Bokormen Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Samboeren og jeg vurderer å ha vaskehjelp, og lurer i den anledning på hvor ofte vaskehjelpen vanligvis kommer (1x pr uke, annenhver uke?), hvor mye dere betaler (pr time/per kvadrat??), og hva som inngår i prisen (vask av hvitevarer, vinduer osv?) Håper andre her som har/har hatt vaskehjelp, kan hjelpe oss med disse spm, og evt komme med tips/råd.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Samboeren og jeg vurderer å ha vaskehjelp, og lurer i den anledning på hvor ofte vaskehjelpen vanligvis kommer (1x pr uke, annenhver uke?), hvor mye dere betaler (pr time/per kvadrat??), og hva som inngår i prisen (vask av hvitevarer, vinduer osv?) Håper andre her som har/har hatt vaskehjelp, kan hjelpe oss med disse spm, og evt komme med tips/råd. Du bestemmer jo selv hvor ofte du vil ha hjelp. jeg har selv drevet i bransjen i mage år.(hvitt) Prisen kommer an på hvor stort hus/leilighet dere har. Som regel ville folk ha en g pr.uke. Alle ville ha til helg, noe som ikke lot seg gjøre. De faste hadde vi en viss plan for. Eks vinduer en g pr.mnd. Vi ryddet ikke i klær/rot. Som OFTEST tok folk sengene sine før de gikk på jobb. vask av kjøleskap gikk ikke inn i prisen. Tepper ble tatt ut hver 14 dag. De som kun hadde små/lette tepper ble tatt ut ved vask. de som hadde svære tykke(mange har det) hadde tatt de ut selv. Eks treroms kostet den gang 500 kr. da ble alt vasket/tørket støv/skuret bad. vasket godt rundt på kjøkken osv. De som tok over etter oss har satt samme regler.
Bokormen Skrevet 15. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2007 Du bestemmer jo selv hvor ofte du vil ha hjelp. jeg har selv drevet i bransjen i mage år.(hvitt) Prisen kommer an på hvor stort hus/leilighet dere har. Som regel ville folk ha en g pr.uke. Alle ville ha til helg, noe som ikke lot seg gjøre. De faste hadde vi en viss plan for. Eks vinduer en g pr.mnd. Vi ryddet ikke i klær/rot. Som OFTEST tok folk sengene sine før de gikk på jobb. vask av kjøleskap gikk ikke inn i prisen. Tepper ble tatt ut hver 14 dag. De som kun hadde små/lette tepper ble tatt ut ved vask. de som hadde svære tykke(mange har det) hadde tatt de ut selv. Eks treroms kostet den gang 500 kr. da ble alt vasket/tørket støv/skuret bad. vasket godt rundt på kjøkken osv. De som tok over etter oss har satt samme regler. Takk for flott svar
Gjest Thelma :-) Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 (endret) Jeg har vaskehjelp 1 gang pr. uke. Hun støvsuger og vasker, entrè, 2 ganger, 3 trapper, kjøkken og stue. I tillegg vaskes bad og 3 toaletter. Soverommene tar vi selv, det samme med hobbyrommet, fryserommet og vaskerommet. Huset er på 200 kvm - minus de rommene hun ikke vasker. Vinduene har jeg et firma som vasker 2 ganger i året utvendig, så tar vi de selv innvendig. Jeg fikk et nytt liv etter at vi fikk vaskehjelp - det er bare helt deilig å slippe å bruke hele lørdagen på vasking og tenke på at jeg skal vaske .. Hos oss vasker hun rett før helgen - slik at vi riktig kan slappe av og nyte rent hus på fredagskvelden Glemte å si at jeg betaler 450 kroner pr. uke for vaskingen. Hvor lenge hun bruker er opptil henne - men jeg har aldri hatt så rene trapper og gulv som etter at hun kom inn i huset vårt .. Hum er rask og nøyaktig .. Endret 15. august 2007 av Thelma :-)
Bokormen Skrevet 15. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2007 Ja, vi hadde vaskehjelp en periode når jeg bodde hjemme hos mine foreldre, og den perioden var den mest harmoniske vi hadde Vi krangler ikke om husarbeid nå, men begge syns dette er fryktelig kjedelig, og vil heller bruke lørdagen på andre ting Syns 450kr var en kjempebra pris, er det privat eller via ett firma?
Gjest Thelma :-) Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Det er privat - et firma tar minst dobbelt så mye. Så om jeg mister hun jeg har nå og går over til firma, så tror jeg det blir vasking kun hver 14. dag ...
Bokormen Skrevet 15. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. august 2007 Det er privat - et firma tar minst dobbelt så mye. Så om jeg mister hun jeg har nå og går over til firma, så tror jeg det blir vasking kun hver 14. dag ... Ja, de firmaene jeg har sjekket var jo absolutt ikke i den prisklassen... hehe. Men kan jo alltids legge ut en annonse e.l. da... og søke etter privat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå