Salt Skrevet 21. mars 2003 #1 Skrevet 21. mars 2003 Hei alle sammen Er det noen der som bruker kontaktlinser og vet hvor lang tid det tar etter en øyebetennelse før man kan bruke linsene igjen? (Er min største skrekk å få dette, da jeg ikke har somlet meg til å skaffe meg noen kledelige briller...ja, jeg vet jeg burde) God helg forresten :D
Piglet Skrevet 21. mars 2003 #2 Skrevet 21. mars 2003 Jeg vet ikke helt, men jeg kan jo komme med et kvalifisert(?) gjett. Med en gang du merker noe tar du ut linsene og kaster dem, ellers vil du jo smitte deg selv med dem. Så behandler du infeksjonen til den er HELT vekk, og så kan ikke jeg se noe problem i å ta dem på igjen. Ellers synes jeg at du bør skaffe deg briller snarest, for øynene har veldig godt av å hvile litt, inn i mellom. Men for å få et riktig svar må du vel snakke med optikeren... Piglet
Bentebent Skrevet 21. mars 2003 #3 Skrevet 21. mars 2003 Hei Det kommer jo litt an på hvor alvorlig betennelse du hadde? Hvis det bare var en liten øyekatar så kan du begynne så snart symptomene er borte, men husk å kast de linsene du brukte da du fikk infeksjonen. Hvis det derimot var en alvorlig betennelse bør du nok snakke med optikeren. Du må vente til øynene er helt bra igjen, og kanskje litt lenger for å unngå at betennelsen kommer tilbake. Men uansett bør du nok kjøpe deg et par briller som du tør bevege deg utendørs med. Øynene trenger mye avlastning, spesielt hvis du har hatt en betennelse. Jeg har hatt linser i 6-7år, for en stund siden da jeg var til optikkeren syntes hun det så ut som jeg holdt på å få en betennelse. Jeg fikk ikke bruke linser på to uker, og da måtte jeg tilbake på kontroll før jeg kunne bruke linsene igjen. Husk... hvis du får en betennelse, og fortsetter å bruke linser så kan det ende med at du aldri kan bruke linser igjen!!! -bentebent-
siina Skrevet 23. mars 2003 #4 Skrevet 23. mars 2003 Hei en annen liten ting også: Det er vel ikke så dumt å kjøpe ny øyensminke etter å ha hatt betennelse eller katarr på øyet? Iallefall spisse blyanter og kjøpe ny mascara. -siina-
Gjest sexysadie Skrevet 23. mars 2003 #5 Skrevet 23. mars 2003 Man må skifte ut all øyesminke når man har hatt en betennelse. Faren for infeksjoner reduseres betraktelig hvis man bruker dagslinser. D er dyrere men jeg tror nok d vil lønne seg i d lange løp.
Salt Skrevet 24. mars 2003 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2003 Tusen takk for hjelpen alle sammen, skal stikke innom Brilleland så snart jeg får tid!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå