Tule Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 hei har fått vepsebol i et puteskap pa verandaen her er det noen jeg kan bruke for og fa det vek eller bør jeg få noen profesjonele til og gjøre det? hilsen
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Hei! Mener å ha lest at du kan henge opp en fille e.l. dynket i klor, det er jo verdt et forsøk? Eller kanskje salmiakk?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 1.Fyll bolet med Radar insektspray på kvelden, når vepsen har lagt seg 2.Vent til neste kveld 3.Støvsug bolet 4.Støvsug deretter endel sand 5.Ta ut posen, brenn den
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Du kan også vente til høsten når det er tomt og ta det ned da. De bruker visst ikke samme bolet to ganger.
Gjest Reven Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Rådet fra andre gjest her er bankers! Nå har imidlertid vepsen begynt å forlate bolet, så om de ikke er plagsomme, vile jeg ha venta til det var tomt, og så fjerna det.
Wonders Skrevet 13. juli 2008 #6 Skrevet 13. juli 2008 Vi driver å maler , og på vår veranda er det masse veps som kryper inni veggene og ned i gulvet mellom plankene. De er hissige når vi prøver å komme med kosten. Jeg ble brennt! ikke stikki, men brennt på øret av en av dem. Åssen få bukt med SÅ mange som man ikke kommer til bolet til? Naboen rev opp plankene, ødela bordet til vepsen på sin veranda, men etter 1 uke var det ett nytt der -like stort igjen...HÅPLØST Å BLI FERDIG med malingen PÅ BAKSIDEN I TIDE. HJELP OSS
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 Vi hang en bøtte med bensin under bolet som hang litt kinkig til. Det funket veldig fint!
Wonders Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 vi vet bare ikke hvor de er, for vi har så mange som svirrer, prøver å se men det er jamen ikke lett. Men inni veggen ett sted. Ser ut til å være flere innganger... Har fått nyss om en ny metode med noe skum, skulle visst være effektivt.
Amom Skrevet 15. juli 2008 #9 Skrevet 15. juli 2008 Vi kjøpte en spray på Oasen Hageland - tror den kostet kr. 179,- - og sprayet inn i lufteluka der vepsen surret inn og ut. Etter det så har det ikke vært veps der! Og de som har greie på det, sier at vepsen ikke bygger bol i et tidligere bol!
Gjest vepsedreper Skrevet 28. juli 2008 #10 Skrevet 28. juli 2008 Vi kjøpte en spray på Oasen Hageland - tror den kostet kr. 179,- - og sprayet inn i lufteluka der vepsen surret inn og ut. Etter det så har det ikke vært veps der! Og de som har greie på det, sier at vepsen ikke bygger bol i et tidligere bol! Har slitt med både veps og humle i veggen, fugeskum er gull verdt! Er de under kledninga, og det er bare en eller få åpninger inn dit, er en runde med fugeskum på kveldstid veldig effektivt. Det summer voldsomt en dag etterpå, men etterhvert sulter de i hjel. Kan du komme til bolet og fuge åpningen der, er jo det det beste. Nå har Vadheim også laget et spesial-skum, tilsatt insektdreper som sikkert er enda mer effektivt. Skal ut og ta to bol nå, det ene med skum, det andre har flere åpninger, så der tror jeg at jeg skal prøve støvsuger... Lars
Wonders Skrevet 2. august 2008 #11 Skrevet 2. august 2008 Lars, støvsuger var sikkert morro! Vi har både i vegg, og under varandaen. Tenkte å legge på plastikk over hele veranda, stikke stratediske hull, å spraye løs! Veggen er det verre med... Vadheim og fugeskum på kveldstid skal vi prøve ut. Vi fåkke mala her vettu, å må bli ferdig innen fristen som vi har fått a borhetslaget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå