Gå til innhold

Hva ER det med folk?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nettopp på butikken og stod og plukka meg smågodt, med en sånn 'spade' som ligger der.

Det står et par bak meg, en dame og en mann, og plutselig tar mannen og åpner den ene luka til en boks med sjokolade rett ved siden av der jeg står og plukker ting i posen min, og forsyner seg med 2 svære sjokoladebiter med hånda og spiser de, mens han sier, "smaksprøve" eller noe sånt til dama han er med.

Hva slags folk er det som gjør sånt?!

Graver langt ned i en sjokoladeboks smågodt-hylla med hele hånda, særlig mens det står noen ved siden av og plukker smågodt (med spade)!??

Veldig apetittelig!!

Etter det klarte jeg ikke å plukke mer smågodt, ble så kvalm.. Tanken på den ekle hånda hans på sjokoladebitene.. Æsj.

Stanket røyk gjorde han og!

Så jeg bare så stygt på han og gikk og betalte.

Har ikke noe lyst på det smågodtet jeg har kjøpt nå.

Æsj!

Skrevet

Jeg vet...det er forferdelig at slike mennesker tar med sine hender i smågodtet. Hvorfor kan ikke alle bruke spadene som ligger der? :nei:

Det er forkastelig...for alt vi vet har de nettopp vært på et offentlig toalett uten å vaske seg på hendene! :rope:

Jeg synes butikkene burde skjerme smågodt-lukene mye bedre enn de gjør i dag. Noen er flinke men altfor mange er sløve med å skjerme godteriet med tette "luker", og sørge for at det ligger en praktisk og passende (og ren) slev/stor skje til hver eneste boks.

Skrevet
Det er forkastelig...for alt vi vet har de nettopp vært på et offentlig toalett uten å vaske seg på hendene! :rope:

Å fy...der sa du noe.

Husker jeg sto ved en fruktdisk en gang, og en godt voksen mann bare sto der liksom, og da tenkte jeg "Han der har tenkt å naske druer", så jeg ble stående litt, jeg, bare på f, og han ble også stående og ventet på at jeg skulle gå, virket det som, så gikk jeg da, og snudde meg - joda, der sto han og nasket druer som jeg tenkte. At folk gidder!

Skrevet

Nå, ja. Jeg vet ikke hvor det er mest bakterier, på mannens hånd eller på godterispadene som aldri blir vasket, som blir kastet på gulvet, som blir tatt på ørten mennesker i løpet av en dag...

Det er ikke akkurat en hemmelighet at smågodt ikke er så veldig delikat i utgangspunktet der de ligger i skitne bokser...

..Men gud så godt smågodt er. :lol:

Skrevet

men greia var jo at han stappa hånda si inn i den sjokoladeboksen MENS jeg stod der, Rett ved siden av...!

Jeg skulle jo egentlig plukke fra den boksen jeg og.. :"

Skrevet

Kjenner jeg blir helt kvalm. Gudene vet hvor de hendene har vært før!

Enkelte mennesker tenker rett og slett ikke lenger enn nesetuppen ..

Skrevet
Var nettopp på butikken og stod og plukka meg smågodt, med en sånn 'spade' som ligger der.

Det står et par bak meg, en dame og en mann, og plutselig tar mannen og åpner den ene luka til en boks med sjokolade rett ved siden av der jeg står og plukker ting i posen min, og forsyner seg med 2 svære sjokoladebiter med hånda og spiser de, mens han sier, "smaksprøve" eller noe sånt til dama han er med.

Hva slags folk er det som gjør sånt?!

Graver langt ned i en sjokoladeboks smågodt-hylla med hele hånda, særlig mens det står noen ved siden av og plukker smågodt (med spade)!??

Veldig apetittelig!!

Etter det klarte jeg ikke å plukke mer smågodt, ble så kvalm.. Tanken på den ekle hånda hans på sjokoladebitene.. Æsj.

Stanket røyk gjorde han og!

Så jeg bare så stygt på han og gikk og betalte.

Har ikke noe lyst på det smågodtet jeg har kjøpt nå.

Æsj!

Tyveri kalles dette. At han luktet røyk, hvitløk, melk eller hva det måtte være har ingenting med saken å gjøre.

Skrevet
Enig i dette. Jeg tviler på at smågodt er det mest "hygieniske" vi spiser, uansett.

Likevel er det ekkelt når noen plukker med hånda. Det er ikke bare et hygienisk spørsmål, det har også noe med hva som er uhøflig og udelikat å gjøre. Jeg hadde også syntes det var ekkelt å se noen grafse til seg med sine egne hender!

Signerer denne jeg.
Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg blir veldig irritert når jeg ser dette (jobber i butikk) :sur:

Er også mange som bare lar ungene sine spise fra smågodthylla :kjefte:

Eller hva med en gang jeg fikk kjeft av en kunde fordi jeg h*n spurte om det var lov å ta smaksprøver, og jeg sa nei. Man måtte jo få lov til å smake på godteriet før man kjøpte det :roll:

Gjenglemt Sykkellås: Vi vasker spadene hver dag ;) Hehe.

Men ekkelt er det, ja.

Skrevet
Gjenglemt Sykkellås: Vi vasker spadene hver dag ;) Hehe.

Kult! Så bra. Men tviler sterkt på at alle smågodtselgere gjør det samme. Der jeg jobbet for mange år siden så jeg aldri noen vaske noe som helst. Ikke ble jeg bedt om å gjøre det heller.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Kult! Så bra. Men tviler sterkt på at alle smågodtselgere gjør det samme. Der jeg jobbet for mange år siden så jeg aldri noen vaske noe som helst. Ikke ble jeg bedt om å gjøre det heller.

:spy:

Skrevet
Er også mange som bare lar ungene sine spise fra smågodthylla :kjefte:

Er det sant?! Makan... Du burde fike til foreldrene, Bøllefrø.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Er det sant?! Makan... Du burde fike til foreldrene, Bøllefrø.

Hehe, det tør jeg jo ikke!

Pleier å se stygt på de. Da snakker de som regel til ungene.

De som er høflige betaler for det ungene har spist også. Heldigvis.

Skrevet

Jeg syns alle skulle barn skulle veies før og etter butikkbesøket med utrolig nøyaktige vekter, slik at de kunne betale akkurat det de har spist.

Selv nasker jeg litt av og til, men jeg er jo ikke liten da. Vasker meg etter jeg har tisset offentlig gjør jeg aldri, fordi urinen er steril og vannkrana er det ikke.

Gjest beekeeper
Skrevet
Jeg syns alle skulle barn skulle veies før og etter butikkbesøket med utrolig nøyaktige vekter, slik at de kunne betale akkurat det de har spist.

Selv nasker jeg litt av og til, men jeg er jo ikke liten da. Vasker meg etter jeg har tisset offentlig gjør jeg aldri, fordi urinen er steril og vannkrana er det ikke.

:legrine:

Det bør være likt for barn og for voksne!! Skal de minste veies så skal jammen meg du også bli veid!!

Skrevet
:legrine:

Det bør være likt for barn og for voksne!! Skal de minste veies så skal jammen meg du også bli veid!!

Ikke vær dum. Jeg veier jo mye mer, så da måtte jeg jo ha betalt mye mer.

Gjest beekeeper
Skrevet
Ikke vær dum. Jeg veier jo mye mer, så da måtte jeg jo ha betalt mye mer.

Er du helt noldus eller?

Selvfølgelig veier du mer!!

Skrevet
Er du helt noldus eller?

Selvfølgelig veier du mer!!

Godt at vi er enige om selvfølgelighetene da. Jeg skjønner ikke hva det har å gjøre med at jeg er noldus. Lær deg litt matte først, du, så kan vi snakke sammen.

Gjest beekeeper
Skrevet
Godt at vi er enige om selvfølgelighetene da. Jeg skjønner ikke hva det har å gjøre med at jeg er noldus. Lær deg litt matte først, du, så kan vi snakke sammen.

Hahaha! Jeg ville like din verden, der du vasser i urin og bakterier og vil betale for hele deg når du egentlig skal betale for det du har spist! :smilyblomst:

Jeg tror den vanlige ordningen funker best jeg. Men kanskje securitas skulle stå vakt ved smågodtdisken, sånn at folk hadde blitt arrestert om de hadde tatt rett fra boksen? Det hadde vært fint synes jeg!

Skrevet
Hahaha! Jeg ville like din verden, der du vasser i urin og bakterier og vil betale for hele deg når du egentlig skal betale for det du har spist! :smilyblomst:

jeg kan gi deg nummeret mitt, hvis du vil ha en smak av min verden eller urin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...