-Alvildebrud- Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Bare mannen og meg, eller oss pluss forlovere? Er det tradisjon med skål på kirketrappen? Og siden velkomstskål på mottagelsen/hotellet/festlokalet?? Mye å tenke på....
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Bare mannen og meg, eller oss pluss forlovere? Er det tradisjon med skål på kirketrappen? Og siden velkomstskål på mottagelsen/hotellet/festlokalet?? Mye å tenke på.... Jeg har og tenkt å kjøpe inn en flaske champagne for oss fire mens vi drar en plass og tar bilder like etter vielsen i kirken. I mellomtiden drar alle gjestene til hotellet der vi skal ha festen. Der får de servert champagne som velkomstdrikk når de ankommer, for å korte ned ventetiden noe, og for at det å ha noe i hånden mens en venter er greit. Damen på hotellet anbefalte dette. Mannlig forlover er tenkt skal kjøre oss fra kirken, vet derfor ikke om jeg skal ta med alkoholfri champagne eller skikkelig sprudlevann for oss andre som ikke kjører. Hva ville dere andre gjort??
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Jeg synes absolutt ikke det tar seg ut at brudepar skåler på kirketrappen. Dessuten er drikking på offentlig sted forbudt. I brevet fra vår kirke stod det også klart at drikking på kirketrappen var uønsket atferd.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Det siste gjest skriver er riktig. Man drikker ikke alkohol på kriketrappen. Man går ut via kriketrappen, tar evt noen bilder, så drar man et annet sted for evt champagnesipping og fotografering av dette.
evilla Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Jeg var forlover tidligere i år, da hadde de champagne på kirketrappa. Vi som var forlovere, fikk også et glass. Har ikke sett dette før, men det var ganske stilig.. Men vi kommer ikke til å ha det selv. Men det var en god ide med en flaske i bilen, eller hos fotografen...
naley Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Aldri sett noen ha det på kirketrappa. Skal man ha det må man hvertfal høre med kirka, tror ikke det er noe man automatisk får lov til.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Jeg har aldri sett noen skåle på kirketrappa. Drikking på offentlig sted er forbudt med mindre dere søker om lov og får tillatelse. Jeg er ikke overbevist om at kirkelig fellesråd og kommunen er villig til å gi skjenkebevilling til kirketrappa, men det jo lov å prøve seg.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Bare mannen og meg, eller oss pluss forlovere? Er det tradisjon med skål på kirketrappen? Og siden velkomstskål på mottagelsen/hotellet/festlokalet?? Mye å tenke på.... Alle inkl gjestene eller ingen!
-Alvildebrud- Skrevet 16. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. august 2007 Alle inkl gjestene eller ingen! hehe, det har du egentlig rett i Da dropper vi alt som har med champagne og kirketrapp i kombinasjon, å gjøre.
Gjest Vampyra Skrevet 16. august 2007 #10 Skrevet 16. august 2007 Man trenger vel strengt tatt ikke skjenkebevilning hvis man ikke tar betalt for det
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2007 #11 Skrevet 16. august 2007 Man trenger vel strengt tatt ikke skjenkebevilning hvis man ikke tar betalt for det Litt OT men man trenger faktisk det. Hvis man ikke har sjenkebelivning så må man ha gjestliste, dørvakt og lukket lokale. Og selv da vil de fleste kommuner forlange sjenkebevilning av de som leier ut lokale. Tror ikke det er lov med alkohol på kirketrappen pga forbud mot alkohol på offentlig sted.
Gjest bada Skrevet 16. august 2007 #12 Skrevet 16. august 2007 Jeg har vært i flere bryllup hvor det har blitt drukket champagne på kirketrappa, og har aldri tenkt over at det kan være forbudt. Men når jeg tenker over det er det jo ikke opplagt at den aktuelle kirken godtar det. Loven om drikking på offentlig sted er en lov som er ment å skulle gi politiet anledning til å gripe inn overfor dritingse folk som er til sjenanse for andre. En vennegjeng som sitter i en park og koser seg med grilling og et par øl vil vanligvis ikke bli tilsnakket av politiet. Det samme må da gjelde brudepar som drikker champagne på kirketrappa.
Gjest Vampyra Skrevet 16. august 2007 #13 Skrevet 16. august 2007 Litt OT men man trenger faktisk det. Hvis man ikke har sjenkebelivning så må man ha gjestliste, dørvakt og lukket lokale. Og selv da vil de fleste kommuner forlange sjenkebevilning av de som leier ut lokale. Tror ikke det er lov med alkohol på kirketrappen pga forbud mot alkohol på offentlig sted. Ah! Det tenkte jeg selvfølgelig ikke på. Jeg har vært i ett bryllup der det ble servert champagne på kirketrappen, og det synes jeg var veldig "flott". Da var det brudgommen som åpnet flasken og bare brudeparet som drakk. Men jeg forstår godt at kirken ikke setter særlig stor pris på det med tanke på at man søler og det blir klissete på trappen + at det er alkohol. Men spør, og tilby dere å bruke alkoholfritt.
Maja_83 Skrevet 16. august 2007 #14 Skrevet 16. august 2007 Jeg og mannen skal sprette rosa Moet på kirketrappa og ta med oss videre i bilen :love:
FrøkenEnnå Skrevet 16. august 2007 #15 Skrevet 16. august 2007 Jeg har sett det i flere bryllup og synes det er flott! Da har det vært brudeparet som har skålet. Vi tenker å gjøre det samme om 2 dager :love:
Brunhilde Skrevet 16. august 2007 #16 Skrevet 16. august 2007 Man trenger vel strengt tatt ikke skjenkebevilning hvis man ikke tar betalt for det Jo, man gjør det. Jeg blir invitert på en spesiell "happening" hvert år, og hvert år er det søkt skjenkebevilling. Her er det gjesteliste og hele pakka, men bevilling må allikevel søkes. Ellers syns jeg faktisk at det ikke passer seg med alkohol på kirketrappa, men så syns jeg heller ikke at kirkebryllup er den store greia, så jeg bør kanskje bare tie still om hva jeg mener i den forbindelsen.
-Alvildebrud- Skrevet 16. august 2007 Forfatter #17 Skrevet 16. august 2007 Ok, kanskje vi kan gjøre det vi også da! Så lenge folk ikke syne vi er "egoistiske" som ikke deler til gjestene der de står og ser på, så kjører vi på med det. Vi får nok "lov" av kirken
FrøkenEnnå Skrevet 17. august 2007 #19 Skrevet 17. august 2007 Synes det er småharry jeg... Så forskjellige vi er!det er så langt fra harry det kan bli synes jeg
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2007 #20 Skrevet 18. august 2007 Ok, kanskje vi kan gjøre det vi også da! Så lenge folk ikke syne vi er "egoistiske" som ikke deler til gjestene der de står og ser på, så kjører vi på med det. Vi får nok "lov" av kirken Jeg synes det er egoistik, ikke bare skal alt handle om dere hele dagen men dere skal drikke champange etter vielsen mens alle skal se på og ta bilder..... Tenker man bare pv seg selv når man planlegger bryllup?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå