Puppeguri Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 ÅÅÅÅH!! Jeg går rundt med ett skikkelig sug etter bebbiss!! Uansett hvor jeg snur meg så er det runde mager og nyfødte babyer. Samboeren og jeg har jo gjort en avtale da, så det er ikke sånn at jeg får beskjeden hvisket i øret ved hvert baby møte: Ti år til.. bare ti år... Avtalen lyder som følgende: Han går på skole og utdanner seg til å bli lærer, der han har tre år igjen. Jeg slutter på prevansjon sommeren om 2 år, altså i 2009, så ser vi hvordan det går fra da av. Jeg vet jo det at 2 år ikke er sååå lenge å vente, har jo tross alt kjent eggstokkenes kraft i noen år allerede, hehe. Men jo mer jeg tenker på at det er bare to år igjen, jo lenger unna virker det. Det er som å vente på jul, eller bursdag, bare at det er 100 år til neste gang!! (ja jeg er overdrivelsens mester, hihi) Noen som har det på samme måte eller kanskje kan hjelpe meg til å få tiden til å gå?
Starkitten Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Heisann! Jeg har desverre ingen råd til deg, men jeg har det på samme måte. Jeg lengter kjempe masse etter baby og jeg ser gravide damer over alt. Lite hjelper det på at jeg ble tante igjen for noen timer siden. hehe jeg satt nettopp å så på mms bilde av tantebarnet mitt da jeg så tråden din. Kjæresten min mener vi eventuelt kan prøve neste år hvis vi begge er i faste jobber. Noe jeg synes virker litt diffust da jeg kun er i vikariater :gråte: Jeg vet ikke noe mer enn at tiden går og nærmere kommer vi ønsket vårt
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Kjæresten min mener vi eventuelt kan prøve neste år hvis vi begge er i faste jobber. Noe jeg synes virker litt diffust da jeg kun er i vikariater :gråte: Samme her
Gjest Peachbud Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Jeg tenker også på å begynne å prøve om to år. Samboeren min lar meg bestemme når vi skal ha barn. Synes også det føles lenge til, men jeg vil bli ferdig med studier og jobbe en stund før vi begynner å prøve. Vi får i alle fall god tid til å forberede oss. Jeg håper å kunne tilbringe tid sammen med venninner som har barn og barna deres før det blir min tur. (Dessverre er det ikke så mange av venninnene mine som har barn). Prøver å tenke på positive sider ved å vente. Dette er ikke argumenter mot å få barn, men positive sider ved det å vente. - Økonomi. Vil gjerne ha et sted å bo som er litt større enn dette knøttlille redet. - Kropp. Lyder kanskje overfladisk, men jeg ser det som en god ting å få beholde den kroppen jeg har nå i to år til. Gleder meg ikke til eventuelt å få hengepupper. Mange legger dessuten på seg mye mer enn de noen gang hadde sett for seg. - Jeg får opplevd å være voksen uten å ha ansvar for barn. (Nå vet jeg ikke hvor gammel du er). Kan pleie forholdet til venner og samboeren. Ha god tid til å prøve nye ting, reise til nye steder. - Jeg får bedre tid til å prioritere studiet mitt, og senere jobben.
Altena Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Vel, du har i det minste en partner. Ingeting er verre enn å gå rundt og være verpesyk når du ikke engang er sammen med noen....trust me on this one
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Jeg trodde det å vente var ille.. Men nå som vi er godt i gang og ikke ser resultater er det værre. For nå dreier deg seg ikke lenger bare om å være tolmodig, men også om å faktisk få det til noen gang. Og jeg begynner å bli alvorlig redd at det kanskje aldri kommer til å skje.. Så nyt et par barnefri år til. Livet er herlig i "ventetiden" også
Puppeguri Skrevet 14. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2007 Takk for mange gode innspill:) Godt å høre at det er fler der ute som sitter med noe av samme følelsen. Hadde bare de tankene om hvor koselig det viløle vært og bla bla, sluppet taket på hjernen min så hadde jo tiden gått litt fortere og da. Mulig det gjør det når ferien er over og hverdags livet setter i gang for fullt igjen:) Man kan jo håpe. Noen som har sett filmen Click?? hehe. La oss spole oss igjennom nå og trykke play igjen sommeren om to år, haha
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Noen som har sett filmen Click?? hehe. La oss spole oss igjennom nå og trykke play igjen sommeren om to år, haha Tull og tøys! Du har en fin tid forann deg FØR prøvingen også. Nyt denne tiden også. For dette ER livet og du vil ikke "vente" deg forbi et eneste sekund. Et hvert tidsrom er en tid du har her og nå og som aldri kommer tilbake. Lev i nået, ikke i fremtiden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå