Frk Johansen Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Jeg er skilt og bruddet er fortsatt sårt for min exmann. Han ønsker ikke å ha meg tilstede på første skoledag. Jeg har sagt at det er uaktuelt etter så mange år så han får fint finne seg i det, han har barnet denne dagen og mener derfor det er hans "rett" å ha sønnen vår alene. Hvor vanlig er det at både mor og far møter? Er det vanlig med besteforeldre også? Jeg må bare tilføye at jeg har ingen problemer med å omgås min ex, men har det ikke på samme måten, noe jeg mener er hans problem. Jeg løper jo ikke akkurat bort til han og gir han en klem men kan godt stå vedsiden av han og småprate.
Gjest Veronica Mars Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Jeg synes du skal møte opp. Det er eksmannen din som har et problem, og det bør han jobbe med. Sønnen din vil helt sikkert ha dere begge der, og hans følelser er veldig mye viktigere enn faren hans.
Gjest Thelma :-) Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Vi har alltid stilt bare en forelder på første skoledag .. det har de fleste andre og .. Det hadde blitt temmelig folksomt om alle skulle stille med to foreldre hver .. Det viktigste er jo å gjøre dagen trygg for barnet ..
Angelheart Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Jeg ville stilt opp. Her vi bor er det iallefall helt vanlig at begge foreldrene er med på barnas viktigste dag så langt i livet! Min datter bor hos sin far og vi er ikke spesielt gode venner..... like fullt var det en selvfølge at vi begge var med da hun begynte på skolen.
Frk Johansen Skrevet 15. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2007 Takk for svar, jeg har spurt min sønn om han vil jeg skal ta fri på jobben for å være der sammen med han og pappa og det tok han som en selvfølge skjønte jeg.
Gjest Thelma :-) Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Nå er jeg fremdeles gift med barnas far - så mulig jeg har et mer avslappende forhold til slike begivenheter. Men man kan jo tenke seg at i et lite klasserom så er der ca. 25 elever og 2 lærere .. dersom alle elevene skulle hatt med seg 2 foreldre så hadde det blitt 50 personer ekstra. Så i dette lille klasserommet så ville det da blitt 77 personer ... ikke særlig forlokkende?
Gjest Bodillen Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Kan ikke mannen din greie sette sønnens behov fremfor sine egne akkurat denne dagen? Hvis du legger det frem på den måten, og sier at det er for guttens skyld, så må han da greie det? Her er det vanlig at begge foreldrene er med første skoledag, men selvfølgelig ikke hele dagen. De er bare tilstede når barna hilser på rektor og kontaktlærer ute, også hentes ungene etter endt dag.
Gjest allium Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Hos oss var datteren min den eneste som kom med bare én forelder. Faren hadde sagt han skulle komme, men dukket ikke opp. Selv var jeg lettet, men det hadde ikke falt meg inn å forsøke å nekte ham det.
Gjest Thelma :-) Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 Kan ikke mannen din greie sette sønnens behov fremfor sine egne akkurat denne dagen? Hvis du legger det frem på den måten, og sier at det er for guttens skyld, så må han da greie det? Her er det vanlig at begge foreldrene er med første skoledag, men selvfølgelig ikke hele dagen. De er bare tilstede når barna hilser på rektor og kontaktlærer ute, også hentes ungene etter endt dag. Ok - det er jo litt annerledes .. Hos oss er foreldrene med inn i klasserommet også - hele den første dagen. Og da synes jeg det holder lenge med èn forelder fra hver elev .. Men at begge er tilstede i skolegården når ungene ropes opp - det er noe hele annet
Frk Johansen Skrevet 15. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. august 2007 Det er bare en time og klassen er liten så det er nok ikke noe problem at det blir overfylt.
Kayli Skrevet 15. august 2007 #11 Skrevet 15. august 2007 Hos oss er det vanlig at begge foreldrene er med første skoledag. De er med inn i klasserommet en stund. Så viser rektor dem rundt på skolen mens ungene og læreren har litt tid alene.
Gjest Mayamor Skrevet 15. august 2007 #12 Skrevet 15. august 2007 Hvis far føler skikkelig motstand mot at du er der, ville jeg jobbet med kommunikasjonen mellom deg og far. Klarte jeg ikke å få en gjensidig enighet, ville jeg latt være å gå dersom barnet var hos far da. Det går jo fint ann å delta i en annen setting for å markere at gutten er blitt stor skolegutt uten at alle legger merke til den kjølige kontakten mellom deg og pappan allerede første skoledag...
Gjest s.n Skrevet 15. august 2007 #13 Skrevet 15. august 2007 Jeg synes du skal være med på skolestart. Gutten din kommer til å snakke om dagen i lang tid, og jeg synes det er bare rett overfor ham at du deler gleden og opplevelsen! Selv stiller vi med både mor (meg), ekstrafar og kanskje også far! Men det er fordi vi alle tre står barnet like nært! Men besteforeldre synes jeg ikke passser inn. De får markere at de synes skolestart er stas på andre måter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå