Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Samboeren min og jeg har to barn. Han har en ex som han støtt og stadig skrives sms med og ringer til. Jeg synes det er upassende at han som er i forhold har så mye kontakt med sin single ex. De har ikke barn sammen. Hvor mye kontakt synes dere det er passelig å ha med sin ex?
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Samboeren min og jeg har to barn. Han har en ex som han støtt og stadig skrives sms med og ringer til. Jeg synes det er upassende at han som er i forhold har så mye kontakt med sin single ex. De har ikke barn sammen. Hvor mye kontakt synes dere det er passelig å ha med sin ex? Sjalu?
Gjest milkyway Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Før syntes jeg at det var nødvendig med kontakt med eksen hele tiden, nesten en menneskerett. Nå som jeg har truffet en ny det mest sannsynligvis blir noe med, føler jeg ikke det samme mer. Eksen har flyttet langt vekk også, så han er nok på vei i glemmeboka. Litt trist egentlig når en tenker på hvor mye fint vi har gjort sammen, men det er det som er så kjipt med å begynne å treffe folk igjen. Eksen mister liksom den høye statusen han hadde før. Virker ikke som hun har skjønt dette, trådstarterdama. Jeg trodde aldri jeg skulle det heller, før dette. Skaff henne et nytt mannfolk å egle seg på :D
Gjest Wolfmoon Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Samboeren min og jeg har to barn. Han har en ex som han støtt og stadig skrives sms med og ringer til. Jeg synes det er upassende at han som er i forhold har så mye kontakt med sin single ex. De har ikke barn sammen. Hvor mye kontakt synes dere det er passelig å ha med sin ex? Kan kanskje ikke svare på dette i antall timer pr uke?! Avhenger blant annet av hvordan/hvorfor det ble slutt, og om de var venner før de ble kjærester. Synes jeg da, men hvis du føler at det er ubehagelig, synes jeg du skal ta det opp med samboeren din.
Terese:) Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 jeg har altfor mye kontakt med min eks.. desverre.. men jeg hadde absolutt prøvd å slutte å ha noe kontakt med han hvis han hadde finni seg ei ny... men som sagt tidligere her...det kommer jo ann på hvordan det blei slutt mellom dem...
Gjest Thelma :-) Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Jeg har null kontakt med mine ekser ... har aldri følt behov for noe kontakt etter bruddene.
Chic Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Si det... Min har kontakt med to av sine ekser. Hun ene liker jeg godt selv, og har blitt OK med at de prater på telefon (i starten var jeg nå sjalu ), hun blir invitert hit, vi invitert dit, så der går det veldig fint... Men andre eksen derimot... Nå prater ikke de ofte sammen, og det er vel ikke HENNE som irriterer meg, men at kjæresten må dra og hilse på foreldrene hennes og besteforeldrene hennes? DA syns jeg det blir for mye rett og slett....
Gjest marihan Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Hvis man ikke har barn sammen, ser jeg ingen grunn til å ha jevnlig kontakt..
Gjest Gjest_Betty_* Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 Synes ikke det er nødvendig med noe kontakt i dette tilfellet. Synes det er helt forståelig hvis man har barn, men hvis ikke så blir dette mer en "venn" eller "bekjent" fra fortiden, og skal dette forholdet holdes vedlike, så bør du også involveres som en venn i så tilfelle. Jeg ville ikke godtatt den type kontakt som du nevner, bare de to imellom. Ser ingen grunn til det.
Eyore Skrevet 16. august 2007 #10 Skrevet 16. august 2007 Samboeren min og jeg har to barn. Han har en ex som han støtt og stadig skrives sms med og ringer til. Jeg synes det er upassende at han som er i forhold har så mye kontakt med sin single ex. De har ikke barn sammen. Hvor mye kontakt synes dere det er passelig å ha med sin ex?Jeg vil si at null kontakt med eks'er er passelig fra begge parter i et forhold. Har en barn sammen med en eks så må en jo ha kontakt på grunn av barnet, men det blir jo noe helt annet. Jeg hadde ikke funnet meg i den situasjonen som du er i. Er det ikke deg han skal ha fokus på nå da? Sett ned foten.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #11 Skrevet 17. august 2007 Jeg vil si at null kontakt med eks'er er passelig fra begge parter i et forhold. Og hvem er du til å diktere hva slags forhold kjæresten din har til eksen sin? Synes det blir utrolig egoistisk, og viser bare at man ikke stoler på partneren, hvis man ikke aksepterer at de har kontakt. Det må da uansett være bedre å vite at den man er sammen med er såpass oppegående at de faktisk klarte å gå fra eksen og fortsatt være på talefot? Da jeg var sammen med siste eksen min så følte jeg også at hun var den beste vennen jeg hadde, som hjalp meg gjennom mye rot, og selv om jeg ikke elsker henne lenger eller er tiltrukket av henne så sitter fortsatt vennskapsfølelsene igjen. Hvis jeg nå hadde blitt sammen med noen som krevde at jeg skulle slutte å ha kontakt med henne overhodet, så hadde sannsynligvis ikke det forholdet vart særlig lenge.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #12 Skrevet 17. august 2007 Jeg synes det er upassende med kontakt med ex. Mitt råd er: ha minst mulig kontakt med ex/ex'er som overhodet mulig.
Gjest hher Skrevet 17. august 2007 #13 Skrevet 17. august 2007 Folk som må ha kontakt med ekser slik er ikke over eksen, ferdig med det. De vil ikke gi slipp på denne personen, og det nære vennskapet en får når en har vært sammen. Bare det at folk sier de har et spesielt forhold til venner som har vært exer sier jo at det er noe mer der enn bare vennskap. Selvsagt var en god venn med denne persoen, men når det er slutt så er det slutt, også på vennskapet. Man kan ikke lenger fortsette å ha denne personen i sitt liv, og hvertfall ikke sms/ringe hele tiden når man er i nytt forhold, og holde den nye kjæresten utenfor. Noen sier klart at om en ny kjæreste ber de bryte med eksen så dumper de den nye. Det sier jo alt om hvilke føleser de fortsatt har for eksen da. Vanligvis settes jo ny-kjæresten foran.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #14 Skrevet 17. august 2007 Folk som må ha kontakt med ekser slik er ikke over eksen, ferdig med det. De vil ikke gi slipp på denne personen, og det nære vennskapet en får når en har vært sammen. Bare det at folk sier de har et spesielt forhold til venner som har vært exer sier jo at det er noe mer der enn bare vennskap. Selvsagt var en god venn med denne persoen, men når det er slutt så er det slutt, også på vennskapet. Man kan ikke lenger fortsette å ha denne personen i sitt liv, og hvertfall ikke sms/ringe hele tiden når man er i nytt forhold, og holde den nye kjæresten utenfor. Noen sier klart at om en ny kjæreste ber de bryte med eksen så dumper de den nye. Det sier jo alt om hvilke føleser de fortsatt har for eksen da. Vanligvis settes jo ny-kjæresten foran. Bare fordi dette gjelder for deg, og sikkert en del andre også, betyr det ikke at det gjelder for alle
(-:Domino:-) Skrevet 17. august 2007 #15 Skrevet 17. august 2007 Jeg har kontakt med min eks når vi føler for det, det er vel ingen oppskrift på hvor ofte man bør eller ikke bør kontakte en eks. Det er vel hva man er komfortabel med selv.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #16 Skrevet 17. august 2007 Bare fordi dette gjelder for deg, og sikkert en del andre også, betyr det ikke at det gjelder for alle Nei, men innleggeren der kan vel ikke uttale seg på vegne av hele verden individuelt forstår du kanskje? Det er selvsagt at folks meninger her ikke gjelder alle. Men det må da for svingende være lov å hevde sine meninger uten at en og annen må kommentere at "det gjelder ikke alle". Selvsagt gjelder det ikke alle! Det er da innlysende.
Gjest Francis Drake Skrevet 17. august 2007 #17 Skrevet 17. august 2007 så lenge de ikke knuller hverandre. Så synes jeg ex-er kan ha kontakt så mye de vil. Hva gjør det om man er gode venner med sin ex. Men selvfølgelig om du føler ubehag og ikke liker det så burde han ta hensyn til det. Men du kan jo heller ikke nekte han og ha kontakt med sin ex.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #18 Skrevet 17. august 2007 Nei, men innleggeren der kan vel ikke uttale seg på vegne av hele verden individuelt forstår du kanskje? Det er selvsagt at folks meninger her ikke gjelder alle. Men det må da for svingende være lov å hevde sine meninger uten at en og annen må kommentere at "det gjelder ikke alle". Selvsagt gjelder det ikke alle! Det er da innlysende. Såvidt jeg kan se så er det kun de som har påstått at man ikke kan være venner med eksen som bastant har påstått at dette gjelder for alle.. Eks: Folk som må ha kontakt med ekser slik er ikke over eksen, ferdig med det
Eyore Skrevet 18. august 2007 #19 Skrevet 18. august 2007 Og hvem er du til å diktere hva slags forhold kjæresten din har til eksen sin? Jeg dikterer ikke kjæresten min, men når man er i et seriøst forhold så har man rett til å kreve at eks'er er ute av bildet og dette gjelder selvfølgelig for begge to. Så lenge dette er noe vi er enige om begge to og ikke har noen problemer med å forholde oss til, kan jeg ikke se dikteringen min i dette. Synes det blir utrolig egoistisk, og viser bare at man ikke stoler på partneren, hvis man ikke aksepterer at de har kontakt. Det har absolutt ingenting med saken å gjøre. Jeg stoler på partneren min, men ser ikke behovet for at han evt. skulle ha kontakt med eks'er av noe slag med mindre han hadde barn sammen med noen av dem.Som jeg skrev i svaret mitt er det en helt annen sak hvis en av partene har barn sammen med en eks. Det er noe helt annet å nekte noen kontakt med sitt eget barn. og det ville jeg aldri funnet på å stille meg i veien for. Jeg er da voksen nok til å vite at barna kommer først. Det må da uansett være bedre å vite at den man er sammen med er såpass oppegående at de faktisk klarte å gå fra eksen og fortsatt være på talefot? Alle skilles jo ikke som "gode venner" og er vel ikke mindre oppegående av den grunn? Det er mange grunner til at et forhold tar slutt. Det å fortsatt skulle være på talefot med eks'en er kun en fordel når det er barn involvert i mine øyne. Du anklager jo her de som kutter all kontakt med sin eks til ikke å være oppegående folk. Da jeg var sammen med siste eksen min så følte jeg også at hun var den beste vennen jeg hadde, som hjalp meg gjennom mye rot, og selv om jeg ikke elsker henne lenger eller er tiltrukket av henne så sitter fortsatt vennskapsfølelsene igjen. Hvis jeg nå hadde blitt sammen med noen som krevde at jeg skulle slutte å ha kontakt med henne overhodet, så hadde sannsynligvis ikke det forholdet vart særlig lenge. Hvis du innleder et nytt forhold til en ny dame, så antar jeg at du forteller henne om dine vennskapsfølelser for eks'en(e) slik at hun kan vurdere hva hun mener om det. Er det kun vennskap så regner jeg med at det ikke er noe problem å inkludere kjæreste og eks sammen. Fungerer dette for forholdet så helt greit for meg, men kjæresten din må da også få mulighet til å gå sin vei pga. av at du fortsetter å holde på eks'en din. De fleste damer med vett i hodet begynner å lure på om du har noe på gang hvis det første som bringes inn i forholdet er tiden som må være igjen til eks'er og godt er det! Forøvrig var svaret mitt i utgangspunktet et svar til hovedinnlegget her og et uttrykk for mine meninger, ingen fasit for alle andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå