Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Iris_*
Skrevet

Ca 1 mnd siden pilleslutt. Og ca 14 dager siden jeg hadde noe som lignet EL-slim.

Den siste uke har jeg mistet matlystet, og er ofte kvalm. Magen er oppblåst, og jeg har "mensen smerter", med vondt i magen og korsryggen. Mister også mye mer hår(fra hodet) og har fått en ganske tykk gul utflod. Fått mye flere kviser.. :kjefte:

Har ikke EL-slim nå og har fått negative EL-tester(tenkte jeg fikk EL nå).

Er dette graviditets symtomer eller mest sannsynlig EL?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, vansklig å si.

Symptomer kan være ganske forskjellig fra person til person.

Men noen av de du nevner er jo typisk.

Du kan jo kjøpe deg en GT, de forteller deg raskt om du er gravid :)

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Du sier det er 1 måned siden pilleslutt? Det er relativt vanlig at kroppen trenger litt tid på å avvenne seg, og går litt amok rett etter pilleslutt.

Ville tatt en test og sjekket. Hvis den er negativ, vet du at det bare er kroppen som reagerer på å være pillefri.

Kroppen min oppførte seg skikkelig rart med de symptomene du nevner + en masse fler ett halvt år etter at jeg sluttet på pillen

Gjest Gjest_Iris_*
Skrevet
Du sier det er 1 måned siden pilleslutt? Det er relativt vanlig at kroppen trenger litt tid på å avvenne seg, og går litt amok rett etter pilleslutt.

Ville tatt en test og sjekket. Hvis den er negativ, vet du at det bare er kroppen som reagerer på å være pillefri.

Kroppen min oppførte seg skikkelig rart med de symptomene du nevner + en masse fler ett halvt år etter at jeg sluttet på pillen

Ok, godt å høre at dette ikke er unormalt med disse plagene ved pilleslutt. Selv om jeg føler meg ganske unormal akkurat nå.. :)

Det værste er egentlig kvalmen, som gjør at jeg ikke får spist før utpå dagen (6 timer etter jeg står opp).. Og magesmerter :tristbla: Blir så slapp på jobb.

Jeg skal ta en test om ca en uke (kanskje mensen plutselig dukker opp)..

Er noe dritt at diss pillene skal herje sånn med kroppen i lang tid etterpå!

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Det værste er egentlig kvalmen, som gjør at jeg ikke får spist før utpå dagen (6 timer etter jeg står opp)..

Jeg skal ta en test om ca en uke (kanskje mensen plutselig dukker opp)..

Hvis jeg har forstått fastlege og min gynekolog rett, kommer gjerne kvalmen fra uke 5 i svangerskapet og eventuelt senere, men ikke før (det kan komme i uke 4, men det er sjelden). Hvis du er gravid og det er grunnen til at du er kvalm, bør da testen vise det allerede nå.

PS: Hvis det hjelper noe, er det ganske vanlig å få en masse "symptomer" fordi man så veldig gjerne vil være gravid. Selv om man dessverre ikke er det. Blir spennende å se hva testen din viser. Hvis du ønsker den skal være positiv, får vi håpe den er det :) !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...