Gjest voksen student Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Jeg er helt utrent. Jeg må trene og spise bort 25 kg. Har vært innom treningsstudio tidligere, og vet jeg liker variasjoner den type plass har. Jeg skal begynne på universitetet, og der har de et nytt, flott helse studio. Men, så kan jeg ikke hjelpe at jeg kjenner angsten komme krypende. Det er jo så dumt, for jeg vil jo gå der for MIN skyld. Det er jo min helse. Rasjonelt så tenker jeg at andre ikke hvisker seg i mellom "sjekk det fleskeberget da", men det er jo slik jeg føler meg. Jeg har ikke "fancy" trengingstøy heller. Kan tenke meg at det er mange unge, topp trente folk på et helse studio tilknyttet universitetet.... uff og uff. Kunne trengt noe "pep-talk" :-) Jeg er 34 år, så det er nok på HØY tid at jeg begynner å ta vare på kroppen min. Det er aldri for sent, ikke sant?
*Enigma* Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Det er aldri for sent å begynne. Du er bare 34 år, jeg har sett folk begynne på helsestudio når de er 60-70. Vil nok tro at det er folk i alle størrelser og aldre på et helsestudio tilknyttet universitetet, og de fleste som er der er der for å trene, ikke for å glo og sladre om alle de som er mindre trent enn dem. Be en instruktør om å sette opp et program for deg og følg det, spør instruktørene dersom du lurer på noe slik at du ikke trener feil. Bli med på basictimer, der er det gjerne folk som ikke nødvendigvis er så godt trent, og heller ikke er så energiske, skremmende og superflinke som enkelte på de mer vanskelige timene er. Ikke noe vondt ment, men når man ikke er superkoordinert selv, så kan det være litt skremmende med de som ser ut som de har gått på aerobictimer hele livet. Har treningsstudioet et svømmebasseng også? Svømming er kjempegod trening, og gir mindre belastning på leddene hvis du har litt for mange kg.
Gjest Kristin_ Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Jeg trener også på et studenthelsestudio. Der trener alt fra relativt overvektige mennesker til topptrente idrettsutøvere og hobbybyggere. Jeg tenker aldri over noen av dem, for å være helt ærlig, er stort sett opptatt med min egen trening. Jeg tenker dessuten aldri nedlatende om overvektige i helsestudio, de er jo faktisk der for å gjøre noe med kroppen sin! Trening skal ikke bare være et utstillingsvindu for allerede perfekte kropper, det blir latterlig. Og husk, mange studenter er faktisk ganske fattige, så det er mye mer avslappet "dress code" der enn på andre studio, i hvertfall i mine øyne. Jeg vet ikke om det er noen trøst, men jeg ville ikke tenkt noe over det, og det tror jeg de færreste ville. Du bør i hvertfall ikke la hva andre skal tro stå mellom deg og en bedre helse. En av dem på studioet jeg respekterer mest er en som sto på møllen HVER gang jeg var og trente der. Han var i begynnelsen ganske overvektig, men fortsatte innsatsen jevnt og trutt og nå er han i superform. Det står det respekt av. Og som sagt, jeg har aldri tenkt over utseendet til folk der jeg trener, og det tror jeg egentlig gjelder de fleste.
Supraspinatus Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 (endret) Det viktigste, som du sa, er at du går der for deg selv! Hold den fokusen. En annen ting når vi er inne på kleskode. Gå i de treningsklærne du vil. Eneste jeg synes de kan forlange av deg er at du vasker dem regelmessig slik at de ikke lukter sjenerende for andre. Du kan jo også lage deg et belønningssystem som feks går ut på når du når et mål (feks ned 10kg, løfte X kg i X øvelse) så kjøper du deg noe nytt treningsutstyr i stedet for å belønne det med noe annet. Endret 13. august 2007 av Supraspinatus
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Til TS Skal du studere i Bergen , da kan vi trene sammen, for det blir mye lettere hvis vi er to
onyx Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 TS, jeg skjønner hvordan du har det. Jeg har treningsstudioskrekk selv, og nå må jeg mote meg opp til å begynne nå i høst....
