Gå til innhold

Koselig resturant i oslo..

Gjest

Anbefalte innlegg

Sambo og jeg skal på Pablo francisco på bursdagen til min sambo og jeg tenkte derfor at vi etter showet kunne dra ut og spise litt i oslo, men dessverre er jeg veldig lite kjent i oslo.

Men er det noen bra resturanter i oslo ved scentrum scene/karl johan. Helst som ikke koster så alt for mye og de trenger ikke være alt for "fine". Jeg er nemlig litt kresen av meg hehe. Dessuten takler jeg ikke å betale 500 for en tallerken med en kjøttbit, no grønnsaker og en litt rar ting som bare ser bra ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arakataka er veldig allright, ja, ellers har People's, som ligger i samme bygning som Sentrum Scene, veldig gode burgere etc. Tapasrestauranten Don Sanchos i Møllergata er også koselig, og har god mat og hyggelig betjening. Ellers ligger det en god del rimelige og gode asiatiske restauranter i området (men de scorer ganske så dårlig på koslig-skalaen), jeg liker best Far East nederst i Bernt Ankers gate. Det kommer i det hele tatt veldig an på hva slags mat dere har lyst på...

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til de som allerede er nevnt, så har Hell's Kitchen (Møllergata 23) god pizza til en veldig billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til de som allerede er nevnt, så har Hell's Kitchen (Møllergata 23) god pizza til en veldig billig penge.

Ah, ja, at jeg kunne glemme den! :) Vi er jo der stadig vekk. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rice Bowl i Youngs gate har veldig god thaimat, og er rimelig. Men det er et ganske ungt og uformelt sted, og de serverer såvidt jeg vet ikke alkohol, hvis det skulle være av betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer også for arakataka... synes de har hatt meget bra mat der hver gang jeg har vært der, god service, hyggelig klientell...

men mannen min synes nok porsjonene har vært litt snaue enten vi har bestilt meny eller a la carte (eller hva det heter...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer selvsagt an på hva slags mat dere liker...

Men Delicatessen nederst på Grunerløkka (ca 5 min gange fra Sentrum Scene) er en klar favoritt hvis dere er glad i tapas.

Et annet alternativ er Villa Paradiso (også på Grunerløkka, men litt lenger oppe). Her serverer de byens beste pizza og det er alltid god steming.

Hvis dere derimot er på utkikk etter noe litt mer fancy (og litt dyrere), men hvor dere fortsatt får mer enn nok deilig mat er Eik restaurant og Klosteret veldig bra steder. Klosteret er superromantisk, all belysning er levende lys og maten er deilig. Det ligger cirka 5 min gange fra Sentrum Scene det også.

Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...