Gjest Gjest_Studine_* Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Hei. Jeg må skaffe meg fastlege, og prøver å finne noen i nærheten hvor jeg oppholder meg til daglig. Har litt dårlig erfaring med fastleger fra før, og nå lurer jeg på om noen kan anbefale noen fra listen her (Og for all del, er det noen man bør unngå..?): Hatlebrekke, Trond - Nygårdsgt Legepraksis Selim, Abdel Monem Ali - Engen Legesenter Lie, Hans Petter - Engen Legesenter
Gjest frulou Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 (endret) Jeg har vært hos Hans Petter Lie- han var fastlegen min en kort periode. Mitt inntrykk av han er at han er svært passiv, og tung å kommunisere med. Trond Hatlebrekke har jeg ikke vært hos,men han har kontorfellesskap med min gamle fastlege (som var veldig dyktig), så han kan være verdt å sjekke ut. Endret 16. august 2007 av frulou
Dru Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Jeg brukte Selim. Artig skrue, men ingen dårlig lege. Jeg ble alltid tatt 100% på alvor. Lett å snakke med også.
Gjest Mayamor Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Det er med lege/pasient forhold som ellers; den som er den rette for den ene er muligens feil for den andre. Det handler om kjemi og personlighet til involverte parter. Lykke til.
Hoppehei Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 (endret) - Endret 21. mai 2012 av Hoppehei
Saeria Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 (endret) Tusen takk for infoen Hopphei. Jeg ble tildelt Thorsen etter min tidligere lege (som jeg forøvrig aldri rakk å besøke) sluttet i praksisen sin. Kan forøvrig si til ts. at jeg har vært på cort piil (ikke hos Thorsen, men vikaren til gamle fastlegen min) og jeg følte meg ivaretatt og at jeg ble hørt. De andre som jobbet der var også hyggelige. Endret 16. august 2007 av Saeria
Hoppehei Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 (endret) - Endret 21. mai 2012 av Hoppehei
Saeria Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Isaksen var flink med meg, synd hun ikke var det med deg. Men nå kan vi glede oss over at legen vår er flink! :-D Da kan jeg se frem til å bli tatt godt i mot neste gang jeg skal til legen.
Gjest Coolaid Skrevet 21. august 2007 #9 Skrevet 21. august 2007 Jeg har Hans Petter.... Grei fyr, litt stressa (han har det alltid travelt) men funker greit for meg. Han er dyktig men travel. Ang HP så må du være flink å spørre slik at du får vite alt du ønsker. Kan gå litt fort i svingene der ja.....
Saeria Skrevet 31. august 2007 #10 Skrevet 31. august 2007 Nå har jeg vært hos Thorsen og han var da helt topp han. Han har fremdeles ledig på liste til de som leter etter lege.
Catylinn Skrevet 18. september 2007 #11 Skrevet 18. september 2007 (endret) HEI!! JEG lurte på - er det NOEN som har hørt NOE om Kjell Jarl Hjelle, Doctus - åsane senter?!? Erfaring, tanker? Jeg tror at jeg, etter det jeg hører andre skriver her, vil tenke på Tommy T. som aktuell. dersom jeg ikke finner noen aktuelle i Åsane (bor nemlig der så det er mest praktisk OM en dyktig og grei Åsane-fastlege er mulig å finne, MEN orker ikke potensielt sett ennå en ikke-ok-fastlege i Åsane) VELDIG takknemlig for svar! BESTE hilsen Cat. Endret 18. september 2007 av Catylinn
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #12 Skrevet 18. september 2007 Doktor Selim var en ordentlig gentelman, hang på plass jakken min, gav meg komplimenter og passet på at jeg hadde det bra Dr Lie synes jeg er kjempeflink- bare gode erfaringer, derfor bytter ikke jeg fastlege;)
Catylinn Skrevet 21. september 2007 #13 Skrevet 21. september 2007 HEI !! Ser NÅ at det er en ledig fastlege i Åsane - som heter Ingrid Sandvoll. NOEN som har hørt NOE om henne? Cat.
Catylinn Skrevet 26. september 2007 #14 Skrevet 26. september 2007 HEI HEI!! NÅ er jeg virkelig opptatt av dette temaet, MEN har NOEN hørt om fastlege Roald Bjørnestad - v ÅSANE legekontor, NÅ er han ledig nemlig BESTE H Cat! og TAKKKKK for svar - om noen vet noe
Gjest Gjest_may_* Skrevet 9. januar 2008 #15 Skrevet 9. januar 2008 Heisann! Nå er vi i samme situasjon som du var for noen måneder siden, vi skal skifte fastlege for hele familien. Jeg kan si en ting om Åsane Legesenter; det er nesten umulig å komme gjennom på telefonen der, og når vi først får dem i tale får vi time om to uker. Festlig når du antakeligvis ikke er syk lenger om to uker. Jeg vil absolutt ikke anbefale dette kontoret, men det spørs om det i det hele tatt finnes noe kontor i Åsane som svarer på telefonen sin innen rimelighetens tid. Per dags dato er det seks ledige leger i Åsane, og tre av dem befinner seg på åsane legekontor. Jippi!!! Dersom noen har noen gode tips tas de imot med stor takk!!! Har vært svært fornøyd med min fastlege i sentrum, men også hennes telefon virker "noe i ustand" til tider. Jeg får vel bare holde meg til henne, og heller betale svinedyr parkering eller buss hver gang vi skal til henne Nei, fastlegeordningen trenger en ordentlig gjennomgang, idag, som så mange ganger før stiller jeg med ett stykk sykt barn og ett stykk syk mann på legevakten så får de si hva de vil.
Malama Skrevet 9. januar 2008 #16 Skrevet 9. januar 2008 Har vært svært fornøyd med min fastlege i sentrum, men også hennes telefon virker "noe i ustand" til tider. Jeg får vel bare holde meg til henne, og heller betale svinedyr parkering eller buss hver gang vi skal til henne Nei, fastlegeordningen trenger en ordentlig gjennomgang, idag, som så mange ganger før stiller jeg med ett stykk sykt barn og ett stykk syk mann på legevakten så får de si hva de vil. Det er tungvidt når det fungerer sånn ja... Jeg er nok veldig heldig med min fastlege, de tar telefonen med en gang (i telefontiden da, de har lunsjpause og sånn) og om det haster får man time på dagen eller neste dag. Ved ordinær timebestilling, som vi kan gjøre på internett eller på sms, er det mulig å bestille time fra 8-9 dager frem i tid, og da har jeg aldri opplevd å ikke få time den dagen jeg bestiller til (eller jo, en gang jeg bestilte til en mandg fikk jeg tirsdagen, fordi legen min ikke har kontortid mandager, det glemte jeg i farta) Vel og merke litt ventetid på kontoret utover dagen (hvilket ikke er så rart, for for å kunne gi alle disse hastetimene om man ber dem om dem, setter de av og til opp litt dobbelt på timelistene, men alle gjør virkelig det de kan for å få det til å fungere. Men, det er ingen ledige fastleger på det legekontoret pr i dag i følge listene. Og dessuten ligger det en plass mange ikke er villige til å ha fastlege, på Øyrane senter i Arna. Velfig greit for meg som bor i Arna da, med legekontor omtrent på togstasjonen. Og helsestasjon vegg i vegg (sånn siden jeg for tiden går til så vel lege som jordmor ganske regelmessig)
Gjest Gjest_may_* Skrevet 9. januar 2008 #17 Skrevet 9. januar 2008 Heisann! Nå er vi i samme situasjon som du var for noen måneder siden, vi skal skifte fastlege for hele familien. Jeg kan si en ting om Åsane Legesenter; det er nesten umulig å komme gjennom på telefonen der, og når vi først får dem i tale får vi time om to uker. Festlig når du antakeligvis ikke er syk lenger om to uker. Jeg vil absolutt ikke anbefale dette kontoret, men det spørs om det i det hele tatt finnes noe kontor i Åsane som svarer på telefonen sin innen rimelighetens tid. Per dags dato er det seks ledige leger i Åsane, og tre av dem befinner seg på åsane legekontor. Jippi!!! Dersom noen har noen gode tips tas de imot med stor takk!!! Har vært svært fornøyd med min fastlege i sentrum, men også hennes telefon virker "noe i ustand" til tider. Jeg får vel bare holde meg til henne, og heller betale svinedyr parkering eller buss hver gang vi skal til henne Nei, fastlegeordningen trenger en ordentlig gjennomgang, idag, som så mange ganger før stiller jeg med ett stykk sykt barn og ett stykk syk mann på legevakten så får de si hva de vil. Takk for svar! Kjekt at noen er fornøyd! De fleste av oss har jo heldigvis kun behov for lege en gang iblant, men det er veldig frustrerende når systemet ikke fungerer. Vi får gå inn på lediglisten ofte, kanskje dukker en av de attraktive legene opp en vakker dag
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #19 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg brukte Selim. Artig skrue, men ingen dårlig lege. Jeg ble alltid tatt 100% på alvor. Lett å snakke med også. Lett å prate med ja, han lo og sa jeg ikke skulle gå forbi nygårdsparken fordi jeg fikk resept på hostesaft me greier i- og gav meg komplimanger fordi jeg var så søt. Jeg er leter ennå etter en dyktig fastlege i bg by;)
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #20 Skrevet 10. november 2009 HEI! TRENGER FASTLEGE I BERGENHUS - PGA FLYTTET FRA ÅSANE, NOEN GODE TIPS?? meget få ledige på fastlegelisten, så godt å vite om noen bra navn man kan hive seg innpå, dersom de blir ledige. TAKK FOR SVAR! beste hilsen J.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå