Gå til innhold

Jomfuvisning

Gjest Jomfruvisning

Anbefalte innlegg

Gjest Jomfruvisning
Skrevet

Vi skal selge boligen vår, og skal ha visning til helgen. vi har aldri solgt eiendom før, og lurer på hva som er viktig å gjøre/ikke gjøre før en visning? Takst er på ca. 3.5 mill. en pris som er ganske stiv for det området vi bor i, og jeg føler derfor at det er viktig at vi klarer å vise at det er "ordentlige greier" vi selger her. Som sagt: har ikke gjort dette før ( arvet huset og har pusset det opp over 7 år ), og jeg ber derfor så ydmykt om dere kan komme med tips til hva vi bør huske på til visning. Hva ser dere etter når dere er på visning, og hva er viktigst?? ( Har heller ikke vært på visning der vi flytter til, for vi bygger selv - så jeg er skikkelig visningsjomfru!!!) Setter veldig stor pris på tips!!!

Klemmer fra Visningsjomfruen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Megler bør kunne gi noen råd om akkurat dette egentlig!

Jeg har ikke solgt bolig, men har vært på flere visninger. Først og fremst er det greit at det ser rent og pent ut, men trenger ikke noe spesiell styling for min del. Ellers tror jeg folk er ute etter så forskjellige ting og har sine prioriteter når de skal kjøpe bolig. Men sørg for at alle rom og deler av hus og evt uteområde er åpent så de kan se, la dører stå åpne slik at det bare er å se inn. Fortell gjerne om siste oppussing eller hvor gammel innredning på bad og kjøkken er og vær åpen for alle mulige spørsmål. Fordel om rommene er i lyse farger, på vegger, letter for kjøpere å forandre på om de vil og lettere å like i stedet for en farge de misliker. Håper dette var noe til hjelp....

Skrevet

Dere må fjerne alle personlige gjenstander som bilder, klær osv. Det er dessuten viktig å få frem at boligen har potensiale. Det får dere frem ved blant annet gunstig møblering. Fjern så mange møbler som mulig uten at det blir helt sterilt.

Det er også mulig å leie møbler til visningen, men det koster.

Badet og kjøkkenet er viktigst. Disse må være skinnende rene.

Megler vil sette dere i kontakt med interiørarkitekt som vil komme med tips til hvordan boligen bør se ut før visning.

Skrevet

Kjøpere i den prisklassen du nevner er sikkert annen- eller flergangskjøpere, så de er sikker ikke så lette å 'lure' som førstegangskjøpere... (tømme rom og sterilisere...). De er sansynligvis klar over hva de er på jakt etter. Jeg ville påpekt løsninger som er lure - eks boder og lagerrom, som en kanskje ikke ser ved første øyekast (lagerrom under trapp, f.eks). Det virker båre tåplig dersom en skal peke på selvfølgeligheter (der har vi en peis, f.eks...).

Tvi tvi

Gjest gaja ii
Skrevet

Hvis det er en enebolig er det viktig at man har tilgang på alt av strukturelle ting. Rydd unna alle vaskemidler/søppelbøtter/skittentøyskorger på våtrom. Rydd opp i sikringsskapet og sørg for at det er lett tilgjengelig. Pass på at megleren kan svare på alle spørsmål rundt drenering, soilrør, elektrisitet, om våtrom er gjort forskriftsmessig, hvor tykk isolasjonen er, om taket er bra, når vinduene er skiftet osv. Det meste står vel i tilstandsrapporten, men det er veldig kjekt å kunne få litt mer info og få se på ting selv under visningen.

Skrevet

Akkurat det med å fjerne alle personlige ting og bilder mener nå jeg kanskje er litt unødvendig, men å sette unna litt møbler og smånips tror jeg hjelper mye. Rommet blir mer oversiktlig, og ser større ut. Og selvfølgelig må det være rent og pent. Hva med å sette frem frisk frukt og blomster? Det gjør mye for helhetsintrykket.

Skrevet

Jomfruvisning! :hoho:

Er det et vanlig ord, eller?

Høres ut som noe som skjer før et muslimsk bryllup!

Skrevet
Akkurat det med å fjerne alle personlige ting og bilder mener nå jeg kanskje er litt unødvendig.

Dette er vel det eldste trikset i boka. De som kommer på visning skal se seg selv i boligen, ikke selger.

Skrevet

Ja, jeg vet det. Men jeg tror de greier å se seg selv boende der selv om man har noen bilder stående fremme. De vet jo at det bor noen andre der liksom. Når vi var på visninger, tenkte vi ikke engang over at det hang oppe bilder av folk. Noen ganger er det finere at det henger bilder der enn at det er en helt tom vegg. Å gå til innkjøp av bilder for å fylle den veggen er jo litt unødvendig når man snart skal flytte. Men altså det er jo opp til trådstarteren selv da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...