Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 vet dere om noen lokale kunstnere i Trondheim som er anerkjente? jeg tenker da på maleri. Skulle ha fått malt et i presang
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Hva slags prisklasse tenker du? Håkon-ene er nok relativt høyt priset (men Bleken har endel grafikk også). Det går kanskje an å henvende seg på Lademoen kunstnerverksteder og høre (og se), der jobber det profesjonelle kunstnere. Kunstkademiet har jo ellers også noen, både studenter og lærerer.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Kjell Erik Killi Olsen. ..Men jeg tror ikke han bor i Trondheim, selv om han er herfra Uansett, de kunstnerne som er nevnt med navn her ligger i HØY prisklasse, ettersom de er både kjente, anerkjente og har holdt på i mange år. Jeg vet ikke hva trådstarter tenker, men jeg tviler litt på at de "maler et bilde i presang" på oppfordring (unntatt oppdrag av typen utsmykning, portretter osv) - men jeg kan jo ha misforstått innlegget litt, og de har helt sikkert ting til salgs, i hvert fall.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Håkon Bleken og Håkon Gullvåg... De har vel en høy prisklasse? selv om det er spleiselag, så har vi ikke ubegrenset med midler. grunnen til at jeg spør er at mottaker er kunstintr. Bildet vil bli ganske stort. det blir ikke noe motiv på bestilling. Vi nevner bare farver de er intr i. Så skal de flytte til en plass utenfor Tr.heim og vil senere delta i kunstermiljøet i div sammenheng. Vi har 5 mnd på oss fra i dag av og til vi må ha bildet. Noen flere ideer med kunstnere?
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Killi Olsen bor i Trondheim, men han har sikkert leiligheter o.l. andre steder også.
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Kenneth Nygård og May Lise Hoel.
Frey Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 De har vel en høy prisklasse? selv om det er spleiselag, så har vi ikke ubegrenset med midler. grunnen til at jeg spør er at mottaker er kunstintr. Bildet vil bli ganske stort. det blir ikke noe motiv på bestilling. Vi nevner bare farver de er intr i. Så skal de flytte til en plass utenfor Tr.heim og vil senere delta i kunstermiljøet i div sammenheng. Vi har 5 mnd på oss fra i dag av og til vi må ha bildet. Noen flere ideer med kunstnere? De har en høy prisklasse ja, men det sto jo ingenting i åpningsinnlegget om hverken pris eller spleiselag John Rolset er en annen mulighet som ikke ligger riktig i samme prisklasse som Håkon 1 og 2. Men det kan være en ide å kontakte Galleri Ismene og Galleri SG. De kan sikkert hjelpe deg med navn.
Champagnepiken Skrevet 15. august 2007 #10 Skrevet 15. august 2007 Men er det nødvendig å FÅ malt et bilde, eller holder det å kjøpe et bilde av en lokal, anerkjent kunstner? Både Ismene, SG og Trondheim Kunstforening selger bilder i kommisjon, for eksempel.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #11 Skrevet 15. august 2007 Nei, det holder å få kjøpt. Er ikke kjent i Trondheim,men prøver herved å sondere terrenget. Spes. hun er opptatt av å støtte kvinnelige kunstnere.(aner ikke hvorfor) Vi skal til tr.heim i midten av september. Håper å få frem navn/adr frem til da. Takk for tipsene til dere alle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå