Gå til innhold

Hvorfor skal vi ha så mye avgifter i Norge?

Anbefalte innlegg

Gjest Nøtteskall
Skrevet

Det er til å bli mer enn frustrert av!!!

:kjefte:

Ikke kan vi ta med bilen inn. Vår EGEN BIL! Det vil koste oss 200 k

:gråte:

Vi må betale 2,5 % til "staten", eller maffian som jeg kaller de, for å få tiltrede til VÅR EGEN KJØPTE leilighet i Oslo.

Vi må BETALE for å få lagt opp et billån???? WHAT!?? 2,5 k

:rope: Kan noen få oss inn i EU - og det KVIKT!!!!

Dette er overgrep mot befolkning. Man lærer seg at alt kan kjøpes med penger. ALT skal koste. STATEN er den parten vi forholder oss mest til, som tyner ut alt vi har av penger. Og folk tror det er til sosiale goder??? Vår sosialisme er så kapitalistisk som ingenting annet. VI kaller bare presidenten for "staten".

gebyr, skatt, avgift... Til vårt eget beste??

Hva får jeg igjen?

Det å imortere biler til Norge kan sammenlignes med å betale ut noen fra fengsel. "Så lenge vi tjener på det" :jepp:

Grønn skatt???

Vi betaler minde "grønn skatt" enn noen av våre naboland.

Bare du snur deg i sengen, må du betale et "GEBYR"!

FY FAEN!!!!!

Hadde jeg visst alt det jeg nå visst hadde jeg sannelig ikke solgt min egen leilighet her jeg nå bor, og kjøpt ny i Olso.

:gråte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er dyrt her. Men jeg elsker å bo i Norge uansett :)

Skrevet

Prisen for at vi har det så godt i Norge.

Skrevet

Ja, fysj vi har det grusomt i Norge. :kaffe:

Skrevet

Tror du ikke de har det like bra i andre europeiske land? At vi har det så bra i Norge at det er "verdt" det, må vel være en av de største løgnene vi blir fortalt.

Gjest Nøtteskall
Skrevet
Tror du ikke de har det like bra i andre europeiske land? At vi har det så bra i Norge at det er "verdt" det, må vel være en av de største løgnene vi blir fortalt.

Helt rett.

dere andre som har svart, har dere bodd i et annet europeisk land?

Det er ren løgn og fanteri at vi betaler for velferden. Begrunn det! Hva er det vi får igjen, som ingen andre land har?

Ser gjerne at du har født barn, vært syk, kjøpt leilighet og bil for at du skal kunne gi en helhetlig begrunnelse.

JEG har gjort alt, i flere forskjellige land. Ingenting er bedre i Norge.

Gjest Nøtteskall
Skrevet
Jo, Japan er jo et land med ganske lav skatt. Da er det riktignok trist for deg om du får kreft når du bare er privatforsikret mot ulykker, men det er kanskje ikke så nøye?

Hva har det med høye tollavgifter på bil og varer fra resten av EU å gjøre?

Hva har det med avgifter du må betale i banken for å "LEGGE OPP LÅN" å gjøre???

Forklar meg gjerne, for jeg søker en forklaring...

Ingen (få) kan gjøre handel med Noreg. Det er et stort problem, ikke for andre land - men for Norge!

Om jeg kunne sett hvor pengene ble plassert i busjettet og fått en rimelig innsikt i hvorfor det spanderes dyre studieturer på visse i dette landet, så PLEASE, hjelp meg. Jeg ville blitt veldig takknemlig.

Gjest Nøtteskall
Skrevet

Et byråkratisk ULAND!

:kjefte: :kjefte: :kjefte:

Noen som tar utfordringen?

Skrevet

Jeg har flyttet hjem til Norge etter noen år i utlandet, og kom til et land med mye bedre velferdsordninger enn jeg har sett noe annet sted, og mindre sosiale og økonomiske ulikheter :)

Grunnen til at ting er billigere i mange andre land, er at folk tjener mindre. Men det pleier ikke nordmenn å legge merke til siden de vanligvis har høytlønnete jobber når de jobber i utlandet. (Eller bare er på ferie. Eller bare er innom for å handle billig.)

Jeg mener ikke at Norge objektivt sett er det beste landet å leve i, men det er det beste landet for meg og mange andre. Andre land kan organisere samfunnet slik de vil. Men skulle vi senket avgiftene her, måtte man kuttet i noe annet. Og er det en ting Norge ikke trenger er det mer forbruk - som er det man får hvis man kutter i avgifter.

Gjest Nøtteskall
Skrevet
Jeg har flyttet hjem til Norge etter noen år i utlandet, og kom til et land med mye bedre velferdsordninger enn jeg har sett noe annet sted, og mindre sosiale og økonomiske ulikheter :)

Grunnen til at ting er billigere i mange andre land, er at folk tjener mindre. Men det pleier ikke nordmenn å legge merke til siden de vanligvis har høytlønnete jobber når de jobber i utlandet. (Eller bare er på ferie. Eller bare er innom for å handle billig.)

Jeg mener ikke at Norge objektivt sett er det beste landet å leve i, men det er det beste landet for meg og mange andre. Andre land kan organisere samfunnet slik de vil. Men skulle vi senket avgiftene her, måtte man kuttet i noe annet. Og er det en ting Norge ikke trenger er det mer forbruk - som er det man får hvis man kutter i avgifter.

mener du at vi har et større forbruk om vi for lov til å ta med bilen vår inn til landet?

Det at vi må betale 200 000 for å fortolle den reulterer bare i at vi selger bilen i hjemlandet, får tilbake penger for den og kjøper siden en ny gammel bil til 150 000 NOK.

Høyere bensinforbruk, mer eksosutslipp. Dårligere for miløet.

Er det det du forsvarer?

I Norge sparer man penger, til neste generasjon. Men med 1,2 billioner på banken, så er det vel snart mulig å se lys i tunnelen for levende generasjon også?

Skrevet
mener du at vi har et større forbruk om vi for lov til å ta med bilen vår inn til landet?

Det at vi må betale 200 000 for å fortolle den reulterer bare i at vi selger bilen i hjemlandet, får tilbake penger for den og kjøper siden en ny gammel bil til 150 000 NOK.

Høyere bensinforbruk, mer eksosutslipp. Dårligere for miløet.

Er det det du forsvarer?

Nei, det forsvarer jeg ikke. Jeg skjønner godt at du synes det er irriterende. Jeg skrev mer generelt.

Skrevet

Enig med deg. Man må se på forholdet mellom lønns- og prisnivå, samt skattenivå og statens ytelser.

Skrevet

Jeg hater også skatter, avgifter og gebyrer. Og ikke minst det faktum at man ikke kan kjøpe øl i butikken etter kl 18... WOOOOOW... for det er SÅÅÅ stor forskjell på å kjøpe øl kl 18 enn kl 19... :frustrert:... og så vinmonopolet da. Hva er galt med å selge vin i butikken liksom? Skjønner ikke det der altså.. :kjefte:

Skrevet

Vi har så mye avgifter slik at sånne som meg kan føde barn prematurt og få helsehjelp i hundretusnerkronersklassen uten en bitteliten egenandel en gang.

Jeg har aldri vært noen skatteklager, og det skal jeg heller ikke bli, for jeg har fått min andel, og TAKK OG LOV for det.

Gjest -eline-
Skrevet
Hva er galt med å selge vin i butikken liksom? Skjønner ikke det der altså.. :kjefte:

Begynner vi å selge vin i butikk så går det veldig utover utvalget, da jeg bodde i UK så var det mange viner jeg kjøper i Norge som jeg ikke fikk tak i (spesialbutikkene hadde de ikke engang). En annen ting er at man da mest sannsynlig vil få markedspriser på vin, dvs at dyrere viner vil bli enda dyrere (pr i dag så er det samme påslag/avgift på alle viner - dvs dersom man kjøper en dyr vin i Norge så koster den ofte mindre enn i andre land). ...for å ikke snakke om alle rælviner man slipper unna i Norge, det aller meste som blir tatt inn på polet er av helt grei kvalitet - mens det i UK ble solgt mye billig skvip.

Selvsagt er ikke alt perfekt i Norge, men både skatt og avgifter står i forhold til lønnsnivået. Skal vi senke priser på varer til tysk/britisk/whatever nivå, så må vi også senke lønningsnivået drastisk.

Skrevet

Som jeg skulle sagt det selv. Har bodd 5 år i utlandet, de har mindre avgifter men de får heller ikke noe gratis av staten.

Blir kvalm av normenn som bare klager, vi får alt rett opp i henda og det koster selvsagt!

Skrevet (endret)

[

Endret av Kosemose
Skrevet

Dersom det er SÅ ille å bo i norge, er det jo litt merkelig at det er så stor arbeidsinnvandring, da... ;)

Jeg lever lykkelig i Norge, med høy lønn og gode velferdstilbud.

De som av en eller annen grunn ikke ønsker seg dette, er mer enn velkommen til å flytte et annet sted :)

Skrevet (endret)

[

Endret av Kosemose
Skrevet

Eneste jeg syntes er dritt med norge er grensa på tollen.. 200 kr er kanskje litt lite, og den loven har vel ikke blitt forandret siden 1970 tallet eller noe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...