Huldra Skrevet 22. mars 2003 #1 Skrevet 22. mars 2003 Må skaffe meg dåps- og fødselsattest.. hvor gjør jeg det? Og hvor tidlig bør jeg skaffe meg det? Når er det tidligst vi kan sende inn papirene til Kirken? Klem fra Huldra
toflus Skrevet 22. mars 2003 #2 Skrevet 22. mars 2003 Du kan få fødselsattest hos folkerregisteret hvertfall!
Gjest Tex Skrevet 22. mars 2003 #3 Skrevet 22. mars 2003 Du kan tidligst sende inn papirene til kirken fire mnd før vielsesdatoen. Hva skal du med dåpsattest da? Det holder med fødselsattest for å gifte seg....
Johanna Skrevet 22. mars 2003 #4 Skrevet 22. mars 2003 Fødselsattest får du hos folkeregisteret. Dåpsattest får du fra den kirka du er døpt i. For å gifte seg må iallefall den ene stå i statskirka, og da må man selvfølgelig levere inn dåpsattest. Papirene leveres inn tidligst 4.mnd før vielsen skal finne sted. Pga. foreldelsesfristen. Lykke til
viwi Skrevet 22. mars 2003 #5 Skrevet 22. mars 2003 Da vi skulle gifte oss fikk vi beskjed om at papirene ikke Du trenger kopi enten av dåpsattest eller fødselsattest. trenger ikke begge, det er for å verifisere at du er du, skjønner du :D
Johanna Skrevet 22. mars 2003 #6 Skrevet 22. mars 2003 Hmm, tydeligvis forskjellig praksis rundt omkring. Men jeg regner med at Huldra har fått beskjed om å levere både fødselsattest og dåpsattest.
Imax Skrevet 22. mars 2003 #7 Skrevet 22. mars 2003 Vi gikk inn på nettet på folkeregisteret som ligger under skatteetaten. Den finner du her: http://www.skatteetaten.no/personer/folkeregistrering/ Der klikket vi oss rett inn og fikk fødselsattesten tilsendt til adressen vi er folkeregistrert på to dager etterpå. Enkelt og greit!!!!
Imax Skrevet 22. mars 2003 #8 Skrevet 22. mars 2003 Glemte å si at vi bare ble bedt om å levere fødselsattest og ikke dåpsattest også. Det bør jo kirken selv ha oversikt over, altså hvem som er i statskirken.
Huldra Skrevet 22. mars 2003 Forfatter #9 Skrevet 22. mars 2003 Med papirene vi fikk fra Kirken så står det faktisk "Husk Fødsels- og Dåpsattesten".. så da regner jeg med at vi trenger begge deler her iværtfall... Huldra Og mulig jeg ikke er helt med, men hvor på folkeregistreringen (linken litt lenger opp) skal man taste seg inn?
Tyren Skrevet 24. mars 2003 #10 Skrevet 24. mars 2003 I våre papirer stod det også at vi måtte levere dåpsattest, men så lenge min kjære er døpt i den kirken vi skal gifte oss i var det ikke nødvendig å sende med dåpsattesten. Derimot hvis ingen av oss hadde vært døpt i denne kirken, måtte vi sende med dåpsattest.
[email protected] Skrevet 23. januar 2017 #11 Skrevet 23. januar 2017 Hei. Ingen svarer på spm her. Hvor skaffer man dåpsattest. Jeg trenger den fordi jeg skal gifte meg i utlandet og katolsk - og der vil de ha dåpsattest og ikke fødselsattest pga religiøse grunner. Så spm: vet noen hvor man skaffer seg dåpsattest? Patrick
Testosteron Skrevet 23. januar 2017 #12 Skrevet 23. januar 2017 37 minutter siden, [email protected] skrev: Hei. Ingen svarer på spm her. Hvor skaffer man dåpsattest. Jeg trenger den fordi jeg skal gifte meg i utlandet og katolsk - og der vil de ha dåpsattest og ikke fødselsattest pga religiøse grunner. Så spm: vet noen hvor man skaffer seg dåpsattest? Patrick Hos den kirken der du ble døpt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå