Gjest Gjest_ada_* Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Jeg har nettop kjøpt meg leilighet, og må pusse opp litt. Jeg har ganske trangt budsjett, så jeg lurte på om noen vet hvor jeg kan finne informasjon. Kunne tenkt meg å gjøre det billig. Trenger sårt noen råd her. På forhånd takk for tips. :bukke:
Binke Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Hvilke rom er det du tenker på å pusse opp da? Hvis du skal pusse opp kjøkken kan du kanskje finne en brukt kjøkkeninnredning på FINN.no? Mange som bytter ut kjøkkeninnredningen uten at den er utslitt. Hvis du vil ha nytt, kan du høre med kjøkkenbutikker om de snart skal skifte ut noen av utstillingene. Tror at både byggmakker og maxbo også selger kjøkkeninnredning, og at de er rimeligere enn en del andre. Utstillingsmodeller kan du få kjøpt billigere enn nytt fra lager. Hvis du skal pusse opp andre rom som f eks stue og soverom, så kan du komme langt med å male. Sparkle igjen hull og puss over før du maler. Er underlaget stygt og ujevnt blir det ikke fint selv om den nye fargen er fin... (erfaring ) Hvis det er til å unngå, eller om det ihvertfall vente, så ville jeg ikke gjort noen store grep på badet. Bad er dyrt - nesten uansett. Fortell litt mer da!
Gjest Gjest_Karine_* Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 (endret) Hei ada. Jeg har lenge vært på leting etter billige måter å pusse opp på jeg også. Det er mye tips om oppussing på nettet, men det har sjeldent en billig vinkling. Lykke til! Innlegget er endret ihht Kvinneguidens Regler. M@msen - moderator Endret 19. august 2007 av m@msen
Gjest Gjest_ada_* Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Takk for kjempegode tips! Når har jeg fått masse inspirasjon og gleder meg til å begynne til tross for stramt budsjett!
Leeloo Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Jeg har pusset opp kjøkken og bad på budsjett (+ resten av leiligheten, men det er stort sett overflater som er strippet for tapet, pusset og malt, samt lagt ny laminat). Det kommer jo litt an på hva du mener med budsjett også da, og hvor mye som må tas. Jeg tok ned gammel våtromstapet og fikk lagt ny våtromsstrie som så ble malt. Fikk dette gjort av fagfolk, la også ny våtromsvinyl på golvet. Beholdt den gamle innredningen men tok av profiler og byttet knottene, malte det så samme farge som badet, eggehvit. Kostet på meg en vegg med vinyltapet for å bryte litt (ble egentlig ikke kjempefornøyd med den, billigere å la være). Fikk satt inn nytt dusjkabinett kjøpt på kampanje på Maxbo, men satt opp av fagfolk. Badet kom på ca 40000. Kjøkken kjøpte jeg på IKEA. Nye hvitevarer ble kjøpt på kampanje hos Elkjøp, oppvask, induksjonstopp, ovn og kjøleskap i stål for 17000. Kjøpte i tillegg innbyggingsmikro på IKEA. La selv vinylgolv og satte opp kjøkkenet. Kom på ca 43000 tilsammen. Anbefaler å koste på å få plukket/levert kjøkkenet av IKEA, det er pes å prøve å få med alt av deler hvis man ikke skal ha veldig lite. Jeg samlet opp en stor bestilling med kjøkken/benkeplate, hyller, garderobe, senger etc, så da var det verdt 2000 ekstra. Skulle jeg gjort noe anderledes i dag ville det vært vinylbelegg i stede for billig laminat, og jeg skulle fått fagfolk til å lagt nytt golv på doen samtidig smo på badet, tenkte ikke på det før, så nå må jeg styre selv med å flytte/koble fra doen. Inkludert en god del møbler/hvitevarer har jeg vel brukt rundt 160000 til nå, er nesten ferdig. Samtlige rom er da pusset opp i en 100 kvm. 5 roms leil.
:-) anna Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Tja... Fliser kan males, og det blir faktisk fint. Vi malte kjøkkenflisenme da vi flyttet inn for fire år siden, og de er like fine enda. Om man har Ikea-kjøkkeninnredning kan man kjøpe nye skapdører, og dermed få nytt kjøkken for 2-3000 kroner. Skrogene er jo vanligvis ikke hverken slitt, stygge eller umoderne.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Det beste tipset jeg har på lager er å dra på loppis. Der finner man ofte store møbler til helt ned i femtilappen. De ser som nye ut med litt maling eller nye trekk og kan bli en veldig billig løsning. Den enes skrot, en annens gull!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå