Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, overskriften sier vel det meste :) Jeg får lett milier/hvite talgklumper i hudet på kinnet under øynene... de gjør meg ingenting, men jeg vil ikke ha flere heller :) Jeg har nylig byttet hudkrem, til den nye fra Biotherm - husker ikke navnet, men den har ginseng i seg. Før det brukte jeg en fra L'Oreal - og det som ellers måtte stå i skapet.... Har noen tips til meg? Kan en hudpleier fjerne disse uten arr???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en del milier en stund, og fikk fjernet de hos hudpleier. Fikk ikke noen arr, men det er vondt, dyrt og varte ikke lenge av gangen.

Byttet fra "det som står i skapet" til Kanebos gamle Inner Balance-serie, som nå heter Sensai Silk. Bruker både renseserie og krem-serie, av typen Light (ikke Moist). Tok noen uker fra jeg byttet, og så var det ingen flere milier. Det hender de kommer tilbake hvis jeg ikke er flink til å bruke renseserien. Div. hudpleiere her på KG påstår at det enten ikke var milier eller at det ikke kan være Kanebo-produktene som har fjernet dem. Men jeg har fått beskjed av hudpleier at det var milier, og gjorde ikke noe annet enn å begynne å bruke den serien for at det skulle gå bort, så jeg ignorerer dem. ;)

Skrevet

Jeg får det av den nye (1 mnd) øyenkremen min. Den heter All about eyes rich. mistenker at den er for rik for meg, men det blir kanskje bedre når høsten kommer?

Skrevet

hudpleieren min sier at jeg må ligge unna øyenkremer som inneholder oljer, dvs kremer for dehydrert hud og ikke fuktfattig.

mange øyekremer av typen rynkekremer inneholder mineraloljer ol

Skrevet

Hva er miller? :sjenert: Er det slike hvite prikker/små klumper? Jeg har en del rundt øynene og på kinnet...er det altså bare å skifte ansiktskrem, så forsvinner de? Jeg bruker nivea sin anti rynke krem, Q10 plus, og en anti-shadow øyekrem. Mulig disse er for fete for huden?

Skrevet
Hva er miller? :sjenert: Er det slike hvite prikker/små klumper? Jeg har en del rundt øynene og på kinnet...er det altså bare å skifte ansiktskrem, så forsvinner de? Jeg bruker nivea sin anti rynke krem, Q10 plus, og en anti-shadow øyekrem. Mulig disse er for fete for huden?

jeg og har en på knnet. den har vært der i minst 1 år nå...må gå og få tatt den bort. Sitter ganske høyt oppe på kinnet og er ganske stor. Men min er ikke hvit, den er mer lysegrå/ hudfarget. sikkert fordi jeg har klådd masse på den :S

Skrevet

Vet ikke om det er "bare" å skifte ansiktskrem, men det fungerte for meg. I tillegg til bedre renserutiner, så muligens en kombinasjon av lettere krem og bedre rens. (Min renserutine var ganske ikke-eksisterende. )

• 3 år senere...
Skrevet

Tja, overskriften sier vel det meste :) Jeg får lett milier/hvite talgklumper i hudet på kinnet under øynene... de gjør meg ingenting, men jeg vil ikke ha flere heller :) Jeg har nylig byttet hudkrem, til den nye fra Biotherm - husker ikke navnet, men den har ginseng i seg. Før det brukte jeg en fra L'Oreal - og det som ellers måtte stå i skapet.... Har noen tips til meg? Kan en hudpleier fjerne disse uten arr???

Du kan uten problemer fjerne milier hos en hudpleier, uten å få arr! :)

Skrevet (endret)

hudpleieren min sier at jeg må ligge unna øyenkremer som inneholder oljer, dvs kremer for dehydrert hud og ikke fuktfattig.

mange øyekremer av typen rynkekremer inneholder mineraloljer ol

Du mener kremer for tørr hud og ikke fuktfattig/dehydrert?

Man kan fint fjerne milier hjemme selv. Er en tråd her på forumet om milier..

Ellers er merker som Decleor, dermalogica, Exuviance, MD noen merker som kan være verdt å titte på....Eneste jeg ikke ha vært borti er dermalogica, men resten har jeg prøvd produkter fra og ingen milier eller andre urenheter kom pga bruk av disse... :sjenert:

Endret av DesertRose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...