ivanka Skrevet 24. mars 2003 #41 Skrevet 24. mars 2003 nja... den ene naboen min har 20 katter og en sønn på 33 som fortsatt bor hjemme. sønnen er veldig glad i å spille 'cleaning out my closet' med eminem på full guffe. de har et ganske høyt alkoholforbruk (det vet jeg fordi jeg pleide å jobbe på nærbutikken. jeg vet hvor mye alle i området drikker og spiller på hester...) den andre naboen min er ikke i stand til å være rolig et øyeblikk. hun bare løper rundt og gjør ting absolutt hele tiden og i sommerhalvåret klipper hun gresset et par ganger i uka. bråkete unger har hun også. den tredje naboen min har ikke hørt om båndtvang, og ikke skjønner hun poenget med det heller. hun er politi, semikjendis, og i fjor fikk hun en helside i vg da hun hadde lufta bikkja uten bånd og den drepte en rådyrkalv. 'han SNUBLET i rådyret', påsto hun, mens viltforvaltningsmannen sa rådyrets skader var uforenelige med det hendelsesforløpet. den fjerde naboen min gjør ikke så mye av seg. drikker en del, men på en lite utagerende måte. den femte naboen pleier å ha utvekslingsmormonere boende på besøk. de er her et års tid, gjør sitt beste for å frelse nabolaget, så drar de hjem til utah og blir byttet ut med to nye. jeg gjør mitt beste for å lede dem ut i fristelse ved å valse rundt naken inne i huset mitt. den sjette naboen er verdens koseligste gamle ektepar som har vært venner av familien siden 40-tallet. de sier at jeg må komme til dem hvis jeg blir redd når det tordner om natta...
Eowyn Skrevet 24. mars 2003 #42 Skrevet 24. mars 2003 den sjette naboen er verdens koseligste gamle ektepar som har vært venner av familien siden 40-tallet. de sier at jeg må komme til dem hvis jeg blir redd når det tordner om natta... Så snille da
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2003 #43 Skrevet 24. mars 2003 jeg gjør mitt beste for å lede dem ut i fristelse ved å valse rundt naken inne i huset mitt. Kan ikke du bli naboen min.......? :oops:
brum Skrevet 24. mars 2003 #44 Skrevet 24. mars 2003 Jeg har to sprø naboer. Bor i en lav blokk så vi er ikke vegg i vegg. Heldigvis...
Arwen Skrevet 24. mars 2003 #45 Skrevet 24. mars 2003 den tredje naboen min har ikke hørt om båndtvang, og ikke skjønner hun poenget med det heller. hun er politi, semikjendis, og i fjor fikk hun en helside i vg da hun hadde lufta bikkja uten bånd og den drepte en rådyrkalv. 'han SNUBLET i rådyret', påsto hun, mens viltforvaltningsmannen sa rådyrets skader var uforenelige med det hendelsesforløpet. Robinson? I så fall har jeg også vært borti dama..
Gjest MonicaØ Skrevet 25. mars 2003 #46 Skrevet 25. mars 2003 Hei ! Vet ikke om naboen er spø, men rar er de ihvertfall. De hilser verken på meg eller noen andre rundt oss. Om de er ute i hagen så snur de seg når jeg kommer ...... og om jeg sier hei så svarer de ikke. Om de kommer hjem med bilen og jeg er ute så vinker jeg, men ikke noe respons tilbake. Tror de har sagt hei 5 gangeri løpet av det ene året vi har bodd der. ( de er mye ute om sommern og når jeg lufter hunden så treffer jeg de ofte ) De er vist slik mot de andre naboene også. Nå har jeg sluttet å hilse - de hilser jo aldri tilbake. Litt snålt er det jo.
ivanka Skrevet 25. mars 2003 #47 Skrevet 25. mars 2003 Robinson? I så fall har jeg også vært borti dama.. he he. nei... men jeg vil helst ikke si akkurat hvem det er, sånn for privatlivets freds skyld... men det er en has-been, for å si det sånn. forresten, as propos monicaØ, så tok det et par år før den naboen begynte å hilse... og så kom jeg på en sprø nabo jeg hadde på st.hanshaugen, da jeg bodde i 4. etg. i en bygård. fyren i første hadde sansen for å skyte paintball fra kjøkkenvinduet sitt over bakgården og inn vinduene til de som bodde vis-a-vis... og så likte han ikke å vaske opp, han bare satte skitne gryter og kar på gesimsen utenfor kjøkkenvinduet og lot dem stå til de falt ned. ikke likte han å bruke døra heller, han pleide å gå ut og inn gjennom vinduet ut mot gata. men døra mellom leiligheten og oppgangen sto alltid åpen, mens han spilte death metal på max volum... gjorde ikke meg noe at det var et par etasjer mellom oss... han ble jo kasta ut til slutt. ikke så rart.
bare meg 79 Skrevet 25. mars 2003 #48 Skrevet 25. mars 2003 Ja sprø nabor hvem har ikke det eller er ikke det.HAR EN NABO SPILLER JÆVLIG høy og fæl musikk.Har nå blitt så lei at jeg har startet og gjøre det samme sikkert ikke smart,men liker min musikk bedre enn naboen sin.Men hva mener min nabo om dette tro???BOr jo i en blokk,så det er vel noen som ikke liker min musikk.Ellers har jeg normale naboer,etter det jeg har sett til nå.Tror jeg?JOda de er normale.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2003 #49 Skrevet 25. mars 2003 noen vil jo alltid fremheve noe da..Om du tror standard har noe med sprøhet å gjøre+ Noen vil tro du er sprø... Ta deg en tur på psyk, å hør hvor folk bor/jobber/inntekt. Kom ned på jorda menneske...
Amarone Skrevet 26. mars 2003 #50 Skrevet 26. mars 2003 Der jeg bodde før, hadde naboen under ALLTID latinovorspiel ca. kl 19-23 fredag kveld. Etter et par uker ble jeg en smule lei av Ricky Martin og Jennifer Lopez m.fl. på full guffe, men de ble tydeligvis ikke lei av å spille de samme sangene uke etter uke og måned etter måned... Det endte med at jeg hver fredag gjorde mitt beste for å komme meg ut før vorspielet begynte. I den forrige leiligheten til samboeren min var det noen som snekret møbler nesten hver natt. Det var også litt spesielt... Amarone
Gjest Betty Blue Skrevet 29. mars 2003 #51 Skrevet 29. mars 2003 Jeg har akkurat flyttet inn i huset jeg bodde i fram til jeg var 12 år; de fleste naboene er de samme, og veldig greie. Bortsett fra EN! Hunden hans skiter overalt, bortsett fra hos ham selv (godt dressert hund)! Han stjeler sparepærer fra andres (les:min) utelamper (!), mekker på bilen sin midt i vegen, parkerer biler, tilhengere, skrot og rot på felles ute-arealer, lagrer skit i min garasje/bod og er mildt sagt irriterende! Men: Så er han også inmari hyggelig, hjelpsom og grei på sin egen snodige måte, så - what the hell i blokka der jeg bodde før, var det et par som hadde bodd der lengst. De var selvutnevnte konger av blokka, og laget egne regler som de håndhevet med knallhard justis. Uten skam eller blygsel kunne de ringe i hustelefonen for den minste bagatellmessige forseelse, mens de selv tok seg til rette på en helt utrolig (og ikke minst frekk) måte! De var også ekstremt nysgjerrige, frittet ut alle og var eksperter på sladder. Folk flyttet fra blokka pga disse menneskene!! Lurer på hva som foregår i hodet på sånne..
Gjest KATTAstrofe Skrevet 29. mars 2003 #52 Skrevet 29. mars 2003 Sprø og sprø.. jeg deler i alle fall vaskemaskin med naboen min, og i går fant jeg favoritt-trusa mi i hennes klesvask!! Jaja.. hun kan bare beholde den for min del!
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2003 #53 Skrevet 29. mars 2003 Hva tror du din nabo mener om deg da? som sitter å skriver om den syke naboen. Hvordan vet du som skriver at din nabo er syk, har du sett helsepapirer eller noe? Dere må ha lite innhold i hverdagen som kan sitte slik. Kg har blitt helt undermåls. Måtte bare svare. Jeg var mye her før, men har fjernet meg mer og mer. Skulle tro det var en gjeng med sutrete fjortiser.
Sisilie Skrevet 29. mars 2003 #54 Skrevet 29. mars 2003 -Jeg er hvertfall ikke fjortis.......dere skulle bare visst hvor gammel jeg er.. men apropos nabo:- har ikke merka noen sprø naboer, men noen følger med på alt som ikke er A4,ja! Jeg har meget uregelmessig arbeidstid- og har ofte besøk av menner midt på formiddagen i jobb-sammenheng!!! ikke at jeg bryr meg,men ryktene går visst........
