Gå til innhold

Keramisk topp


Arwen

Anbefalte innlegg

har kjpt ny stekeovn med keramisk topp. Noen som kan anbefale noen gode rengjøringsprodukter? (Skriv gjerne pris pgså hvis du husker det. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst må du ha en glass-skrape. Det følger ofte med en når du kjøper komfyren. Skrap av alle fastbrente flekker med denne før du gjør noe annet. Og pass på at du ikke holder den skjevt.

Jeg bruker en av disse midlene man får i dagligvaren.. Mr Muscle eller noe annet som heter keramikk-rent (eller noe i den duren). Har aldri merket noen stor forskjell på disse midlene.

Sprut litt av middelet på toppen, når den er kald og skrubb bort det som måtte svære igjen av flekker med en fuktig klut.

Skyll kluten og fjern alle rester av middelet.

Polèr koketoppen med en myk klut.

Microfiber-klut tar også en del av flekkene uten bruk av vaskemiddel.

IKKE bruk stålull, stålskrubb eller jif-skurekrem. Da får du riper i toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips. :D

Hvor får man kjøpt glass skrape hvis det ikke følger med (tror ikke det gjør det) Jernia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jernia, Maxbo, Byggern.. alle sånne steder har skraper.

Det er samme type som man bruker på vinduer for å fjerne maling og sånt.

Jeg like best de som er ca 5 cm brede. Kjøp en pakke med ekstra blader i samme slengen, så slipper du å stå der med slitt blad når du glemmer å kjøpe. (Er flink til å glemme sånt når jeg er på Maxbo).

Du kan jo sjekke om de har noen spesial-skraper der du kjøpte ovnen også. Pass på at du får en type som har en "lukke-funksjon" slik at du kan trekke bladet inn i "håndtaket". ellers kan den bli farlig skarp når den ligger der i kjøkkenskuffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Skal passe på det. Kjøper hvitevarene våre sammen med kjøkkenet vårt på IKAE så tviler på at de har noe særlig spesialutstyr der :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i. Hvitevarene er bra som alt annet de, men utstyr er det dårklig med.

Ta en tur i jernvaren eller på et byggvaresenter du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

For all del:

Kjøp ikke rengjøringsmidler der du kjøpte komfyren. Du får det samme som i dagligvarebutikken, men betaler fire-fem ganger prisen :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg i det Revetispa.

Jeg pleier å kjøpe et produkt i Spania jeg. Første flaska fikk jeg av mamma og har deretter kjøpt et par ganger selv.

Nå er det tomt... :x , glemte å kjøpe med sist jeg var på ferie.

Der har de stoooore flasker der (0,7 liter) og de gjør skinnende rent uten å ripe (dagens reklame for et produkt jeg ikke husker navnet på).

Men produktene i dagligvaren er helt greie de. Som sagt har jeg ikke merket noen forskjell på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...