Gjest Blondie65 Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Ingen - INGEN - andre enn dere selv tenker over at dere er stor/feit/umoteriktig kledd eller annet. Jeg forstår at man både kan føle seg ufiks og svær når dertne budeier og hemans tripper forbi. Men det er jo slik vi skal bli en gang ikke sant? På treningsstudioet jeg går (ikke student) er det alle typer folk og vi er alle opptatt med vår egen trening. Som en sa her: stinker du svette fordi treningstøyet blir vasket for sjeldent eller du ikke gidder å tørke av treningsapparatet blir du kanskje tilsnakket og tenkt negativt om. Men ikke pga at man ikke er fancy nok eller tynn nok. Hvorfor tror dere at alle andre som går på helsestudio er perfekte? De er jo ikke det? Nei slutt å konstruere tåpelige unnskyldninger og bygge barrierer for din egen trening. Begynn å trene isteden så vil du raskt merke fremgang på kroppen din og formen din. Og jeg garanterer at vi andre har mer enn nok med å parre våre egne bein og pese oss gjennom egen trening om vi ikke skal telle valker på andre. Lover - høyt og hellig!
¤flicka¤ Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 Jeg trener selv på treningssenter, og med et snev av sosial angst så er det ikke alltid så lett. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke tenker så mye på hva andre har på seg eller gjør, med mindre de oppfører seg utidig. Likevel er det ikke til å komme bort i fra at jeg legger merke til "gjengangerne"...så blir det kanskje til at jeg smiler litt ekstra til dem og tenker at vi nesten kjenner hverandre
Abraxas Skrevet 14. august 2007 #9 Skrevet 14. august 2007 (endret) ..... Endret 22. juni 2009 av Abraxas
imeria Skrevet 14. august 2007 #10 Skrevet 14. august 2007 Jeg var på prøvetime på stas i dag, og det var faktisk overraskende bra! Jeg var bare i styrkesalen, siden jeg var der tidlig på morningen og det ikke hadde begynt noen timer i sal enda I dag var det flere damer (alt fra 30 - 50) , og to - 3 pensjonister. Etter hvert kom den noen flere yngre (20 årene). Jeg opplevede hvertfall reningsstudio som positivt! PS: Jeg tror ikke det er noen som tenker negativt på at folk med noen ekstra kilo er på treningssenter, de er jo der for å prøve å gjøre noe med det!!! ønsker deg lykke til, det er bare å hoppe (og sprette ) i det :D
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #11 Skrevet 15. august 2007 Ikke vær redd! Mange er redde for å begynne på helsestudio, kjenner mange som ikke tør å være med der jeg trener av samme grunn som deg. Jeg trener på et helsestudio som mange tror er veldig kroppsfiksert, men det er ikke slik i det hele tatt! Alderen strekker seg fra 16 til 70 minst, mennesker i alle kategorier. Tynne, overvektige, bodybuildere, folk med stokk eller krykker, pensjonister og småbarnsmødre. Antrekkene er like variable. Eneste man blir tilsnakket for er om man er kroppsbygger og går i singlet, dette for å ikke "skremme" de som ikke har biceps som fotballer:-) Miljøet er veldig bra, ingen som ser rart på deg i det hele tatt. Folk er der for å trene selv, betaler ikke flere tusen i måneden for å bruke tiden til å se på om andre er rare eller ikke. Og det er den første tiden du føler det sånn, etterhvert stiger selvtilliten når du begynner å komme i form. Trening er gøy! Lykke til:-)
Glynis Skrevet 16. august 2007 #12 Skrevet 16. august 2007 Gruppetimer passer perfekt for deg. I aerobictimer er det svært lite kommentering av andres klær og kropper, alle er opptatte med å koordinere armer og bein! Gøy er det også, og treningseffekten er svært god hvis du er utrent. Hvis det passer bedre for deg å kjøre et eget program er det lurt å trene tidlig om morgenen, da er det ofte roligere.
Gjest Blondie65 Skrevet 16. august 2007 #13 Skrevet 16. august 2007 Gruppetimer passer perfekt for deg. I aerobictimer er det svært lite kommentering av andres klær og kropper, alle er opptatte med å koordinere armer og bein! Gøy er det også, og treningseffekten er svært god hvis du er utrent. Må bare flisespikke litt: Jeg har ALDRI opplevd på NOEN trening at noen kommenterer andres kropp. Jeg trener vekter på apparater og de eneste kommentarene jeg har fått er godlynte heiarop om at nå må jeg ta i eller "er du her nå igjen" fra "gutta". ... siden det kunne se ut som om du mente at man var mindre utsatt for det i aerobics enn andre treningsformer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå