-Alvildebrud- Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Hei igjen alle bruder, og tidligere bruder og alle sammen! Jeg har nå skrevet talen ferdig til min mann. Men den endte opp på to dataskrivne A4-sider. Hva tror dere, er det for langt?
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Les talen høyt og ta tida Jeg tror egentlig ikke to A4-sider er forferdelig langt, dessuten er du jo en av hovedpersonene.
¤flicka¤ Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Det høres kanskje litt i lengste laget ut. Men foreslår også at du leser den og tar tiden. Husk at du sannsynligvis vil ta mange pauser når du holder talen, og at du bør snakke rolig og tydelig.
prinsessa Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Jeg har hørt det at en tale skal være ca. 5-7 min lang. Les den og se hvor lang tid det tar.
-Alvildebrud- Skrevet 15. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2007 Hm. Leste den nå. Uten å legge til noen særlige pauser. Det gikk på akkurat 5 min. Kanskje den blir akkurat lang nok? Nei, kutter ned litt tror jeg :-)
Gjest Astra unplugged Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Hei. Jeg har skrevet en del taler i mitt liv, og bruker som en tommelfingelregel 100 ord per minutt. Da snakker jeg i rolig tempo, og har relativt god tid. Det å ta tida mens du øver deg kan være greit, men stort sett bruker en lenger tid under selve talen, så husk å legge til litt tid. Jeg er enig i at en bryllupstale bør være på 5-7 minutter, så en 500-700 ord er passe. En skal være en dreven og dyktig taler for å holde på publikum særlig lenger. Lykke til :-) Astra
-Alvildebrud- Skrevet 15. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. august 2007 Hei. Jeg har skrevet en del taler i mitt liv, og bruker som en tommelfingelregel 100 ord per minutt. Da snakker jeg i rolig tempo, og har relativt god tid. Det å ta tida mens du øver deg kan være greit, men stort sett bruker en lenger tid under selve talen, så husk å legge til litt tid. Jeg er enig i at en bryllupstale bør være på 5-7 minutter, så en 500-700 ord er passe. En skal være en dreven og dyktig taler for å holde på publikum særlig lenger. Lykke til :-) Astra Nyttig og god info! Takk :-) Hvem bør man takk i sin bryllupstale. Det er jo først og fremst en tale til brudgommen. Men jeg har inkludert mine foreldre og hans. Bør jeg ha med en takk til min forlover og kanskje mine besteforeldre (som står meg veldig nære?)? Vanskelig dette her. Takk igjen...
LilleBille Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 (endret) To A4 sider med "rimelig" størrelse på skrift er som regel akkurat passe. Tar ca. 5 min å lese. Har ikke tenkt på antall ord - men det er jo greit å ha en tommelfingerregel der.. er det noen enkel måte å telle ord på i Word? (og etter at jeg postet fant jeg det med en gang - min tosiders tale var på 1000 ord .. den leser jeg "normalt" på 4 minutter - så jeg regner med at den tar godt og vel 5 i selskapet) Jeg synes det er hyggelig om bruden også nevner foreldre, svigerforeldre etc. i talen - selv om den egentlig er til brudgommen. Endret 15. august 2007 av LilleBille
naley Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 syns ikke det er langt. Min var det. Forloveren av mannen sin var 4 sider, man merket ikke tiden gikk. Er ikke snakk om så lenge det tar!
Frøken eple Skrevet 16. august 2007 #10 Skrevet 16. august 2007 Hm. Leste den nå. Uten å legge til noen særlige pauser. Det gikk på akkurat 5 min. Kanskje den blir akkurat lang nok? Nei, kutter ned litt tror jeg :-) Er det ikke dumt om den blir for kort også da? Litt rart om bruden holder en 2 min-tale, mens andre prater i vei? Har vært borti de som varer bortimot et kvarter - og det kan jo være veldig hyggelig eller veeeeeldig kjedelig, alt avhenger av taleren og hvor godt man kjenner brudeparet.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #11 Skrevet 17. august 2007 Syns det hørtes akkurat passe ut jeg! Har lyst til å nevne en ting angående hvem du skal takke. Min manns tale til meg ente nesten som en takksigelse til halve familien, en etter en, det ødela dessverre mye. Jeg syns liksom den skulle være til meg. Det ble litt borte i all takkingen.
-Alvildebrud- Skrevet 17. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 17. august 2007 Syns det hørtes akkurat passe ut jeg! Har lyst til å nevne en ting angående hvem du skal takke. Min manns tale til meg ente nesten som en takksigelse til halve familien, en etter en, det ødela dessverre mye. Jeg syns liksom den skulle være til meg. Det ble litt borte i all takkingen. takk skal du ha for tilbakemeldingen! Og for tipset. Så dumt at du følte at det tok for mye plass. Det kan nok godt hende at det stemmer. Og kanskje fort blir sånn, for mange menn... Har selv vært med på en del bryllup der brudgommen først og fremst har takket sin nærmeste familie, og avsluttet med noen kjærlighetserklæringer til sin brud. (men nå vet jeg jo ikke hvordan talen fra din mann var altså, så jeg sier jo ikke at den var slik ;-)) Ja, skal prøve å holde det relativt kort til mine foreldre. "Takken" til de og mine svigers tar ca 2/3 av første A4-side. Må få inn noen ord til min forlover også. det blir nok bra :love:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå