Grace Skrevet 15. august 2007 #1 Del Skrevet 15. august 2007 Har lest mange kjærringråd om å spise kanel for å starte fødsel. Men kan man spise kanel ellers under svangerskapet?? Står ingenting om det hos mattilsynet... Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 15. august 2007 #2 Del Skrevet 15. august 2007 Om det ikke står der, så er det vel greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 15. august 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 15. august 2007 Om det ikke står der, så er det vel greit? Ja jeg disukterer det med Ephemera på msn at moderate mengder vel ikke kan skade.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magic`s Skrevet 15. august 2007 #4 Del Skrevet 15. august 2007 mamma var hekta på kanelboller når du var gravid med meg.. Og jeg har blitt ganske allright! Nei, for å være ærlig vet jeg ikke.. Men jeg har iallefall aldri hørt at det kan være skadlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neria Skrevet 15. august 2007 #5 Del Skrevet 15. august 2007 Kanel er sikkert helt greit å spise i vanlige mengder (f.eks en skje på grøten eller et par kanelboller.) Ingefær virker livmorsammentrekkende, kanskje det er noe av det samme med kanel? Men hvertfall av ingefær må man spise store mengder før effekten inntrer. Tror det beste er å følge rådene til mattilsynet og blåse i hva alle andre kilder sier. Hvis noe er skadelig, så vet mattilsynet det. Ingen grunn til å stresse unødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 15. august 2007 #6 Del Skrevet 15. august 2007 Kan noen være så snill å legge ut en link til der jeg finner listen på mattilsynet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 15. august 2007 #7 Del Skrevet 15. august 2007 http://matportalen.no/Emner/Gravide Jeg spiste en del kanel når jeg var gravid og har aldri hørt at det skal være skadelig. Ikke startet det fødselen heller, dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 15. august 2007 #8 Del Skrevet 15. august 2007 Hvis ingefær skal ha samme effekt, så kan man i hvert fall spise kanel. Mange spiser jo ingefær gjennom hele svangerskapet for å forhindre kvalme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemona Skrevet 15. august 2007 #9 Del Skrevet 15. august 2007 Er ikke kanel kjent for å gjøre at blodsukkeret ikke blir så høyt? En på jobben med diabetes sa i allefall at kanel var sunt for han, og da er det sikkert fint om du er gravid også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #10 Del Skrevet 15. august 2007 Fra mattilsynlinken: "Medisiner og helsekostprodukter Du bør også være forsiktig med enkelte helsekostprodukter når du er gravid. Ofte brukes urter og nye, ukjente stoffer i produktene, og forskningen på hvordan slike ingredienser påvirker fosteret er mangelfull. " Dette er problemet med de fleste urter, krydder og kjerringråd. Det er ikke gjort noe forskning på det, så man vet ikke om det er trygt. I normale mengder går det meste greit, men enkelte krydder, f.eks. salvie, skal man holde seg helt unna. Andre, som persille og peppermynte, bør man være forsiktig med. Jeg har aldri lest noe sted at kanel kan gjøre skade, men ville likevel ikke tømt i meg flere spiseskjeer på styrten slik enkelte gjør når de skal sette igang fødselen. En kanelbolle, eller kanel på grøten gjør neppe noen skade. Her kan du lese om mange urter, virkninger og mulige bivirkninger: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter.htm http://www.pfaf.org/database/index.php Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 15. august 2007 #11 Del Skrevet 15. august 2007 Trodde flere spiseskjeer med kanel kunne være dødelig..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 15. august 2007 #12 Del Skrevet 15. august 2007 Kanel i store mengder kan være skadelig, enten man er gravid eller ei, men vanlig bruk er meg bekjent helt ufarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 15. august 2007 Forfatter #13 Del Skrevet 15. august 2007 mamma var hekta på kanelboller når du var gravid med meg.. Og jeg har blitt ganske allright! Nei, for å være ærlig vet jeg ikke.. Men jeg har iallefall aldri hørt at det kan være skadlig. Ikk vondt ment men jeg håper ikke jeg var gravid med deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chihiro Skrevet 15. august 2007 #14 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg spiste en god del kanel da jeg var gravid med førstemann (hadde det på grøt, og på skive m/eplesyltetøy). Har aldri hørt at det skulle være skadelig, og det satte i alle fall ikke i gang fødselen... jeg gikk 2 uker over terminen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå