Kara W Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Det finnes alltids folk som ikke liker hverandre eller ikke passer sammen, enten de bare er for forskjellige, eller de har tidligere historie sammen. Hvordan løser dere det når dere er venner med to slike personer? Jeg tenker f.eks når dere inviterer til fest, eller andre ting hvor det er naturlig å sammle vennnene sine. Inviterer dere begge og synes det er deres problem og klare å være i samme rom, eller inviterer dere bare den ene? Ved mindre fester har jeg valgt å bare invitere den ene, evnt. spørre om de synes det er greit at jeg også ber den andre. Ved større annledninger, hvor det er nok folk til at de ikke trenger å omgås har jeg bedt begge, men informert om at den andre også er bedt. Jeg bare lurte på hvordan andre folk løser dette.
Lykken Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Det finnes alltids folk som ikke liker hverandre eller ikke passer sammen, enten de bare er for forskjellige, eller de har tidligere historie sammen. Hvordan løser dere det når dere er venner med to slike personer? Jeg tenker f.eks når dere inviterer til fest, eller andre ting hvor det er naturlig å sammle vennnene sine. Inviterer dere begge og synes det er deres problem og klare å være i samme rom, eller inviterer dere bare den ene? Ved mindre fester har jeg valgt å bare invitere den ene, evnt. spørre om de synes det er greit at jeg også ber den andre. Ved større annledninger, hvor det er nok folk til at de ikke trenger å omgås har jeg bedt begge, men informert om at den andre også er bedt. Jeg bare lurte på hvordan andre folk løser dette. Kanskje du skal henvende deg på barneguiden.no heller.. dette var litt av en problemstilling. Folk må vel være voksne nok til å se forbi uenigheter i lystig lag? Dersom det er noe helt graverende så stiller det seg muligens annerledes, men dersom de rett og slett ikke liker hverandre fordi de ikke vil like hverandre, så syns jeg heller de kan få sitte på hver sin haug og furte.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Jeg er "uvenner" med ei jeg har felles venner med, dvs vi bestemte oss for å kutte kontakten pga diverse uenigheter og krangler, men det er ikke verre enn at begge blir invitert til større ting, i hvert fall, noe som er greit. Vi tåler å se trynet på hverandre, da, og jeg tror det hadde vært kjipt for de som er felles venner å skulle velge bort en av oss i diverse sammenhenger - det føles jo både litt "formyndersk" og som forskjellsbehandling om den ene prioriteres bort... I mindre sammenhenger inviteres nok en av gangen - man inviterer vel stort sett folk som funker sammen om man bare skal være noen få? I praksis dukker vi ikke opp så ofte samtidig fordi en av oss bor langt unna mens en andre bor nærme. Jeg har ellers venner fra ulike sammenhenger og av ulike typer, og det er ikke alle som går så bra sammen. Så jeg pleier å treffe noen av gangen... Men om jeg skulle invitert til en stor fest ville jeg nok invitert alle aktuelle, uavhengig av deres felles forhistorie. Men nå er det ingen drastiske skilsmisser osv i vår krets ennå, noe som sikkert gjør det ganske enkelt. Om jeg visste det var noe slikt ville jeg i hvert fall informert om at den andre parten også var invitert.
(-:Domino:-) Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Hvis du syns det er vanskelig å omgås begge på en gang, så bør du enten ta det opp med dem, f.eks slik at du inviterer de til fester annenhver gang, eller ihvertfall informere begge to om at den andre kommer og be dem om å holde fred, så kan de selv velge om de vil stille eller ikke.
Gjest Gjest_tone_* Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Inviterer dere begge og synes det er deres problem og klare å være i samme rom, eller inviterer dere bare den ene? Jeg velger konsekvent denne løsningen, jeg liker begge to og ønsker å ha begge i livet mitt. De trenger ikke å omgås til daglig men de bør klare å oppføre seg som voksne folk de få gangene de må være i samme rom. Og jeg ønsker ikke å høre drittprat fra noen av dem om noen av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå