig med å male - eser puff-malingen og blir tykkere og litt gummiaktig. Den dekker godt.

Har også brukt vanlig silkemaling til t-skjorter - det går ganske bra.

Tusjer er ok til smådetaljer - eller vhis barn skal male/tegne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...