Gå til innhold

Begravelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i en begravelse til en venn. Denne er langt borte ca 3 timer fra der jeg bor. Problemet er at jeg ikke har barnevakt til babyen min på 7 mnd. Begge besteforeldre jobber og jeg har ingen andre og spørre.

Så det jeg lurer på kan jeg ta med meg babyen min i kirken? Det kommer ikke til å være noen sammenkomst etterpå så det blir kun i kirken. Jeg kommer selvfølgelig og sette meg slik at jeg lett kan gå ut hvis hun begynner og gråte. Jeg har veldig lyst til å gå, (ikke det at å gå i begravelse er noe jeg syns er hyggelig) men lurer på om det blir feil og ha med en baby blandt sørgende mennesker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I begravelsen til min mor var det med en baby. Det var ikke noe problem - da barnet begynte å gråte så gikk moren ut en tur........

Skrevet

Tusen takk for svar. Regner ikke med at hun skal begynne og gråte er heldig og har en baby som gråter svært sjelden. Men hun pludrer mye, hvis det blir for høyt så får jeg gå ut.

Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi
Skrevet

Helt ok å ta med babyen synes jeg, du går jo ut hvis den lager mye støy. Kan kanskje være greit å "si i fra" på forhånd til de pårørende, regner med at du sikkert snakker med noen av dem før du drar dit.

Skrevet

Absolutt, jeg går ut med ved det minste gråt.

Skrevet

Jeg var i begravelse med min 3 mndr gammel. Gikk helt greit, liv og død går hånd i hånd og vi hadde en liten puppetur utenfor, ellers ikke. De nærmeste pårørende hørte det ikke en gang.

De setter nok mye mer pris på at du kommer.

Skrevet

Min bestefar døde samme dag som min yngste datter ble født. Det var derfor begravelse da hun var 1 uke gammel og hun var da selvsagt med i begravelsen.

Opplevde det som veldig positivt, da barn alltid gjør stemningen litt lettere!

Nå sov hun under hele sermonien i kirken, men dersom hun hadde våknet og gitt lyd fra seg ville jeg selvsagt tatt henne med ut.

Skrevet

Eig med de andre. Forrige begravelse jeg var i var det noen som hadde med en baby på 4 mnd. Gikk helt fint, lagde ikke en lyd.

Skrevet

Synes det er OK å ta med en baby i en voksenbegravelse, men jeg ville ikke anbefale noen å ta med baby i en barnebegravelse... Var selv i en slik, og med en unge i bakgrunnen som både gråt og lo ble jeg sittende å tenke på hvor belastende det var for foreldrene å høre på andres baby når de nettopp hadde mistet sin egen :tristbla:

Skrevet

Jeg vil helst ikke høre pludring eller barnegråt i begravelsen. Sitter du bakerst ved utgangen, sitter du jo også langt unna de nærmeste som har det tøffest. Hvis den døde var ung, er det ikke like "delt" i kirken.

Skrevet
Synes det er OK å ta med en baby i en voksenbegravelse, men jeg ville ikke anbefale noen å ta med baby i en barnebegravelse... Var selv i en slik, og med en unge i bakgrunnen som både gråt og lo ble jeg sittende å tenke på hvor belastende det var for foreldrene å høre på andres baby når de nettopp hadde mistet sin egen :tristbla:

Man burde unsett gå ut synes nå jeg!

Skrevet

Spør de nærmeste pårørende om det er greit å ha med babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...