Midnattsol Skrevet 29. mars 2003 #55 Skrevet 29. mars 2003 Overser "gjest" og svarer, jeg. Jeg bodde inntil nylig i et bofellesskap, og jeg må bare si at det er IKKE noe for meg. HAr heldigvis fått vår egen leilighet nå. JEG holdt på og bli sprø. Irriterende folk jeg måtte dele bad og kjøkken med. Lytt var det også noen plasser, sånn angående det med å tisse høyt. Jeg satt sånn :o :o :o noen ganger og skrudde opp volumet på stereoen når jeg hørte det gikk noen inn på badet. En av dem slamret noe SINNSYKT med dørene og snakket og banntes for seg selv og trampet i gangen med gørrskitne sko og ga skylda på andre fordi det var møkkete. :evil: Naboene vi har fått nå har jeg ikke sett så mye til. De vi har hilst på til nå har vært hyggelige og ønsket oss velkommen. Da jeg bodde nordpå hadde vi noen naboer som jeg ikke hadde helt sansen for. Et par i 50-årene, som drikker og fester, bråker og lager DET spetakkelet og oppfører seg helt på trynet. Har ringt politiet på dem mer enn en gang.
Gjest Betty Blue Skrevet 29. mars 2003 #56 Skrevet 29. mars 2003 Hei - surpomp; det er jo bare for gøy.. kanskje du er den sure, grinete naboen min, Men: Det er bra at du har fjernet deg mer og mer hvis det sliter på deg å være her inne! Fjortiseri er dårlig inflytelse på sarte sinn
Gjest Diva Skrevet 29. mars 2003 #57 Skrevet 29. mars 2003 Å, kjære vene gjest.... Føler du deg truffet eller noe ? Står det her at alle mener naboene er SYKE ? Jaja, jeg kommer med mine nabo-memoarer likevel. Du får heller kutte ut tråder som ikke passer deg Vi har en nabo ja, og denne er noget spesiell. # Hun røyker masse og røyklukta sprer seg oppover i gangen og kommer snikende inn til oss. # For et par uker siden, kom det også alkoholdunst opp til oss, og da vi gikk ut i gangen, ble vi møtt av en "vegg" av motbydelig gammel alkoholikerstank. Jeg holdt på å kaste opp. Bra vi ikke har lange veien til utgangen egentlig. # Hun klager over at vi går med slipperser / sandaler / innesko inne, og mener at husreglene skal gjelde for alle unntatt henne. Vi kan ikke gå med annet enn sokker / tøfler hverken før eller etter kl. 23.... # Hun klaget før på at vi stod opp så tidlig, og stelte oss (dvs. toalettbruk, ansiktsvask og en rask dusj, og matlaging / frokost). Fakta er at vi snakker med lav stemme både om morgenen før klokken 0700 og etter 2300 om kvelden. Rettelse : vi HVISKER ofte på disse tidspunktene..... # Hun har klaget over at vi kommer sent hjem om kvelden, snakker høyt i gangen etter "rosignal" og at vi snakker høyt hele natta.... !!! Det er så langt fra sannheten man kan komme. # Selv liker hun å spille kjempehøy musikk endel ganger og driter tydeligvis i at nabolaget hører alle de tragiske CD`ne hennes. # Hun synes også det er rasende artig å smelle mest mulig med dørene, dag som natt, morgen som kveld. Akkurat som om hun har alle dørene i leiligheten lukket og bare MÅ smelle med alle og enhver. Det er ikke vanlig dørlukking nei! Det er rett og slett SMELLING! Og hun holder på med dette i skrivende stund. # Hun har gjerne besøk om nettene etter en fuktig bytur, og de snakker faktisk UTROLIG HØYT! Vi hører det kjempegodt! Masse mumling,- vi hører ikke hva de sier, men vi hører selve snakkingen rimelig godt ja! # Om nettene i perioder, har hun en tendens til å bråke så sinnsykt, det høres ut som om hun ommøbelerer annen hver uke, og om nettene da... Mange skrape-lyder og smell og dunk. Skulle tro hun MÅTTE ommøbelere om natten og ikke om dagen :evil: # Hun slukker lyset i gangen og utelyset på trappa utenfor huset når det er MØRKT !!!! blæh! Vi har tross alt en lengre trapp å gå ned, og det er faktisk en mening med disse lysene! Hun slukket lysene til og med engang vi var på vei ned trappa og det var mørkt ute! Rett foran trynet vårt! W¤%#¤&%¤%¤"#%"#¤ person altså..... Det er kanskje mer naturlig å slå av slike lys om morgenen og slå dem på om kvelden ? Eller ? # Hun reagerte på ett eneste "lovbrudd" for snart et år siden, vi spilte litt musikk i stua (som skal være lydisolert) og vi kubbet stereoanlegget kl. 2315.... 2 minutter senere dundret kjærringa opp trappa og banket rasende på. Hun kjeftet oss huden full og vi prøvde å unnskylde og være ydmyke,- vi hadde tross alt bare glemt oss, og det er sjelden vi gjør det. Men neiiiiidahh! Hun bannet og svertet og skjelte oss ut etter noter og sa vi fikk henne til å rømme på hytta slik at hun fikk lest og gjort det hun skulle, og at alle de andre naboene hadde klagd på oss, og sa at hvis vi ikke skjerpet oss, måtte vi flytte! Og hun er absolutt ikke huseier, selv om faren hennes er det. Hun bor her på samme premisser som oss, med mindre annet er avtalt og at det er informert om det. Så hun har null mulighet til å gjøre dette. Altså,- hun jugde meg rett opp i trynet for å få oss vekk herfra! Det beistet har fått oss i vrangstrupen fra dag 1, tror jeg. Og vi har da for pokker ikke gjort henne noe! Det er heller hun som har torturert oss med sin fæle musikk, sitt høye volum, sine høylytte snakketendenser og den totale mangelen på respekt og medmenneskelighet. Og jeg hater den røykstanken nedenifra. Jeg har ikke noe imot røykere,- men jeg nekter å ha masse røykos i leiligheten vår! Jeg sjekket opp med flere av naboene og de hadde overhodet ikke hørt denne damen snakke med dem,- hadde heller ikke hørt noe til oss.... Så der ser vi hvor voksen denne er....... Vi tør f### ikke nyse engang etter kl.23 !!!!! Det er et helvete i perioder og en tid, var vi helt musestille etter elleve. Men etter at førkja begynte med sine "issues" under oss, driter jeg nå i henne. Vi snakker normalt, og spiller sjelden musikk (fordi høyttalerene har gått til hel####) og vi har gode skussmål fra tidligere boplasser. Det er en fordel å ha normal folkeskikk og gjensidig respekt og ikke prøve å skremme vekk naboene med dumme løgner,- det er patetisk og umodent. Det jager oss ikke bort (ikke ennå i allefall). Vi har heller aldri fått en skriftlig klage av henne, selv om vi har bedt henne gjøre rede for hva i huleste vi egentlig gjør for å irritere henne så. Å leve normalt !?!?! Ja, fytti,- det kan vi ikke ha noe av.... Fysjameg.... Kak`ke gå på do og stå opp om morgenen og gå med slipperser og snakke og sånt,- for det er så BRÅKETE vettu! Rart hun ikke bor i en hytte langt inn i mørkeskogen da. Siden hun ikke tåler å ha folk rundt seg.... (merkelig at hun kan gjøre hva hun vil da....uten å måtte stå ansvarlig for det....) Jeg misliker denne naboen så til de grader og hun føkker opp livet vårt i perioder! Makan til fruentimmer :evil: Så vi synes hun er rimelig sprø ja! - Diva gleder seg til hun og sambo får seg hus om noen år :D
Gjest Diva Skrevet 29. mars 2003 #58 Skrevet 29. mars 2003 Tillegg : Hun gidder aldri i livet å vaske gangen heller. Vi vasker gangen vår og trappa ned, men ikke lenger. Jeg gjør ikke henne noen tjeneste nei!
MarianneE Skrevet 31. mars 2003 #59 Skrevet 31. mars 2003 Fadern holdt på å rake løv i hagen' date=' som han putta oppi trillebåra..så satte han fyr på løvet (ikke mye om gange, og ei trillebår er som kjent ikke brennbar akkurat..). Så kom nabodama ut; "Hvis du ikke slokker det der, ringer jeg brannvesenet". Fadern nekta, så gikk hun inn igjen. 10 min senere kom hun igjen og gjentok samme setning. Da sa fadern "Nå foreslår jeg at du du tar med deg de korte beina dine inn og holder kjeft".[/quote'] Heldigvis har vi stort sett normale naboer i gata! Eller.......en i gata her er venn med Sputnik, og har malt huset sitt i en xtrem lys lilla farge! Gata vår blir omtalt som "den med det lilla huset"
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2003 #60 Skrevet 31. mars 2003 Fadern holdt på å rake løv i hagen' date=' som han putta oppi trillebåra..så satte han fyr på løvet (ikke mye om gange, og ei trillebår er som kjent ikke brennbar akkurat..). Så kom nabodama ut; "Hvis du ikke slokker det der, ringer jeg brannvesenet". Fadern nekta, så gikk hun inn igjen. 10 min senere kom hun igjen og gjentok samme setning. Da sa fadern "Nå foreslår jeg at du du tar med deg de korte beina dine inn og holder kjeft".[/quote'] For en forferdelig nabo faren di må være.. tenk å brenne løv i trillebåra og dermed forpeste nabolaget med lukta.. og i tillegg snakke sånn til nabodama.. så respektløst!
Fremhevede innlegg