Gjest Rice Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Hei Merker at jeg begynner å orientere meg mer mot høst og vinter både når det gjelder klær og parfyme. Har lyst på en ny duft nå. Er det noen som har tips til parfymer som kan passe nå fremover? Jeg tenker at det nødvendigvis må være noe litt tyngre enn disse lette sommerparfymene. Synes det er logisk, når det går mot mørkere kvelder. Høst og vintergarderoben er jo også ofte i mørkere farger, så noe litt tyngre er å foretrekke, synes jeg. Kanskje noe med krydder i? Hvis du har tips til noen gode gamle klassikere er det fint, men tips til nye ting som er kommet nå i det siste er heller ikke å forakte.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 With love Hilary Duff - lukter kanskje merkelig i begynnelsen, i allefall for meg, men etter 2 dager elsket jeg den! Ett must spør du meg
Parfumfreek Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Jeg fikk Hilary Duff i posten i dag. Sier meg enig i at den kanskje kan være et must. Den skiller seg iallefall mye fra andre kjendisparfymer! Jeg får den ikke helt til å "rime" på meg, men det er mulig jeg også trenger å prøve den noen ganger til. Men nå har jo også jeg litt spesiell smak da. Den er iallefall fin til høst/vinter - litt krydret og søt, og har en fantastisk vakker flaske. Jeg skal prøve et par ganger til, men vurderer faktisk å selge den. Ellers mener jeg Tom Ford Black Orchid er et virkelig must, men den er sikkert vanskelig å få tak i. Av mine parfymer vil jeg fremheve Donna Karan Black Cashmere og Cashmere Mist + Aimez Moi fra Caron. Har mye annet bra, men blir for spesiellt for mange
Rexina Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Jeg liker godt Euphoria fra CK. For meg er det en skikkelig høstparfyme (selv om jeg har brukt den mye denne sommeren). Før brukte jeg ALLTID Deep Red om høsten/vinteren, men den lukta klarer jeg ikke lenger!
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Jeg fikk Hilary Duff i posten i dag. Sier meg enig i at den kanskje kan være et must. Den skiller seg iallefall mye fra andre kjendisparfymer! Jeg får den ikke helt til å "rime" på meg, men det er mulig jeg også trenger å prøve den noen ganger til. Men nå har jo også jeg litt spesiell smak da. Den er iallefall fin til høst/vinter - litt krydret og søt, og har en fantastisk vakker flaske. Jeg skal prøve et par ganger til, men vurderer faktisk å selge den. Nei nei nei! du må ikke selge with love! den er jo så god! er enig at den lukter litt merkelig i begynnelsen, som meg første gangen fikk ikke tak på duften, den lukter ikke slik som jeg luktet på den første gangen... men lov meg at du iallefall prøver den 2 ganger om dagen i hvertfall tre dager fremover, forhåpentligvis vil du like den men hvis ikke, så er det leit, alt kan jo ikke falle i smak. Hvor kjøpte du den foresten?
Parfumfreek Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Nei nei nei! du må ikke selge with love! den er jo så god! er enig at den lukter litt merkelig i begynnelsen, som meg første gangen fikk ikke tak på duften, den lukter ikke slik som jeg luktet på den første gangen... men lov meg at du iallefall prøver den 2 ganger om dagen i hvertfall tre dager fremover, forhåpentligvis vil du like den men hvis ikke, så er det leit, alt kan jo ikke falle i smak. Hvor kjøpte du den foresten? Kjøpte den på Ebay, hele 100ml ... Joda, lover å prøve den flere ganger. Det hender jeg skifter mening
Gjest Rice Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Hei, TS her. Til Parfumfreek Må inrømme jeg ble litt nysgjerrig på dine anbefalinger. Har lest litt både om Donna Karan-duftene og Coran Aimez Moi. Et spørsmål; får man kjøpt noen av disse tre i norske parfymerier? (Er ikke så inne på dette med å handle over nett, skjønner du.) Et annet spørsmål også...Leste i en annen tråd at du hadde nærmere 70 forskjellige parfymer, er det lov å spørre om hvordan /hvor du oppbevarer disse? Er det noe problem med at de går ut på dato, synes du? Hvor mange år kan man egentlig stole på at en parfyme holder seg frisk og med sin opprinnelige duft? Tile dere andre. Tusen takk for tipsene fra dere også. Skal huske på dem når jeg skal innom parfymeriet i morgen.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Poisen, white dimonds ( E.Arden ) og Opium er nydelige parfymer.
Mischa Skrevet 22. september 2007 #9 Skrevet 22. september 2007 Jeg har nettopp kjøpt Hilary Duff - With Love, var ekstremt skeptisk i begynnelsen men leste så mye positivt her på forumet, og testet den.. og den var kjempegod!! Så nå har jeg kjøpt 100 ml fra tax-free
Linda644 Skrevet 22. september 2007 #10 Skrevet 22. september 2007 Jeg har nettopp kjøpt Hilary Duff - With Love, var ekstremt skeptisk i begynnelsen men leste så mye positivt her på forumet, og testet den.. og den var kjempegod!! Så nå har jeg kjøpt 100 ml fra tax-free Enig! With love er å anbefale - den lukter kanskje merkelig i begynnelsen - men nå elsker jeg den! Har også 100 ml flaska og bodylotion. De anbefales!
Gjest Deception Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 Hei, TS her. Til Parfumfreek Må inrømme jeg ble litt nysgjerrig på dine anbefalinger. Har lest litt både om Donna Karan-duftene og Coran Aimez Moi. Et spørsmål; får man kjøpt noen av disse tre i norske parfymerier? (Er ikke så inne på dette med å handle over nett, skjønner du.) Et annet spørsmål også...Leste i en annen tråd at du hadde nærmere 70 forskjellige parfymer, er det lov å spørre om hvordan /hvor du oppbevarer disse? Er det noe problem med at de går ut på dato, synes du? Hvor mange år kan man egentlig stole på at en parfyme holder seg frisk og med sin opprinnelige duft? Tile dere andre. Tusen takk for tipsene fra dere også. Skal huske på dem når jeg skal innom parfymeriet i morgen. Donna Karan-parfymene fås i norske parfymerier, men ikke parfymer fra Caron. Jeg har selv også mange parfymer (50?, teller ikke), og oppbevarer dem i kurver inne i et mørkt klesskap. Jeg har parfymer der som er fem år gamle, og jeg har aldri opplevd at en parfyme er blitt dårlig.
Gjest Raptuza Skrevet 20. oktober 2007 #12 Skrevet 20. oktober 2007 Var å snuste litt i parfymeria her i byen for ei stund sidan og fant at Estee Lauders "Youth Dew Amber Nude" var ein spennande og særegen duft. Krydra og orientalsk, vanilje. Ønsker meg!!
Gjest Rice Skrevet 21. oktober 2007 #13 Skrevet 21. oktober 2007 Trådstarter her. Lenge siden sist. Det ble til at jeg kjøpte den siste parfymen til Versache (?). Heter vist bare Versache. Den er kjempegod men nokså flyktig, synes jeg, så jeg må ta på flere ganger i løpet av dagen. Men den er virkelig nydelig, og flere har kommentert at jeg lukter godt. Nå i høst bruker jeg også The One fra D&G som jeg fikk forrige jul, og den er også fin nå på høsten, synes jeg.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #14 Skrevet 21. oktober 2007 Til dere som er så begeistret for Hillary Duff, with Love: Hva slags duft er dette? er det ungdomsparfyme, dvs lett og luftig? Type laura/hugo woman? Eller litt mer voksen? Kan den minne om feks poison parfymene? Hvis dere kan nevne en litt emr kjent parfyme den minner om eller beskrive den med ord?
Søtpotita Skrevet 21. oktober 2007 #15 Skrevet 21. oktober 2007 Trur den Euphoria Blossom er god (den skal iallfall eg ha neste gong ), men kanskje ikkje den mest utprega haustparfymen. Er også veldig nysgjerrig på den parfymen til Hillary Duff!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå