Gjest Elize Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Vi skal sende svarkort sammen med innbydelsene, men hva skal vi skrive?
Stine66 Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Jeg har også tenkt å gjøre det, og jeg har tenkt å gjøre det ganske enkelt. Altså noe slikt: Navn: ¤ Jeg/vi kommer til bryllupet ¤ Jeg/vi kommer ikke til bryllupet ¤ Jeg/vi ønsker overnatting fredag-søndag på hotell ¤ Jeg/vi ønsker overnatting lørdag-søndag på hotell ¤ Jeg/vi ønsker overnatting fredag-søndag i hytte ¤ Jeg/vi ønsker overnatting lørdag-søndag i hytte Og så tenkte jeg en plass til kommentarer, i tilfelle det er noe (ellers så forventer jeg jo egentlig at de ringer også da, men greit å ha det på et sted) Alt annet kommer jeg til å skrive utfyllende og greit i invitasjonen, så på svarkortet tenkte jeg bare å ha kort og greit den infoen jeg ønsker tilbake
Gjest Elize Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Høres jo enkelt og greit ut. Men skulle gjerne ha sett flere forslag før jeg bestemmer meg.
*Emma* Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Har dere tenkt å frankere dem først? Jeg tror neppe jeg hadde giddi å sende et sånt tilbake m mindre det var frankert. Da hadde jeg heller ringt/send sms for å si ifra om vi kom eller ikke....
Gjest Elize Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 (endret) Portoen er på 6.50kr, viss en enkelt person ikke har råd til det så lurer nå jeg på om de har råd til å komme i bryllupet. Vi skal sende ut ca 40-50 invitasjoner og da ender vi på 260-325kr, og like mye for svarkortene. Virker ikke som store summen, men vi prøver og spare der vi kan. Har ikke verdens beste økonomi. Mange kan levere svarkortene personlig. Men uansett, var ikke det jeg lurte på. Lurer på om noen har forslag til hva som kan stå på svarkortene? Endret 15. august 2007 av Elize
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Litt OT: men hva er vitsen med svarkort når gjestene kan svare per mail/sms/tlf?
Gjest Elize Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Syns det er fint og ha i ettertid, for da kan man mimre senere:)
Frøken eple Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Jeg har også tenkt å gjøre det, og jeg har tenkt å gjøre det ganske enkelt. Altså noe slikt: Navn: ¤ Jeg/vi kommer til bryllupet ¤ Jeg/vi kommer ikke til bryllupet ¤ Jeg/vi ønsker overnatting fredag-søndag på hotell ¤ Jeg/vi ønsker overnatting lørdag-søndag på hotell ¤ Jeg/vi ønsker overnatting fredag-søndag i hytte ¤ Jeg/vi ønsker overnatting lørdag-søndag i hytte Og så tenkte jeg en plass til kommentarer, i tilfelle det er noe (ellers så forventer jeg jo egentlig at de ringer også da, men greit å ha det på et sted) Alt annet kommer jeg til å skrive utfyllende og greit i invitasjonen, så på svarkortet tenkte jeg bare å ha kort og greit den infoen jeg ønsker tilbake hotell eller hytte, som de må betale selv, ikke sant?
*Emma* Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Portoen er på 6.50kr, viss en enkelt person ikke har råd til det så lurer nå jeg på om de har råd til å komme i bryllupet. Vi skal sende ut ca 40-50 invitasjoner og da ender vi på 260-325kr, og like mye for svarkortene. Virker ikke som store summen, men vi prøver og spare der vi kan. Har ikke verdens beste økonomi. Mange kan levere svarkortene personlig. Men uansett, var ikke det jeg lurte på. Lurer på om noen har forslag til hva som kan stå på svarkortene? Det hadde ikke noe med penger å gjøre. Det har med å gidde å dra på postkontoret og kjøpe frimerke/poste kortet når man kan sitte hjemme å sende sms isteden. Ellers syns jeg tekstforslagene du fikk tidligere var helt ok.
Gjest Elize Skrevet 16. august 2007 #10 Skrevet 16. august 2007 Trodde ikke folk var så late, men greit nok. Viss de ikke greier å gå på posthuset, så får de bare sitte på ræve hjemme og sende en sms eller ringe. Men jeg håper nå at flest mulig sender svarkort. Men det ordner seg sikkert.
Stine66 Skrevet 16. august 2007 #11 Skrevet 16. august 2007 hotell eller hytte, som de må betale selv, ikke sant? Ja, de må betale selv, men vi bestiller samlet Priser og informasjon skriver jeg i selve innbydelsen, slik at de fremdeles har det etter at de har sendt svarkortet.
Stine66 Skrevet 16. august 2007 #12 Skrevet 16. august 2007 Trodde ikke folk var så late, men greit nok. Viss de ikke greier å gå på posthuset, så får de bare sitte på ræve hjemme og sende en sms eller ringe. Men jeg håper nå at flest mulig sender svarkort. Men det ordner seg sikkert. Nei, jeg har også såpass tro på mine medmennesker at jeg håper det å poste et brev ikke er noe stort offer Ikke er det dyrt for hver enkelt, ikke tar det så sinnsykt mye tid å gjøre det
*Emma* Skrevet 16. august 2007 #13 Skrevet 16. august 2007 Det var ment som et tips å nevne ferdigfrankerte kort - ikke kritikk. Kjedelig å bruke tid og penger på å lage og sende kortene om ikke folk sender dem tilbake
Gjest Elize Skrevet 16. august 2007 #14 Skrevet 16. august 2007 Det var ment som et tips å nevne ferdigfrankerte kort - ikke kritikk. Kjedelig å bruke tid og penger på å lage og sende kortene om ikke folk sender dem tilbake Okey, da sier jeg tusen takk Ja, jeg håper flest mulig bruker svarkortene.
Frey Skrevet 16. august 2007 #15 Skrevet 16. august 2007 (endret) Trodde ikke folk var så late, men greit nok. Viss de ikke greier å gå på posthuset, så får de bare sitte på ræve hjemme og sende en sms eller ringe. Men jeg håper nå at flest mulig sender svarkort. Men det ordner seg sikkert. Jøjje meg, for en holdning. Du skjønner det: bryllupet ditt er ikke så viktig for dine gjester som det er for deg (og din kjære). I en travel hverdag blir det å dra og kjøpe frimerker for å sende svarkort i posten fordi dere synes det er så koselig desverre ikke spesielt viktig for gjestene. Synes du viser gjestene dine veldig lite respekt når du skriver som de gjør over. Får litt sånn "me, me, me, me, me"-følelse her jeg. Minner meg om den tråden om bruden som fikk anfall over behandlingen av invitasjonene Endret 16. august 2007 av Frey
Frøken eple Skrevet 17. august 2007 #16 Skrevet 17. august 2007 Ja, de må betale selv, men vi bestiller samlet Priser og informasjon skriver jeg i selve innbydelsen, slik at de fremdeles har det etter at de har sendt svarkortet. Så kjekt! Har dere ordnet med en avtale med hotellet på forhånd da eller?
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #17 Skrevet 17. august 2007 Høres jo enkelt og greit ut. Men skulle gjerne ha sett flere forslag før jeg bestemmer meg. Vi har tenkt å la gjestene foreslå tre sanger de synes slår ann i bryllup i tillegg. Grei måte å få varierte musikk-forslag til DJ'n
Gjest Elize Skrevet 17. august 2007 #18 Skrevet 17. august 2007 Jøjje meg, for en holdning. Du skjønner det: bryllupet ditt er ikke så viktig for dine gjester som det er for deg (og din kjære). I en travel hverdag blir det å dra og kjøpe frimerker for å sende svarkort i posten fordi dere synes det er så koselig desverre ikke spesielt viktig for gjestene. Synes du viser gjestene dine veldig lite respekt når du skriver som de gjør over. Får litt sånn "me, me, me, me, me"-følelse her jeg. Minner meg om den tråden om bruden som fikk anfall over behandlingen av invitasjonene De jeg inviterer får gjøre akkurat som de vil, enten sender de svarkort, ringer eller sender sms. Men jeg personlig synes det hadde vært utrolig koselig å få svarkortene i retur. Men for å unngå at denne tråden (som så mange andre) handler om noe helt annet enn den var ment og handle om, så håper jeg vi kan diskutere det jeg i utganspunktet lurte på. Hva skal jeg skrive på svarkortet? Tre musikkforslag hver hørtes ut som et godt forlsag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå