Gjest Madeline Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 (endret) Jeg har filmet en del mens vi var på ferie og holder nå på å brenne dette på dvd-plater. Problemet er bare det at lyden ikke kommer med. Hva skyldes dette og hva kan jeg gjøre med det? Filmene blir ikke helt de samme uten lyd. Endret 15. august 2007 av Madeline
Gjest Madeline Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 (endret) Jeg bruker Nero (Nero startSmart) til å både legge inn film fra kamera (er lagret på små dvd-plater) og videre til å brenne dette på en vanlig dvd-plate. Har også prøvd å bare dra filene fra den lille dvd-platen direkte over til en mappe på datamaskinen. Filmen jeg har tatt opp er lagret på den lille dvd-platen som Video_TS, Video_TS.BUP og Video_TS.VOB. Endret 15. august 2007 av Madeline
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Ni kan vel göra så hër: http://www.stellanekman.com/undersidor/neroguiden.htm
Gjest Madeline Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Er det lyd når du speler dei små dvd-platene på pcen? Ja
Gjest Madeline Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Ni kan vel göra så hër: http://www.stellanekman.com/undersidor/neroguiden.htm Ved bruk av Nero StartSmart får jeg helt andre bilder på skjermen enn i linken. Je får nok utforske litt til.
Gjest Madeline Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Jeg har nå fått til å brenne filmene, med lyd, på dvd plater, men jeg får det ikke til slik jeg vil ha det. De små dvd-platene har ca 30 min film på hver og det er plass til 3-4 av disse på en vanlig dvd. Problemet er bare det at jeg ikke får til det . Bruker jeg Nero Express eller Nero StartSmart, får jeg kun lov til å legge inn film fra en av platene (men får da med lyd). Får bare opp feilmelding om at filene alt er valgt (filene på heter det samme på alle de små dvd-platene, f.eks: VTS_01_0.IFO, VTS_02_0.IFO osv). Får beskjed om at jeg må bruke NeroVision Express hvis jeg vil ha med flere filmer. Gjør jeg det, får jeg med alle filmene, men ingen lyd. Er det noe håp om å få fylt opp en hel vanlig dvd-plate med film der også lyden er med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå