LilleSolstråle Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Vi har nå bestemt oss for å ha bryllupet vårt neste år (JIPPI;jeg er 2008 brud!!! ),og har veldig ønske om å ha det 08.08.08. Men pappa syns det var dumt at det var en fredag,siden folk da jobber osv... Burde vi gjøre som vi selv vil og allikevel ha det denne dage,når vi ønsker det,eller er det egoistisk av oss?? Vil jo ikke lage stort bry for familie og venner,hadde bare så lyst til å gifte oss på akkurat den datoen..
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Enig med din far i at det er egoistisk og ha bryllupsfesten på en fredag slik at gjestene må ta en dag fri fra jobben. Jeg hadde nok takket nei til en slik invitasjon om det ikke var min bestevennine eller søsken (da hadde jeg nok følt at jeg måtte tatt fri fra jobben.) Men dere kan jo ha vielsen på en fredag med kun de som bor i området og festen neste dag.
Amalie_85 Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Syns ikke det er så egoistisk jeg da, men hvor mange som kommer da vet man jo ikke, og man får jo eventuelt ta å legge opp en feriedag så det passer å komme! Noen har jo enda ferie denne dagen!
emi Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
emi Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
LilleSolstråle Skrevet 14. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2007 Tusen takk for svar Skal ta en prat med forloveden når jeg kommer hjem fra jobb,men trur nok det ikke blir den dagen da allikevel. Vil som sagt at de som vil skal kunne være med og feire,og da er vel lørdag den beste dagen å ha det på ja. Og det er jo i grunn dagen som er viktigst,ikke datoen. Datoen blir jo spesiell da uansett
LilleSolstråle Skrevet 14. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2007 Jeg hadde forresten ikke tenkt på at de som må ta fri fra jobb,taper jo faktisk litt penger på det. + reise osv,så vi har nok vært litt egoistiske ja . Men da har jeg i grunn bestemt meg,vi tar det på en lørdag istedet.. Da må vi bare velge ny dato,hmm... :smile:
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 Og det er jo i grunn dagen som er viktigst,ikke datoen. Datoen blir jo spesiell da uansett Klart det er dagen som er viktigst, men datoen kan også bety mye. Vi vil gifte oss på forlovelsesdatoen vår og venter derfor til den faller på en lørdag. Måtte bare vente 1 år lengre enn vi hadde tenkt i første omgang.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #9 Skrevet 14. august 2007 En kjempefin vri på det med å gifte seg på en fredag er å ha vielse og middag med kun de aller nærmeste på fredag. Og så ha fest på fredag kveld (godt etter jobbetid) eller på lørdag. Da kan du få BÅDE datoen du vil og fest uten at folk må ta fri fra jobb. PERFEKT Vi giftet oss forresten på en torsdag. Kun foreldre og søsken til stede den dagen. Så hadde vi fest på en lørdag et par uker senere. Anbefales!
Amalie_85 Skrevet 14. august 2007 #10 Skrevet 14. august 2007 Og så ha fest på fredag kveld (godt etter jobbetid) eller på lørdag. Da kan du få BÅDE datoen du vil og fest uten at folk må ta fri fra jobb. PERFEKT Ikke visst det er tilreisende! Da er det ikke sikkert man rekker det
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #11 Skrevet 14. august 2007 Ikke visst det er tilreisende! Da er det ikke sikkert man rekker det Eller gidder...
Rosalie Skrevet 14. august 2007 #13 Skrevet 14. august 2007 Eller gidder... Tjaaa... Jeg syns jo det blir litt bortkastet å reise i bryllupsfest fredagskveld etter jobb dersom det er i strøket der jeg eller min kjære har vokst opp, siden det er mellom 5 og 7 timer å kjøre én vei. Ferdig på jobb kl 4, bruker en time hjem fra jobb, spise sånn aller kjappast - på veien kl 1/2 6 - fremme i bryllupet mellom 1/2 11 og 1/2 1 om natta.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #14 Skrevet 14. august 2007 Jeg skrev jo fredag ELLER LØRDAG, så da forstår vel de som har den minste godvilje at man velger lørdag dersom man har gjester som har flere timers kjøring. Bryllup fredag og fest lørdag er jo suverent. Også for brudeparet
LilleSolstråle Skrevet 14. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 14. august 2007 Vi har vel i grunn ønske om å ha vigelsen og festen på samme dag og kveld.Og siden jeg har venner og familie som kommer fra Arendal og Skudneshavn,så blir det litt reising på dem. Så da blir det nok en lørdag gitt...
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #16 Skrevet 14. august 2007 Ser vel ikke helt problemet jeg. Jeg har i mange å jobbet lørdager og en del søndager, og er vel vant til å måtte "ordne" litt dersom jeg skal være med på alt... Det finnes jo ganske mange i Norge nå som faktisk jobber i helgene også. Jeg hadde nok gitt beskjed god tid i forrveien slik at alle har mulighet til å ta seg fri... Uansett når man velger å gifte seg vil jo datoen skape problemer for noen. Jeg giftet meg sankthansaften i år og flere av de som ble invitert kunne ikke komme pga av ferieplaner de ikke kunne gjøre noe med.... Og så var det enkelte som valgte å legge ferie rundt bryllupet vårt, dvs komme hjem fra ferie før for å være der på vår store dag.. De som virkelig vil kommer nok til å være der uansett. De som ikke er så intereserte vil nok velge å la være, men det er vel kanskje like greit??? lykke til!!!
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #17 Skrevet 14. august 2007 Vi giftet oss borgelig utendørs, for å få til det måtte vi ha det på en fredag. Ikke noe problem, gjestene fikk beskjed 5 mnd før. ingen som ikke kom pga dette, men to som ikke kom pga at det var borgelig!
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #18 Skrevet 14. august 2007 Vi valgte bevist å ha bryllupet på en hverdag (akkurat som vi bevist valgte å gjøre det borgelig). For oss var dette en av mange måter å gjøre det mer privat og personlig på. Få gjester på en hverdag. Perfekt for oss.
Antoinette Skrevet 14. august 2007 #19 Skrevet 14. august 2007 Jeg mener det samme som de fleste her. Å legge bryllupet på en arbeidsdag hindrer nok mange i å komme.
Fakse Skrevet 14. august 2007 #20 Skrevet 14. august 2007 Vi skal i bryllup på en mandag. Ikke noe problem, klart vi prioriterer det selv om vi må ta fri fra jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå