Merchedes Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 (endret) xxx Endret 6. november 2007 av Merchedes
mamut75 Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Noe fundamentalt galt med maktbalansen her? Hvorfor sover du på sofaen?
Gjest Gjest_Amles Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Jeg hadde stilt et ultimatum... "Slutt å feste så hardt eller flytt! " Han respekter deg tydeligvis ikke, og du fortjener ikke å ha det sånn. Ikke barna heller.. Dumt hvis dere skal gå rundt å ha det vondt fordi han kun tenker på seg selv. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Det virker som om han er sint på deg fordi han vet at du har rett. Det høres jo ut som om han er en fornuftig mann når ikke kompisen er der, så det går vel an å snakke med ham på en ordentlig måte når dere begge har roet dere ned? Forklar ham, uten å anklage, hvordan du opplever det, og spør om han hadde godtatt at du sov på et hotellrom med to fremmede menn... Jeg mener absolutt ikke at oppførselen er riktig, men når han bare er slik når denne kompisen er der så burde det gå an å få ham til å tenke seg om?
CeeCee Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 To menn på ett hotellrom med to damer...? Og samboeren ligger i senga 100 meter fra? Do the math... Sorry altså, men det oser av dårlig samvittighet fra din sambos side...
Leo Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Som så mange andre kvinner (Og sikkert også en del menn...), gjør du alt for å bevare den berømte "husfreden". Det er for så vidt ikke noe galt i det, men hvis man alltid gir seg og føyer seg er det fort gjort at andre slutter å respektere en og, ikke minst, at man mister en del av selvrespekten. Akkurat det later det til at du har gjort, når du tolererer f.eks. dette: Noen timer senere kom han vennen tilbake, gikk inn på soverommet der sambo lå og sov. Vekte han opp, sa at han hadde måtte bli med ut på byen, det var jo lørdag. Jeg ville rett og slett ha nektet fyren adgang til huset/leiligheten og bedt ham til helvete pelle seg vekk! Hadde noen trengt seg inn og bare gått rett inn på soverommet mitt etter de "begivenhetene" som åpenbart hadde funnet sted tidligere, hadde jeg rett og slett eksplodert, hevet ut begge to på flekken og bedt min samboer komme tilbake når han hadde tenkt seg godt og grundig om! Jeg antar at han virker sur nå fordi han egentlig, innerst inne, vet at det han har gjort er totalt uakseptabelt. Svarene han gir deg i forbindelse med hotellovernattingen tyder på det... Selvfølgelig bør dere snakke sammen, men hvis det ikke går, ville jeg stille og rolig ha forklart ham at slik oppførsel ikke tolereres og at en evt. gjentakelse vil få konsekvenser. Hvilke konsekvenser det bør få er vanskelig for meg å si noe om (Jeg kjenner ikke din/deres livssituasjon godt nok...), så det må du bestemme selv, men sørg for å gjennomføre det du sier! Det blir det garantert bråk og krangling av, men du skal ikke se bort fra at han da vil tenke seg litt bedre om en evt. neste gang deretter. Barn har selvfølgelig ikke godt av å oppleve opprivende krangler mellom foreldrene, men de har heller ikke godt av å se at den ene av partene stilltiende aksepterer respektløs oppførsel. Enten vil han da etter hvert forstå at han må respektere deg og familien, ellers så er det på tide å revurdere hele forholdet. Voksne mennesker som lever i etablerte forhold og har barn, kan ikke fortsette å oppføre seg som single 19-åringer når det passer dem. Det er elementært og noe ingen, heller ikke din samboers kamerat, burde ha noen som helst problemer med å forstå!
Gjest Blondie65 Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Jeg er helt enig med Leo. Men det er viktig at du forsøker å bevare roen samtidig som du ikke viker en tomme på det du har å si. Spør han rett ut om det er slik å forstå at det nå skal festes som om var 19 åringer igjen og om han ville akseptert en slik oppførsel fra deg. Spør han om ungene skal være nødt til å forholde seg til en drikkekompis som kommer i tide og utide. Spør han om hvordan husholdningsbudsjettet skal endres slik at det blir plass til denne drikkingen.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 Høres ut som han har gjort noe galt spør du meg. Sikker på at det ikke har skjedd noe på det hotellrommet og at han har forstått at han har gjort en utrolig blemme? Som andre sier her jeg syns det oser av dårlig samvittighet. Jeg hadde satt han ned og snakket skikkelig med han og om han ikke vil snakke så må du få han til å forstå at han ikke slipper unna før du får vite hva som skjedde den natta! Jeg hadde i alle fall ikke gidd meg. Jeg hadde kommet til å bli forferdelig usikker på mannen min og ikke visst hva jeg skulle tro.... Og så sier jeg også, hvorfor er det DU som sover på sofaen?
AlmaCity Skrevet 14. august 2007 #9 Skrevet 14. august 2007 du spør hvorfor han gjør sånn ,hvorfor han ikke skjønner at det er galt osv...Vel, det er jo ganske opplagt! Du lar han jo holde på sånn. Sannsynligvis vet han akkurat hvor han har deg. Han er ikke redd for å miste deg, og kan derfor tillate seg selv å gjøre akkurat som han vil. Det er faktisk DU som må sette hardt mot hardt her. Dette skal du søren meg ikke finne deg i. Du skal da vel ikke være nødt til å sitte hjemme og vente som en dott? Synes du skal kaste`n ut for en periode jeg...Si at han får komme tilbake når han innrømmer hva som skjedde på det hotellrommet (fordi det gjorde det etter all sannsynlighet), og når han har tenkt å behandle deg med respekt. Da får han litt tid til å tenke over saker og ting. Kommer han aldri tilbake, vel så tror jeg kanskje det var til det beste...
Gjest StockDama Skrevet 14. august 2007 #10 Skrevet 14. august 2007 jeg er så til de grader enige med de over. hadde det skjedd meg hadde jeg ikke klart å ikke si noe, han hadde fått så ørene flagret.
Gjest Gjest_Sanna_* Skrevet 14. august 2007 #11 Skrevet 14. august 2007 Han gjør ikke annet enn det du LAR ham gjøre. Han ser jo gang på gang at du lar ham trampe over deg, og at uansett hva han foretar seg, får det ingen konsekvenser for ham. Sett hardt mot hardt, kast ham ut inntil han har funnet ut hva som er viktig. Skift lås om nødvendig! (jada, er litt streng idag, men blir så irritert i sånne tilfeller)
Antoinette Skrevet 14. august 2007 #12 Skrevet 14. august 2007 En 39 år gammel mann med små barn som har en kompis som bare går rett inn i huset og inn på soverommet og vekker han opp for å bli med ut å feste. Aldri i verden, dette kan du bare ikke finne deg i. Han eier jo ikke respekt for deg eller barna. Og den hotellepisoden- der foregikk det nok endel ting.
Merchedes Skrevet 14. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 14. august 2007 (endret) xxx Endret 6. november 2007 av Merchedes
Antoinette Skrevet 14. august 2007 #15 Skrevet 14. august 2007 (endret) Den "kompisen" trenger klar beskjed om at han ikke kan dukke opp på døren hvis han allerede har fått beskjed på tlf. om at det ikke passer den dagen. Han virker rett og slett litt knapp. Endret 14. august 2007 av Antoinette
Nabodama Skrevet 14. august 2007 #16 Skrevet 14. august 2007 I et godt forhold tar man hensyn til hverandre, og vil det beste for hverandre. Da gjør man ikke slikt som mannen din har gjort. Han har tråkket laaangt over streken i dette tilfellet, mener jeg. At han er lei seg etterpå, er vel helt på sin plass, men han burde i utgangspunktet ha nok innsikt til å ikke gjøre dette i det hele tatt. Det er jo ikke snakk om èn feil heller, men mange overtramp i løpet av helga. For min del ville det nok tatt lang tid før jeg kunne opparbeide noen varme følelser for ham igjen, hvis jeg i det hele tatt kunne det. Fint for deg at du er glad for å være venner med ham igjen. Jeg hadde nok ikke nok ikke kunnet det. Han har vist deg en side ved seg som ikke er pen, akkurat. Han er kapabel til å gjøre mye mot deg, og har heller ikke noe som helst respekt for deg. Hadde det vært meg, hadde det vært veldig vanskelig å se bort fra denne siden av ham. Han har gjort det en gang, han kan fint gjøre det igjen, kanskje verre ting også. Han vet jo han blir tilgitt likevel. Jeg har også lest hva du har skrevet tidligere, og for å si det rett ut, jeg skjønner ikke at du gidder å fortsette med denne mannen. Er han egentlig verdt å ha?
Nabodama Skrevet 14. august 2007 #17 Skrevet 14. august 2007 Den "kompisen" trenger klar beskjed om at han ikke kan dukke opp på døren hvis han allerede har fått beskjed på tlf. om at det ikke passer den dagen. Han virker rett og slett litt knapp. Synes mannen også virker litt knapp, jeg da. Som ikke klarer å si fra til kompisen selv, og som overkjører dama si fullstendig for å kunne feste.....og han er 39....helt utrolig!
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #18 Skrevet 14. august 2007 Synes det er rart du ikke sier noe. Verken til samoeren din eller kameraten hans. Når kameraten hans kom gående inn for å hente samboeren din kunne du jo enkelt og greit sagt "nei" ?
Merchedes Skrevet 14. august 2007 Forfatter #19 Skrevet 14. august 2007 (endret) Synes det er rart du ikke sier noe. Verken til samoeren din eller kameraten hans. Når kameraten hans kom gående inn for å hente samboeren din kunne du jo enkelt og greit sagt "nei" ? Jeg stod på kjøkkenet og visste ikke at han kom inn. Jeg sa at jeg ville at han skulle gå på et senere tidspunkt. Min samboer visste godt hva jeg syntes om selve festingen. Endret 14. august 2007 av Merchedes
Merchedes Skrevet 14. august 2007 Forfatter #20 Skrevet 14. august 2007 (endret) I et godt forhold tar man hensyn til hverandre, og vil det beste for hverandre. Da gjør man ikke slikt som mannen din har gjort. Han har tråkket laaangt over streken i dette tilfellet, mener jeg. At han er lei seg etterpå, er vel helt på sin plass, men han burde i utgangspunktet ha nok innsikt til å ikke gjøre dette i det hele tatt. Det er jo ikke snakk om èn feil heller, men mange overtramp i løpet av helga. For min del ville det nok tatt lang tid før jeg kunne opparbeide noen varme følelser for ham igjen, hvis jeg i det hele tatt kunne det. Fint for deg at du er glad for å være venner med ham igjen. Jeg hadde nok ikke nok ikke kunnet det. Han har vist deg en side ved seg som ikke er pen, akkurat. Han er kapabel til å gjøre mye mot deg, og har heller ikke noe som helst respekt for deg. Hadde det vært meg, hadde det vært veldig vanskelig å se bort fra denne siden av ham. Han har gjort det en gang, han kan fint gjøre det igjen, kanskje verre ting også. Han vet jo han blir tilgitt likevel. Jeg har også lest hva du har skrevet tidligere, og for å si det rett ut, jeg skjønner ikke at du gidder å fortsette med denne mannen. Er han egentlig verdt å ha? xxx Endret 6. november 2007 av Merchedes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå