Gå til innhold

"vårdugnad" i hagen.

'Lilly'

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere i hagen deres om våren, og når gjør dere hva??

Håper det var forståelig..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har egentlig ingen hage ennå vi, så til våren skal ALT gjøres.

Vi skal planere, legge gress (muligens matter/ferdiggress), bygge en lav mur og SÅ skal vi plante.

Jeg pleier å begynne med å rydde opp litt når snøen forsvinner, drar opp det jeg ser av ugress og sånt.

Så planter jeg ut noen planter jeg har hatt inne i vinter og setter kanskje en løk eller to.

I mai begynner jeg å hamstra små planter til blomsterbedet.

Resten av sommeren går med til vidlikehold. Klipping, luking, vanning, raking osv.

Skal ikke ha noen stor hage, vi har allerede bygget terrasse over det meste av den.. legger vekt på at det skal være så enkelt som mulig å holde den i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt idag, medå rengjøre hundegården etter mange måneder med vinter. I tillegg beskar vi noen busker brudespirea, for de var alt for store.

Ellers skal vi vente til det blir tørrere. Da blir det sikkert litt planting, litt beskjæring av ulike busker (vi kjøpte huset vårt i fjor, og forrige eier har ikke gjort noe med hagen på noen år) og annet forefallende hagearbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle gjøre det litt koselig på balkongen med noen blomsterkasser. Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort så mye i hagen enda - bortsett fra opprydding/fjerning av visne greiner/stilker så de nye spirene kan komme opp.

Men - jeg har plantet frø inne, så nå spirer det i bøttevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å pusle i hagen og jeg har allerede raket plenen, rundt oppkjørselen vår og en skråning med diverse beplantning.

Nå er det slik hos oss at absolutt alt skal gjøre si år, da vi flyttet inn i høst og blomsterbedene har levet sitt eget liv i flere år. Vi kommer nok til å grave opp skråningen, legge på ny jord og få litt struktur i plantene der. Forøvrig har vi planer om plante hekk 2 steder.

I påsken skal vi sette i gang å rydde litt, så da går vi på en del buskvekster som rett og slett skal kuttes ned og graves opp.

I fjor sådde jeg også en del planter inne, men jeg har ikke noe dreisen på det desverre. I høst satte jeg derfor ned ekstra mange løker ute, og allerede nå har tulipanene begynt å spire godt! Gleder meg til blomstringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..

Rakler plenen

kalker plenen

rydder blomsterbedd for stener og litt ugress..(Tør ikke nappe for mye før det begynner å gro slik at jeg VET hva jeg tar)

Legger på plass stenene rundt beddet...

Dytter inn litt mer jord rundt plantene..

Gjødsler med ekte hanebæsj(kalte det det når jeg var lita) når været blir litt varmere og plantene begynner å gro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foreløpig ligger det minst en halvmeter snø over alt, så jeg drøyer det litt til.

gjør generelt minst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...