Gjest dårlig på å shoppe Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Hei Jeg er ei jente på 23 år som føler det er på høy tid at jeg lærer hvilke klær som passer min figur. Men jeg sliter litt med å finne ut av det selv. Har ikke så stor selvtillit, så føler egentlig ikke at noe ser bra ut.. Jeg er 169cm høy, og veier 64 kilo (skulle gjerne tatt av ca 5 kilo, men det er ikke fokus her). Jeg har tung overkropp, som vil si store pupper, runde armer og stor mage. Rumpa og lårene hører hjemme på en annen kropp føler jeg, omkretsen rundt pupper og rumpe er den samme (ca 95 cm), og det er jo litt rart? Jeg er 80 cm rundt midjen, 88 på det tykkeste på magen ("navlehøyde"). Skal ikke bable for mye her, men vil nevne også at jeg har lys hud med fregner, rødbrunt hår og brune/grønne øyne. Om noen av dere flinke jenter vil hjelpe meg litt, enten med generelle råd eller konkrete tips til plagg hadde jeg blitt glad
Gjest Gjest_Sissel_* Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Hei Jeg er ei jente på 23 år som føler det er på høy tid at jeg lærer hvilke klær som passer min figur. Men jeg sliter litt med å finne ut av det selv. Har ikke så stor selvtillit, så føler egentlig ikke at noe ser bra ut.. Jeg er 169cm høy, og veier 64 kilo (skulle gjerne tatt av ca 5 kilo, men det er ikke fokus her). Jeg har tung overkropp, som vil si store pupper, runde armer og stor mage. Rumpa og lårene hører hjemme på en annen kropp føler jeg, omkretsen rundt pupper og rumpe er den samme (ca 95 cm), og det er jo litt rart? Jeg er 80 cm rundt midjen, 88 på det tykkeste på magen ("navlehøyde"). Skal ikke bable for mye her, men vil nevne også at jeg har lys hud med fregner, rødbrunt hår og brune/grønne øyne. Om noen av dere flinke jenter vil hjelpe meg litt, enten med generelle råd eller konkrete tips til plagg hadde jeg blitt glad Hm, litt som meg dette! Jeg har iallefall lært at det ikke er særlig fint med trange bukser, tights osv. Jeg føler at jeg balanserer overkroppen best med vide bukser. Gjerne intilsittende i livet, men som skrår utover fra lår og nedover. Dessuten: dersom du har freakisly store pupper (som jeg) er det fint med en minizerBH. Ellers: kjoler i empirestil, tunikaer som skrår lett utover. Unngå overdeler som stanser ved midjen. Da vil det se ut som du er enda større oventil enn du er. Jeg eeeelsker lange overdeler, kåper og jakker! Kom gjerne med tips til meg også! PS: Unngå dyp utringing hvis du vil unngå å se ut som Mossa!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Takk for svar, Sissel og frøken Stella Vide bukser har jeg tenkt litt på, men aldri prøvd. Føler at hele jeg blir større, men det gjør jeg sikkert ikke. Bare uvant, går stort sett bare i dongeribukser. Ikke åletrange, men som viser frem rumpa Men jeg liker skjørt, bare sliter med å finne sko som passer til. Hehe, skal ikke være lett! Lange topper har jeg kjøpt et par av i sommer, i litt sånn 70talls-snitt. Men har merka at det må være i glatt, litt tungt stoff, ellers vises den store klumpen min på midten.. Men takk for tips og link, kom gjerne med flere
Catzy Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Mitt favoritt-program av typen "Motepolitiet" er "How to look good naked". Det du beskriver er ifølge Gok Wan en "apple shape". "... and that's exactly what you are: sexy, fruity and juicy." Ta en titt på tips her (ok, det er Mummy tummy, men sikkert noe som du kan bruke uten å ha født barn.) http://www.channel4.com/life/microsites/H/.../tips_eps3.html I boka hans anbefaler han følgende for epler (og de som er top heavy): - bredt belte i livet for å skape en midje - omslagskjoler og -topper, for å "dele" overkroppen - volum på ermer og skjørt, for å få midjen til å virke mindre - a-linje-skjørt og skjørt som går litt utover nederst, gjerne asymetriske, lengde til litt under kneet - empiriekjoler og -topper (nevnt allerede ) som er smale under puppene (muligens litt voldsomt hvis du føler at puppene er veldig synlige, men mest for å ha en kontrast mellom pupp og brystkasse) - vide bukser med rette ben i et løst materiale, med middels høyt liv for å få bena til å se lenger ut. Hvis det er litt kurve på linningen, så er det bra. - topper og kjoler med prinsessesøm kan være fint - mellomvide, mørke jeans - bruk mønster og detaljer på underkroppen for å trekke fokuset dit - jakke med litt markerte skuldre og en knapp som sitter like under brystet får deg til å se smalere ut. Lengde til hoftekammen og at den går litt ut nederst. Smale ermer. - v eller u-hals, ikke båthals - sko med spiss tå (trenger ikke å ta helt av, men litt mer spiss enn rund) og litt hæl, gjerne med farger, for å gi fokus til bena - lange skjerf som henger nedover kroppen er bra - bruk lag-på-lag for å skape effekter Ikke helt sikker på hvor nyttige slike tips er, men du kan jo tenke litt på det. Du kan også gå i en all right klesbutikk og spørre om hjelp. Ville ikke akkurat gått på H&M, men kanskje Neste Stopp, Voice of Europe, Lene V eller en annen butikk som er passelig trendy, men ikke helt upersonlig heller.
Gjest Blondie65 Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 (endret) Jeg har litt problemer med å skjønne at man kan kalle noen for å ha eplefasong når de faktisk er smalere rundt midjen enn rundt bryst og hofte. Jeg ville kalt det timeglass jeg da - selv om man har "glidd litt ut" på midten. Uansett tror jeg at jeg ville gått og fått råd i en butikk. For her blir det åpenbart veldig mye synsing. Det er ofte slik at hvis man ikke ser dette selv i det hele tatt så hjelper det lite å vise til hjemmesider og ligneden for man kjenner ikke igjen sin egen fasong. Har du ikke en eller annen stilsikker og veldig ærlig venninne som kan hjelpe deg? Et annet tips: Ta en tur i en skikkelig kjerring forretning, du vet der de omtrent tar inngangspener for å slippe deg inn og spør etter tips. Du trenger jo ikke nødvendigvis å kjøpe noe, bare ta i mot tipsene. Endret 14. august 2007 av Blondie65
Frk. Stella Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Mitt favoritt-program av typen "Motepolitiet" er "How to look good naked". Det du beskriver er ifølge Gok Wan en "apple shape". "... and that's exactly what you are: sexy, fruity and juicy." Nå har vel trådstarter mer timeglass-fasong enn eplefasong, og likt mål på bryst og hofter er vel tilogmed den "optimale" timeglassfasongen...
Frk. Stella Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 Og der var Blondie før meg allerede ja....
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 14. august 2007 #9 Skrevet 14. august 2007 Takk for svar Jeg er kanskje mer timeglass-figur enn eple ja, men det spiller vel ikke så stor rolle. Jeg er jo ute etter å skjule magen, og da passer nok tipsene for eple-fasong best. Har dessverre ingen venninner her ibyen jeg føler meg komfortabel med å spørre om sånt.. Kanskje jeg tar motet til meg i en klesbutikk. Føler dette er noe alle jenter skal kunne av seg selv, og siden jeg aldri føler meg helt vel i klærne jeg går i, er selvtilliten på bunn i nettopp klesbutikkene. Men jeg må jo begynne en plass. Blir litt shopping når stipendet kommer nå ja
Catzy Skrevet 14. august 2007 #10 Skrevet 14. august 2007 Tror det var et eller annet med beskrivelsen til trådstarter som fikk meg til å tenke eple og ikke timeglass. Jaja, fint trådstarter fikk noe ut av det, i hvertfall. Det er helt greit å ikke vite helt hva som kler deg. Mange jenter har det sånn. Evt. man fant ut hva man kledde i slutten av tenårene, og så får man mer former i begynnelsen av 20-årene, og så mister man perspektivet litt. Du er ikke alene om å ikke ha helt peil og dermed ikke klare å finne ut hva som passer deg. Er det noe annet enn rumpa du synes er fint? Har du foresten en eller flere bra bh'er? Hvis du ikke har det, så er kanskje det første du skal bruke penger på, en bh som løfter bysten opp og fram. Koster penger, men da sitter andre klær mye penere. Mulig du vil synes at magen blir mindre synlig da.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 15. august 2007 #11 Skrevet 15. august 2007 Takk, Catzy Det hjelper at du sier det er greit. Noe med å høre det fra non andre.. Jo, altså.. Er egentlig forrnøyd med hele kroppen, men ikke slik den er satt sammen. Skulle enten hatt en annen underkropp som var fyldigere eller en mindre overkropp. Jeg er aller mest misfornøyd med at det er så uproposjonert. Vanskelig å finne bukser som passer, for midja passer ikke med lårene sånn forholdsvis. Så da blir som regel buksa trang i toppen og passe nedover. Men løsningen på det er kanskje å kjøpe bukser som skal være vide i bena. Må prøve meg litt frem nå
Gjest Blondie65 Skrevet 15. august 2007 #12 Skrevet 15. august 2007 Takk for svar Jeg er kanskje mer timeglass-figur enn eple ja, men det spiller vel ikke så stor rolle. Jeg er jo ute etter å skjule magen, og da passer nok tipsene for eple-fasong best. Har dessverre ingen venninner her ibyen jeg føler meg komfortabel med å spørre om sånt.. Kanskje jeg tar motet til meg i en klesbutikk. Føler dette er noe alle jenter skal kunne av seg selv, og siden jeg aldri føler meg helt vel i klærne jeg går i, er selvtilliten på bunn i nettopp klesbutikkene. Men jeg må jo begynne en plass. Blir litt shopping når stipendet kommer nå ja Du bør tenke MINDRE på å SKJULE og mer på å FREMHEVE. Har du flotte store pupper? Velg en topp som FREMHEVER disse og ALDRI gå i høyhalset alene (greit med V-genser over på vinteren) for da ser puppene gigantisk ut. Fremhever du puppene er det ingen som kommer så langt ned som til magen. Hvis du ser på avataren min så har jeg laget den på www.mvm.com. Der kan man lage etter vekt og mål og så kan man prøve klær. Det der er altså mine mål. Jeg har også en litt utgdlidd timeglassfasong, men er breiere enn deg over alt. Her er tips jeg har fått med meg for min fasong (er 167 cm høy - altså liten og "rund"): - Prøv å alltid ha bar hud fra haken og ned til "kløften". La utringninger være runde eller v-formede - ALDRI rett over. Det ser forferdelig ut. - Topper skal være tettsittende - skjuler du deg bak digre topper så og bluser virker ALT stort og uformelig. Fasongsydde bluser og topper er det beste. Vend deg til å vise kløften, knapp opp en ny knapp hver uke. Kløften er ditt største fortrinn - tro meg. (Se Gok på TV-Norge på mandager "how to look good naked" ...) - Bukser: Vi er ikke spesielt vide over hoftene noen av oss (i forhold til resten). Det er den der bulen foran - gjerne som en deilig hengende deig i form av en bilring foran. Hvordan skjule den? Buksene skal være mørke, har de mønster skal det være stående striper. Fasong: de skal bue utover. Dvs. at de godt kan sitte inntil oppe men fra ca kneet skal de bli videre. Har dere Wearhouse der øst? Veldig fine bukser, anstendig pris og veldig fin fasong på dongeribuksene. Du kan gjerne ha sidesøm langs hele yttersiden i en annen farge - det virker slankende. Søm midtforan eller mønster midt foran er fy-skamme. - Skjørt: A-formet. Akkurat det samme som for bukser - når det vipper ut nede virker man smalere på midten. Jeg har tenkt å gå til en skikkelig undertøysbutikk og kjøpe to stk veldig dyre og veldig gode bh-er. Rett og slett for å få støtte og løft slik at bysten blir så fin den kan bli selv om den er svær (95 DD).
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 15. august 2007 #13 Skrevet 15. august 2007 Takk for langt svar, Blondie Joda, puppene mine er store og fine, synes jeg selv da. Bruker 80d i bh. Har ikke noe imot å bruke utringede klær - nå på sommeren. Er en frossenpinn, så må innrømme at på vinteren blir det høyhalset genser av og til.. Men det skal jeg slutte med Når det gjelder bukser er lårene mine et problem, glemte å skrive det i startinnlegget. Jeg har merkelig slanke lår, for slanke iforhold til rumpa og midjen. Skal buksa være tettsittende rundt lårene, blir den for trang rundt rumpa og magen, og jeg får en lite kledelig bulk over linninga. Men litt vide bukser kan jo funke. Gode bh'er er kanskje en nødvendighet, selv om de er svindyre..
Gjest Blondie65 Skrevet 15. august 2007 #14 Skrevet 15. august 2007 (endret) Takk for langt svar, Blondie Joda, puppene mine er store og fine, synes jeg selv da. Bruker 80d i bh. Har ikke noe imot å bruke utringede klær - nå på sommeren. Er en frossenpinn, så må innrømme at på vinteren blir det høyhalset genser av og til.. Men det skal jeg slutte med Når det gjelder bukser er lårene mine et problem, glemte å skrive det i startinnlegget. Jeg har merkelig slanke lår, for slanke iforhold til rumpa og midjen. Skal buksa være tettsittende rundt lårene, blir den for trang rundt rumpa og magen, og jeg får en lite kledelig bulk over linninga. Men litt vide bukser kan jo funke. Gode bh'er er kanskje en nødvendighet, selv om de er svindyre.. Du må gjerne ha høyhalset - men ha en annen genser eller jakke utenom med v-hals. Dermed kompenserer du for det laaaaange stykket ned til brystet som virker så stort på oss "bystige". En dressjakke utenpå gjør også susen. Med tettsittende mente jeg at de skal ha fasong. De kan gjerne være rette - og det aller viktigste er at de ikke går inn igjen under knærne eller er klistrende tynne hele veien ned. Da blir du tykkest på midten. Større lår kan du få ved å trene. Sykkel, gåing og løping, samt knebøy og benpress er gode lårmuskeltreninger. Endret 15. august 2007 av Blondie65
Gjest Gjest Cat Skrevet 15. august 2007 #15 Skrevet 15. august 2007 Takk for langt svar, Blondie Joda, puppene mine er store og fine, synes jeg selv da. Bruker 80d i bh. Har ikke noe imot å bruke utringede klær - nå på sommeren. Er en frossenpinn, så må innrømme at på vinteren blir det høyhalset genser av og til.. Men det skal jeg slutte med Når det gjelder bukser er lårene mine et problem, glemte å skrive det i startinnlegget. Jeg har merkelig slanke lår, for slanke iforhold til rumpa og midjen. Skal buksa være tettsittende rundt lårene, blir den for trang rundt rumpa og magen, og jeg får en lite kledelig bulk over linninga. Men litt vide bukser kan jo funke. Gode bh'er er kanskje en nødvendighet, selv om de er svindyre.. Jeg har omvendt problem av deg - kraftige lår men ingen mage og smal midje, men samtidig stor rumpe - så mitt "bukseproblem" er at bukser som jeg i det hele tatt får over lårene og rumpa, blir alt for vide i midjen. Mitt beste tips er å kjøpe bukser -også vide bukser - i stretchkvalitet, for da har man litt å "gå på" både her og der. Dessuten holder de fasongen bedre. Vet ikke hvor du handler klær, men etter min erfaring har Lindex og KappAhl buksemodeller som har smale lår og vid linning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå