Gjest Gjest_camma_* Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Har noen ganger om dagen, i et par ukers tid nå, kjent en forferdelig lukt som etter hvert ble lokalisert til kjøkkenet. Vi fant ut at lukten kommer fra kjøleskapet og siver ut hver gang vi er inni der for å hente noe. Etterpå lukter det helt grusomt i hele leiligheten. I går tok jeg ut alt, vasket hele kjøleskapet, og sjekket at det ikke lå noe gjemt som lagde lukten. Fant ikke noe gammelt og ekkelt, og luktet nøye på alt av matvarer og drikke før jeg la det inn igjen. I dag morges da jeg åpnet kjøleskapet luktet det like grusomt som før. Skjønner ingen verdens ting. Hvor kommer lukten fra?! Kan det være selve kjøleskapet som er ødelagt og lager lukt på noen måte? Noen som har ideer, eller vært borti lignende??! Trenger hjelp - orker ikke lukten mer :klø:
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Hvis dere har endevendt kjøleskapet evt. frysedelen og ikke finner årsaken til lukten så ville jeg fått det undersøkt av en reperatør. Har dere undersøkt bak/under skapet? Antoinette i.i.
Grissini Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Forsøk å sette inn en skål med eddik over natten. Det pleier å hjelpe.
Gjest TS Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Lukten er veldig markant i det vi åpner kjøleskapet, så rimelig sikker på at det kommer innenifra. Eddik var lurt forslag, skal prøve det. Ellers er det jo sånt anti-bakterielt belegg (agion), eller hva det nå er. Kan det lukte noe tro da?
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Ag-ion er sølvioner, det lukter ingenting. Synderen er ofte kylling eller kjøttpålegg, men siden du har tatt alt ut av kjøleskapet er det litt merkelig...
Gjest Madeline Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 (endret) Har du tømt den beholderen som samler opp vann? Den sitter på baksiden av kjøleskapet. Kan være lurt å sjekke. Hadde nemlig et lignende problem en gang og det løste seg etter at beholderen var tømt. Ellers henger jeg meg på rådet med en skål eddik over natta. Sjekk også at det ikke lukter der det sitter plastlister foran på kjøleskapshyllene. Der er det vanskelig å få vasket skikkelig og kan fortsette å lukte. Prøv å lukte litt rundt i kjøleskapet og se om det er noen bestemte plass som lukter eller om det er "over alt". Endret 14. august 2007 av Madeline
Gjest TS Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Har ikke tenkt på beholderen på baksiden, skal sjekke det first thing tomorrow morning! Eddik er innkjøpt og står i kjøleskapet nå - spennende å åpne opp i morgen da Hvis ikke dette gjør susen så får jeg skjerpe luktesansene og prøve å sniffe meg frem til hvor i kjøleskapet lukten kommer fra, men ikke så lett, blir fort "immun" mot lukten! Takker for gode råd så langt
Gjest frua Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 Hei! Prøv å sett inn en bolle med kattesand. Den trekker til seg fuktighet, og fjerner lukt.
Blipp Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 Hadde samme problem for en stund siden, kjøleskapet ble vasket opp og ned i mente og det luktet like ille... ...helt til jeg fant ut at det faktisk var et egg som luktet! Det var rett og slett råtent inni og stinket som bare juling....
Gjest TS Skrevet 15. august 2007 #10 Skrevet 15. august 2007 Hadde samme problem for en stund siden, kjøleskapet ble vasket opp og ned i mente og det luktet like ille... ...helt til jeg fant ut at det faktisk var et egg som luktet! Det var rett og slett råtent inni og stinket som bare juling.... Siste egg ble spist i går, men lukten er der likevel, like ille som før og... Ikke til å bli klok på det der...!
Ut i det fri Skrevet 15. august 2007 #11 Skrevet 15. august 2007 Holder en knapp på denne dersom du har vasket og sjekket alt innhold i kjøleskapet.Har du tømt den beholderen som samler opp vann? Den sitter på baksiden av kjøleskapet.
Gjest TS Skrevet 15. august 2007 #12 Skrevet 15. august 2007 Da har vi dratt frem kjøleskapet, og sjekket tilstanden bak og under. Det var ingenting under som kan ha luktet, og fant ikke egentlig noen beholder bak...? Har alle kjøleskap dette?
Fakse Skrevet 15. august 2007 #13 Skrevet 15. august 2007 Da har vi dratt frem kjøleskapet, og sjekket tilstanden bak og under. Det var ingenting under som kan ha luktet, og fant ikke egentlig noen beholder bak...? Har alle kjøleskap dette? De fleste i alle fall. Prøv å se i bruksanvisningen, om dere ikke har den fortsatt kan du prøve å lete på produsenten sin hjemmeside eller google på kjøleskapnavnet. Se eventuelt hvor vann som legger seg på bakveggen vil havne dersom det renner ned. Kjøleelementet ligger ofte i bakveggen, så derfor blir det kondens der, og når den renner nedover er det vanlig å ha en liten renne som det følger til bunnen av skapet, og ut på baksiden. På mitt kjøleskap renner det ut i en beholder oppå motoren slik at det fordamper der, men om det blir med noe "guffe" som ikke lukter så godt, så kan det lett bli dårlig lukt selv om det ikke er fuktig bakpå der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå