:-) anna Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Jeg har en seksåring som skal starte på skolen på mandag, og klør meg litt i hodet med tanke på hva han trenger/ikke trenger. Han har allerede fått skolesekk og penal. Gymbag og treningsdress har han fra før. Og han har fått nye skoleklær, og skal nok en tur til frisøren før mandag. Men... vi har ikke kjøpt leksepult enda. Har kikka litt rundt men synes ikke jeg finner det jeg har tenkt meg. Det meste som finnes er tilpassa voksne brukere, og er egentlig databord, men det trenger han jo ikke på noen år enda. Jeg har lyst til at han skal få en leksepult der han kan sitte med leksene sine, med skuffer som han kan gjemme tingene sine i o.s.v Han kan jo såklart sitte ved kjøkkenbordet, men det er nå litt stas å få sin egen pult på rommet for å markere at han er blitt litt "stor" Hva har dere andre kjøpt tild eres små?
rugrat Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 6-åringen vår har fått skolesekk, pennal, nye klær og alt det som nye skolegutter "må" ha. Skrivepult har han også fått. Jeg ser for meg at han kommer til å sitte ved kjøkkenbordet og gjøre lekser mens jeg lager middag, men det er klart det er stas å ha sin egen skrivepult med oppbevaring til skrivesaker, tegninger osv. Som du skriver, det markerer på en måte at han har blitt "stor". Jeg synes forøvrig at denne fra Bohus er ganske fin. http://www.bohus.no/default.asp?page=602&a...1&p3241_v=1 Denne fra Skeidar er også fin. http://www.skeidar.no/skeidar.portal?_nfpb...age_varekatalog For ikke å snakke om denne. http://www.skeidar.no/skeidar.portal?_nfpb...age_varekatalog
Orthia Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Min har fått sekk, penal, matboks og drikkeflaske samt endel ny klær og tur til frisøren. Bokbind osv må han også ha, det hadde jeg ikke tenkt på. Han har ikke skrivepult på romet ennå, så kjøkkenbordet blir nok brukt i første omgang. Etterhvert skal et skatoll fungere som skrivebord, men det er et arvestykke som må hentes utenbys. Rommet hans er ikke så stort, så skatollet gir bedre plassutnyttelse enn en vanlig pult. Vi har tenkt til å bruke tripp-trapp'en som skrivebordstol.
Frk Johansen Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Om du bor i nærheten av Ikea kan jeg godt anbefale pulter der. Sønnen min fikk en fin hvit pult med skuff og hylle og en form for "overhylle" med plass til cd'er etc. Ellers er det som dere andre skriver, sekk, penal, bokbind. Rektor sa på infomøtet vi var på i våres; IKKE kjøp for mye til skolestart! Kjøp penal med gode fargestifter og helst gjennomsiktig bokbind. PÅ den måten finner barnet lettest frem riktig bok.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Vi har kjøpt sekk, pennal med innhold, bokbind, klistrelapper til å ha på bøkene (navn og fag), matbokser og flasker (kjekt med noe nytt når man skal over fra barnehage til skole), nye klær. Vi har selvfølgelig ordnet med pult (stompaseng, med uttrekkspult. Hun har også fått søppelbøtte, boks til å ha blyanter i på pulten hjemme, leselampe. Kommer ikke på noe mer nå, men jeg vurderer å kjøpe klokke som "skolestart-gave". Det vet jeg hun ønsker seg, etterat den hun hadde før gikk i stykker (og - hun kan ikke klokken, men det nærmer seg vel tiden for å lære?).. Noen som har andre tips..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå