Liisemor Skrevet 18. november 2009 #21 Skrevet 18. november 2009 Som noen sa, så er det veldig forskjellig fra person til person. Kan hende ei venninne har ei god fastlege, men når du selv dukker opp, viser det seg at det ikke fungerer så bra, du blir ikke tatt seriøst +++. Selv har jeg ikke noen av dem, men en utrolig koselig mann som atpåtil hilser på meg om jeg skulle støte på han. En utrolig flink lege.
Gjest thea Skrevet 19. mai 2010 #22 Skrevet 19. mai 2010 Hei! Et lite søk på "fastlege i bergen" vil gi deg eit par trådar du kan lese i. Har sjølv starta ein av trådane.. Hadde sjølv problem med å finne en bra fastlege i Bergen, men no har eg på 3.forsøk klart å finne en som virkelig tek meg på alvor. Mannen heiter Tommy Thorsen, hyggelig nordnorsk mann i 40-50-åra (?), som faktisk undersøkte meg og snakka med meg om mine plager når eg lurte på om noko var gale, i staden for å skrive ut meiningslause reseptar. Alltid kjedelig å sitte igjen med en følelse av at legen ikkje egentlig tok deg på alvor, og at han/ho ikkje nødvendigvis har sjekka deg godt nok til at du virkelig trur på legen! Men som andre seier, så har det sikkert mykje med kjemi å gjere, samt kva problem du kjem med. Diffuse problem kan vel sikkert være vanskelig for kvar en lege! Thorsen held til på cort piil helsesenter, midt i gågaten/strandgaten. Hei! Ser etter en fastlege, som tar en på alvor og som hører på hva en har og si.. Ser du anbefaler Thorsen, og jeg ser han er ledig.. Vil du forsatt anbefale han? Jeg har så dårlige erfaringer med leger, både på cort phil senteret og andre steder... takk
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #23 Skrevet 19. mai 2010 Hei! Ser etter en fastlege, som tar en på alvor og som hører på hva en har og si.. Ser du anbefaler Thorsen, og jeg ser han er ledig.. Vil du forsatt anbefale han? Jeg har så dårlige erfaringer med leger, både på cort phil senteret og andre steder... takk vis du bare har dårlige erfaringer er det kanskje ikke legene det er noe galt med, med deg?
juliane Skrevet 19. mai 2010 #25 Skrevet 19. mai 2010 Jeg ser at innleggene om Selim er gamle og aner ikke om han fremdeles praktiserer på Engen legesenter, men jeg var i alle fall utrolig fornøyd med ham. Han tok alt på alvor (sendte meg bla til lungespesialist for å sjekke evt astma, etter at jeg hadde tatt opp tungpusten min hos x antall leger i x antall år uten å få noen diagnose. Og ja, jeg hadde astma), han var lett å prate med og fikk med til og med til å slappe av under GU. Selim er en av de få tingene jeg savner ved Bergen.
Gjest ossa Skrevet 27. mai 2010 #26 Skrevet 27. mai 2010 ååå det ligner på min fastlege dr rafii..koselig god lege. Men hvor ble det av han..? har hatt 3 vikarer nå på kort tid.. nå er jeg lei på om å vente til han kommer ser ut som han ikke lenger kommer tilbake til legesenteret. Så da må jeg finne meg en ny fast lege.. det er ikke lett dette ..pluss at alle har jo ikke kapasitet til flere pasienter..
DesertRose Skrevet 10. februar 2011 #28 Skrevet 10. februar 2011 Man trenger ikke å bytte fastlege i blinde. Jeg syntes dette var lite kjekt siden jeg kunne ende opp med en annen jeg ikke orket å gå til. Så leste jeg rundt på nett og rettigheter og ordninger osv og så at man kan bestille hos en annen fastlege enn sin egen om man ønsket det. Så jeg bestilte time hos en annen lege enn min. På den måten fikk jeg se om det var en lege jeg hadde kjemi med og kunne ha som fastlege. Da jeg fant en kjempehyggelig dame så byttet jeg...
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #29 Skrevet 2. mars 2011 Man trenger ikke å bytte fastlege i blinde. Jeg syntes dette var lite kjekt siden jeg kunne ende opp med en annen jeg ikke orket å gå til. Så leste jeg rundt på nett og rettigheter og ordninger osv og så at man kan bestille hos en annen fastlege enn sin egen om man ønsket det. Så jeg bestilte time hos en annen lege enn min. På den måten fikk jeg se om det var en lege jeg hadde kjemi med og kunne ha som fastlege. Da jeg fant en kjempehyggelig dame så byttet jeg... er dette tilfelle? det må vel være kun hos de som har ledig plass på listen? Og vil ikke legesekretæren spørre etter om du har byttet til de?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #30 Skrevet 4. mars 2011 dytter for lurer på dette, både det med om man kan bestille time hos en lege man ikke er på listen til, og en god fastlege i Bergen
DesertRose Skrevet 4. mars 2011 #31 Skrevet 4. mars 2011 Det er gjerne noen som kan si nei. Men det står i reglene at dette er fullt mulig. Man trenger ikke å ha fastlege heller om man ikke ønsker det..... Jeg fikk time hos andre leger før jeg fant en jeg da byttet til...
Gjest Sissel Skrevet 14. mars 2011 #32 Skrevet 14. mars 2011 Hei. Jeg må skaffe meg fastlege, og prøver å finne noen i nærheten hvor jeg oppholder meg til daglig. Har litt dårlig erfaring med fastleger fra før, og nå lurer jeg på om noen kan anbefale noen fra listen her (Og for all del, er det noen man bør unngå..?): Hatlebrekke, Trond - Nygårdsgt Legepraksis Selim, Abdel Monem Ali - Engen Legesenter Lie, Hans Petter - Engen Legesenter Ikke velg Trond Hatlebrekke.. Han har jeg som fastlege nå og mens jeg sitter her nå, har jeg ventet på telefon i over en time. Dette er ikke første gang de ikke tar telefonen på det kontoret. Utrolig utrolig frustrerende!
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #33 Skrevet 14. mars 2011 noen erfaringer med Karin E. Sundt Mjelle på Landås Legesenter?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #34 Skrevet 14. mars 2011 Min erfaring fra Bergenhus er at Helsetorget har utrolig dyktige leger. Selv har jeg Unni Aanes, og google-søk sier meg at hun blant annet har vært styremedlem i Allmennlegeforeningen, så det må vel telle for noe. Jeg har imidlertid inntrykk av at legesenteret er populært, for det hender det er litt ventetid der borte. Hvis jeg synes ventetiden er for lang, blir jeg tilbudt time hos turnuslegene, og også disse har alltid vært svært dyktige. Det vil vel ofte handle om hva man ønsker av en lege, men dr.Aanes tar alltid mine bekymringer seriøst, og nøler ikke med å henvise meg videre til spesialist hvis det er noe jeg er urolig for. Ellers har jeg dårlige erfaring med min tidligere fastlege, Øivind Wesnes. Under en time hos han hadde jeg fem ting å "ta opp". Han fnøs av tre av dem, og det eneste jeg fikk med meg, var ny resept på allergimedisin og p-piller, som jo tross alt var de enkleste tingene å fikse.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #35 Skrevet 15. mars 2011 flere som er fornøyde med Helsetorget? ser de har noen ledige leger.. 1
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 15. mars 2011 #36 Skrevet 15. mars 2011 Oi, gammel tråd! Selv sverger jeg til Kalfaret Legesenter.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #37 Skrevet 15. mars 2011 Ja, jeg er veldig fornøyd. Jeg søkte meg opprinnelig til en spesiell lege der, men da jeg skulle bestille time fikk jeg beskjed om at den legen hadde litt ventetid, men at jeg kunne få time med en gang hos annen lege om jeg ønsket det. Jeg tok sjansen, og har fått verdens flotteste lege. Hyggelige damer som sitter i "skranken", og kjempeflott lege som tar meg seriøst og ikke avfeier noe av det jeg vil ta opp - som jeg desverre har opplevd med andre leger.
Gjest espen j Skrevet 26. august 2011 #38 Skrevet 26. august 2011 Ikke velg Trond Hatlebrekke.. Han har jeg som fastlege nå og mens jeg sitter her nå, har jeg ventet på telefon i over en time. Dette er ikke første gang de ikke tar telefonen på det kontoret. Utrolig utrolig frustrerende!
Gjest espen j Skrevet 26. august 2011 #39 Skrevet 26. august 2011 Jeg bruker hatlebrekke,meget dyktig men å sitte og vente i 3 timer etter avtalt time er horribelt..sist gang ventet jeg kun 1 time og det er jo bra.. Han har 2-3 kontordamer ansatt, uvanlig når han kun er der selv uten andre leger , et legesenter har gjerne 3 stk ansatt.. Spørsmål til alle: Har noen av dere noengang opplevd en mannlig kontor(dame)?? :-)
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #40 Skrevet 26. august 2011 jeg anbefaler kjatil hagerup ved helsetorget i sentrum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå