Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er så mange kloke mennesker her inne at jeg tenkte kanskje jeg kunne reflektere litt her.

Jeg er lei av mennesker, mange av dem som jeg har stolt på har forsvunnet ut av livet mitt, de jeg har nå er veldig forskjellig fra meg og de kjeder meg. Skal en del til at mennesker interesserer meg nå, jeg er trøtt etter år med motgang.

Samtidig er jeg ensom, har ingen grunn til det- da jeg kan ta en telefon og møte en venn- men jeg orker ikke, orker heller ikke involvere noen i mitt liv og blir nesten "sint" når folk vet for mye om meg.

Jobber med meg selv hele tiden og er bevisst på dette, men er det nå slik en gang at ALLE har ett fantastisk liv med tusen venner, god økonomi BARE hell og lykke i kjærlighet osv, lett for meg å føle meg utenfor og mislykket- fordi min eks slo meg og fortalte meg så mye negativt om meg selv- som jeg har forlatt selvfølgelig ,men av og til får jeg litt vonde følelser for det.

Mer verd-enkelt og greit.

Skal ikke være slik når man er i slutten av 20 årene hva?

Har lyst til å komme meg litt videre og smile mer, jeg er ikke deprimert MEN bare trøtt og lei av mennesker som kun bruker en for egen vinning.

Hva gjør deg glad?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Katt_*
Skrevet

Få deg et kjæledyr.

Og for all del. Ikke flytt inn i en hule i skogen og bo som eremitt. Du kommer over dette. Snakk med fastlegen din så kan du snakke med en psykolog.

Skrevet

Kjære deg! Jeg tror vet hvordan du føler det. Det er ikke uvanlig å føle det slik når man har levd i et voldelig forhold. Man kan få noen symptomer på posttraumatisk stress. Blant annet følelsen av å ikke orke å være sammen med mange mennesker eller slippe andre tett innpå seg. Jeg har det på samme måten. Men jeg har lært å leve med det og akseptert at livet har forandret seg. Jeg har en kjæreste som forstår meg og elsker meg som jeg er. Han er den eneste jeg klarerå slappe av sammen med. Så mitt råd er å ta hensyn til dine behov og prøv å våge å stole på en eller noen få personer. Og vær ærlig på hva du har opplevd og hvordan det fortsatt preger livet ditt. Det kan også hjelpe å prate med en psykolog, gjerne en med kompetanse på posttraumatisk stresslidelse.

:klem:

Skrevet
Kjære deg! Jeg tror vet hvordan du føler det. Det er ikke uvanlig å føle det slik når man har levd i et voldelig forhold. Man kan få noen symptomer på posttraumatisk stress. Blant annet følelsen av å ikke orke å være sammen med mange mennesker eller slippe andre tett innpå seg. Jeg har det på samme måten. Men jeg har lært å leve med det og akseptert at livet har forandret seg. Jeg har en kjæreste som forstår meg og elsker meg som jeg er. Han er den eneste jeg klarerå slappe av sammen med. Så mitt råd er å ta hensyn til dine behov og prøv å våge å stole på en eller noen få personer. Og vær ærlig på hva du har opplevd og hvordan det fortsatt preger livet ditt. Det kan også hjelpe å prate med en psykolog, gjerne en med kompetanse på posttraumatisk stresslidelse.

:klem:

Vil bare takke for dette svaret. Mulig jeg tar det opp med legen min og får noen å snakke med en time eller to.

Visste ikke at dette var symtomer på postt lidelse

Gjest LindaMarie75
Skrevet
Vil bare takke for dette svaret. Mulig jeg tar det opp med legen min og får noen å snakke med en time eller to.

Visste ikke at dette var symtomer på postt lidelse

Du har ikke posttraumatisk stresslidelse. For å få denne diagnosen må man ha vært utsatt for en hendelse som er så ille at ens eget liv og fysiske/helse helse er i så stor fare og under så stort press at det gir kraftige ettervirkninger. Opprinnelig ble dette kalt "granatsjokk" og brukt på soldater som var krigstraumatisert. I den nyere tid har uheldigvis diagnosen sneket seg inn i "vanlig" folks liv som en beskrivelse på depressive tilstander/ situasjoner.

http://www.nimh.nih.gov/healthinformation/ptsdmenu.cfm

Prat med legen din du :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...