Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Jeg hører det fra beskjente, men hvor har det det fra og hvem snakker man med for å få mer info om sånt? De mener vel at det prisene på boliger er max presset nå og at de ikke vi stige mer, og at når vi da skal selge igjen vil vi gå i tap.... Jeg eier en lei nå som kjæresten får bo veldig billig i sammen med med. Det var bare midlertidig for noen år siden, inntil vi skulle kjøpe noe sammen, men nå sier han at det ikke lønner seg å kjøpe! Utnytter han bare at han får bo billig eller stemmer det?
Bokormen Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 I avisene og på nyhetene i det siste har jo de som har "peiling" på eiendomsmarkedet sagt at nå skal prisene flate ut, og at renta skal stige, og at det derfor ikke vil være like gunstig å kjøpe nå, som før. MEN for min del vil jeg alltid foretrekke å kjøpe fremfor å leie, så lenge jeg ikke er nødt å selge leiligheten innen et visst antall år. Uansett, om man leier kaster man jo bort alle pengene ( i vårt tilfelle gikk det 10 000 i mnd, dvs 120 000 pr år...), og det skal ganske mye til å tape så mye på et boligkjøp om man har tenkt å beholde boligen i noen år.... Og det er uansett umulig å være helt sikker på hvordan boligmarkedet vil forandre seg fremover
Gjest Pax Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Jeg tror at prisene på ettroms vil stagnere og så falle, men ikke to og treroms, osv. Ikke på lenge enda, i alle fall. Beliggenhet spiller og inn. Men det er bare min personlige mening.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Jeg hører det fra beskjente, men hvor har det det fra og hvem snakker man med for å få mer info om sånt? De mener vel at det prisene på boliger er max presset nå og at de ikke vi stige mer, og at når vi da skal selge igjen vil vi gå i tap.... Jeg eier en lei nå som kjæresten får bo veldig billig i sammen med med. Det var bare midlertidig for noen år siden, inntil vi skulle kjøpe noe sammen, men nå sier han at det ikke lønner seg å kjøpe! Utnytter han bare at han får bo billig eller stemmer det? Prisene i dag er veldig høy. Kunstig høy. Vi har hatt veldig lav rente og mange har kjøpt dyre boliger. La oss si du kjøper en dyr bolig. La oss si at du ikke klarer utgiftene med høy rente om 4 år(kansje før) Ikke bare du får problemer, men mange. Da MÅ de selge. Prisene går ned. Folk blir ikke villig til å betale så mye. Du må selge for mindre enn du ga for den. Da sitter du og betaler på et lån, selv om du har solgt boligen. Ingen tror at dette vil vedvare. Byggematrialer har økt masse i pris. En må betale mere for å få snekkere i dag enn tidligere. Prisene stiger... Alle vet dagen kommer, men ingen vet når.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå