Gjest Gjest_Marion_* Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Hei! Jeg skal ha mitt første Visakort nå, har hittil lånt av samboer eller av foreldre når flybilletter osv skal bestilles på nett. Hvordan fungerer dette med Visakort? Jeg har nettbank og flere konti i DNB Nor. Skal bruke Visakortet kun til netthandel, og ønsker ikke å ha dette knyttet til en konto der jeg har 'mye' penger. Kan jeg åpne en ny konto/bruke en eksisterende konto i DNB Nor og knytte denne til et nytt Visakort, f.eks fra www.kash.no ? Dette er et bankuavhengig Visakort som skal være gratis å ha (mot 250 kr/år i banken min) og som ikke har gebyrer, utenom 35 kr for hvert uttak i minibank. Men dette har vel ikke noe å si siden jeg bare vil bruke kortet på nett? Er det noen grunn til å heller få Visakort fra banken jeg har allerede? Er grønn på dette her, og håper på litt hjelp.
Høstjenta Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Bruker du aldri kort til å handle med eller til uttak? Når du bruker et kort vil det alltid være med en slags konto evt kreditt der penge trekkes fra hvor du så får regning på og må betale inn igjen. Du kan jo også ha masterkort eller annet til netthandel, må ikke være visa. Jeg har selv bankkort med visa til min lønnskonto, masterkort og et ekstra visa til backup. Jeg har brukt gebyrfri visa, se nettside gebyrfri.no, som navnet sier ikke har noen gebyrer.
Gjest Gjest_Marion_* Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Er det ingen som kan svare på det jeg lurer på? Mange av dere handler sikkert på nett...? Jeg har Visa Elektron som jeg bruker til vanlig, i minibanker og betalingsterminaler. Dette kortet har ikke 'inntrykte tall'. Tanken var at jeg ikke vil ha et slikt kort til brukskontoen min. Det jeg trenger er en konto med Visakort som jeg kan bruke når jeg handler på nett i utlandet. Vil holde risikoen på et minimum.
Gjest Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Med tanke på at du har dnb nor er det nesten rart du ikke har fått visa kort allerede. Når mitt visa elektron kort gikk ut sist gang fikk jeg et visa kort istedenfor. Selv ville jeg bare bestilt et vanlig visakort og opprettet en paypal konto. Og bruke kortet ditt rett på nettet ville jeg aldri gjort uansett om det er satt til en konto med masse penger eller ikke. Paypal er en tjeneste hvor du når du betaler en vare overfører penger til paypal som igjen sender de til sender, altså sender får ingen som helst informasjon om kontoen din i heletatt.
Dru Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Kan jeg åpne en ny konto/bruke en eksisterende konto i DNB Nor og knytte denne til et nytt Visakort, f.eks fra www.kash.no ? Dette er et bankuavhengig Visakort som skal være gratis å ha (mot 250 kr/år i banken min) og som ikke har gebyrer, utenom 35 kr for hvert uttak i minibank. Men dette har vel ikke noe å si siden jeg bare vil bruke kortet på nett? Er det noen grunn til å heller få Visakort fra banken jeg har allerede? Er grønn på dette her, og håper på litt hjelp. Du trenger ikke opprette en bankkonto for å få et kredittkort. "Kontoen" har du hos kredittkortselskapet, og så får du regning en gang i måneden. Jeg har fra Gebyrfri.no, og det er vel "gratis" på varekjøp så lenge regningene blir betalt i sin helhet innen forfall. Paypal er et greit supplement, for det er langt fra alle steder man får brukt den betalingsmetoden. Jeg foretrekker uansett å bruke kredittkortet direkte dersom jeg kan velge mellom det og paypal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå