Gå til innhold

når kjæresten er gjerrig.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lilla_*
Skrevet

Kjæresten min er ganske gjerrig.

Han kan leve på fiskepinner bare for å spare penger, når han gir bursdagsgaver til folk er det alltid ting fra maks 20 eller ting så må være på salg.

i HELE SOMMER har han snakket om at han ikke har kjøpt seg månedskort til bussen og om han har tapt penger på det.

dette jævla månedskortet har jeg hørt om i 2 måneder nå.

nå snakker han om det igjen. dette månedskortet. burde han kjøpe det, eller burde han ikke.

at det går ann å ha SÅ SMÅ PROBLEMER i livet at man går rundt og lar tankene gnage over et jævla månedskort.

han fåreslo å lage gavekort av en grandiosakartong en gang. er det mulig å være så gjerrig?????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så rart med det...Det hjelper ikke hvor snill og koselig typen er, hvis han er skikkelig gjerrig så mister du litt sansen rett og slett.

Jeg trodde at typen min var gjerrig en stund. Han var ikke spesielt flink til å spleise på maten når vi handlet, han spiste som en hest hjemme hos meg uten å bidra noe selv, osv...

Det var skikkelig slitsomt, og til slutt greide jeg ikke mer, og sa det nesten rett ut at jeg syntes han virket veldig grådig. Stakkaren ble helt satt ut, og ikke minst lei seg. Han var inne i en skikkelig "fattig" periode, og hadde et avslappet forhold til at jeg betalte siden jobbet.

Etter at vi pratet om det har det bedret seg betraktelig, og han er jo faktisk en veldig generøs type, det var bare en dårlig periode for han rett og slett

Gjest Gjest_lilla_*
Skrevet

Ja, jeg kan ikke fordra gjerrige mennesker i det hele tatt.

han har ikke jobbet på en stund. han er student, og betaler ut av sin egen lomme for studiene. det vil si at han har penger.

og jeg vet at han har penger. men det er visst feriekontoen hans. den skal ikke røres. da spiser han heller fiskepinner og lager liv og røre om dette sabla månedskortet.

herregud. han kan LETT ta av en feriekonto med 50 000 kroner på for å betale dette månedskortet. men nei da.

jeg forstår når folk er i fattige perioder. men jeg forstår det ikke når de har masse penger på konto og allikevel spiser billig-mat.

herregud. skal han ha med seg penger i graven eller??????? ahhhhhh.

jeg har jo sagt at han må leve litt. han rynker på nesen av det.

Skrevet

Grunnen til at han har penger på konto er jo nettopp at han er så forsiktig. Hadde han gjort som du mener, så hadde det neppe vært penger igjen ...

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner at du blir lei av månedskort-gnålet. Men jeg syns det står respekt av folk som velger å leve billigst mulig for å få studietiden til å bli billigst mulig. Og dersom man begynner å ta av sparekontoen, minker den fort. 500 her og 500 der, og tusenlappene flyr.

• Liker 1
Gjest Gjest_lilla_*
Skrevet

Jeg er helt enig i at han ikke skal ta penger gang på gang fra feriekontoen sin, men da får han slutte å gnåle om månedskortet og penger generelt.

Jeg hører bare snakk om penger. jeg er så dritt lei det.

ja, penger er viktig. det gir frihet, muligheter. men så sabla viktig at man må høre om pengeforbruk hver dag er det vel ikke?

hva med mine venninner? de har disse gavmilde kjærestene som kommer med både gullringer, ipods, penger og både det ene og det andre.

jeg forventer ikke en gullring av han. men en gave til litt over maks 20 på bursdagen min er ikke å fordra.

og penger er ikke alt. men tydeligvis for han.

alle de jeg har vært sammen med har tenkt så mye på penger så jeg har fått det veldig opp i halsen.

min første snakket om, telte og tenkte på penger konstant.

min andre tjente masse penger, men tapte alt. livet hans etter tapet besto av å tjene seg opp igjen til sikkert en millionsum.

så har vi da han her. enda en pengegrisk mann. han sa det her om dagen: gleder meg til jeg får den ordentlige jobben min. da kan jeg spare masse masse penger.

uffffffffffff

Skrevet

Hvis en er inne i en fattig periode synes jeg det er helt greit å "sette tæring etter næring".

Men hvis inntektene er normale er det lite hyggelig med gjerrighet. Rent ukoselig over tid.

Feks. "I dag er det tirsdag, så det blir kun 2 lakris og 2 seigmenn til hver i kveld".

Men det var jo kreativt med Grandiosakort da. :fnise:

Gjest Gjest_lilla_*
Skrevet

grandiosakortet tok kaka. folk rundt oss tok helomvendig og snudde seg og glante når han sa det.

Skrevet

Jeg er enig i at det står respekt av folk som klarer å leve på den måten. Jeg bodde sammen med en god kompis i bofellesskap som hadde 300.000 på konto, men ikke snakk om at han hadde råd til å spise ute eller dra på byen. Og hvis han ble med på noe, satte han alltid pengene tilbake når han fikk lønning.

Nå har han kjøpt seg leilighet til 2 mill i en alder av 24.

Men forskjellen her er at denne kompisen min aldri klaget, for da ville jeg også fått fnatt. Ta opp den klagingen med ham. Si at det er han som har valgt å leve på den måten. At det står respekt av det, men da må han drite i å klage hele tiden.

• Liker 1
Gjest Gjest_lilla_*
Skrevet
Jeg er enig i at det står respekt av folk som klarer å leve på den måten. Jeg bodde sammen med en god kompis i bofellesskap som hadde 300.000 på konto, men ikke snakk om at han hadde råd til å spise ute eller dra på byen. Og hvis han ble med på noe, satte han alltid pengene tilbake når han fikk lønning.

Nå har han kjøpt seg leilighet til 2 mill i en alder av 24.

Men forskjellen her er at denne kompisen min aldri klaget, for da ville jeg også fått fnatt. Ta opp den klagingen med ham. Si at det er han som har valgt å leve på den måten. At det står respekt av det, men da må han drite i å klage hele tiden.

ja, jeg har prøvd å hinte ved å virke uinteressert og sånn, men han er ikke den som tar hint best. det må jo være sårende å få høre sånt da. men det er jo det beste. allikevel tror jeg ikke det nytter da.

hadde han hat to millioner på konto hadde han nok klaga for det.

Skrevet

Det at penger er et så stort tema hele tiden må bli slitsomt i lengden.

Fortell ham at du ikke orker å høre/snakke om penger hver dag. Dere må da ha annet å snakke om, han har vel noen andre interesser enn penger?

Gjest Gjest_lilla_*
Skrevet

ja. han har andre interesser ja.

jeg får vel si det neste gang det blir brakt på bane. sikkert senere i dag. :klaske:

Skrevet

Men du velger nå selv å være sammen med han, da... Du får bringe det på bane igjen, og hjelper ikke det får du ta valget om du gidder å leve sammen med en som maser om penger hele tiden eller om du skal gjøre det slutt. Ditt valg.

Skrevet
ja, jeg har prøvd å hinte ved å virke uinteressert og sånn, men han er ikke den som tar hint best. det må jo være sårende å få høre sånt da. men det er jo det beste. allikevel tror jeg ikke det nytter da.

hadde han hat to millioner på konto hadde han nok klaga for det.

Hvorfor hinte? Dere er jo sammen, så det må vel gå an å si det på en pen måte? Skjønner ikke problemet.

• Liker 1
Gjest Gjest_lilla_*
Skrevet
Hvorfor hinte? Dere er jo sammen, så det må vel gå an å si det på en pen måte? Skjønner ikke problemet.

for det er en ganske kjip ting og måtte si til en man er glad i.

"du er gjerrig". ser du ikke det klart at det kan være sårende, eller kan du hjelpe meg å omformulere det?

alle har ikke like lett for å såre folk.

Skrevet

Det der er for ille. Husk, at det finnes de som er slik hele livet og lar det gå utover familien og alt. "Nei, huset skal ikke pusses opp for det koster så mye og er ingen vits, nei her skal det ikke shoppes klær, det går av moten så fort igjen, ingen vits i å bruke penger på oppvaskmaskin når du kan vaske for hånd. Boblebad? Nei, sparedusj er tingen! Og ikke finn på å bruke for mye varmt vann når du dusjer og ikke sett opp temperaturen over 19 for da brukes det for mye strøm. Og hvorfor kjøpe bil når en kan bruke firmabilen, og hvorfor ta taxi eller buss når en kan gå? FirstPrice og Euroshopper er best for det er så billig!" :murvegg: Se for deg et liv slik, med en mann som sier dette og mener det. Se for deg et liv der hvis dere drar på ferie så kan dere ikke kose dere skikkelig fordi dere skal jo spare! Se for deg å aldri finne på noe gøy sammen og ute fordi det koster penger! Og å skjemmes resten av livet av en mann som er så gjerrig at det vises på dere og huset deres. En som ikke unner dine egne barn NOE ekstra fordi det ikke skal koste noenting. For det er sånn det kan bli, høres ut som at han er på god vei til å bli slik og det kan vel ikke være noe liv? Nei si fra til han NÅ at du syns han er gnien og at han får slutte å gnåle om det månedskortet og alt det der, be han skjerpe seg! Selv tror jeg at jeg hadde veket unna en sånn, for det har så mye å si at man har et mer avslappet forhold til penger enn det der.

Gjest jente37
Skrevet

Jeg hadde en slik kjæreste...

Han tjente 4-ganger så mye som meg pr mnd, men likevel spanderte han aldri noe på meg.. Ikke en eneste små ting. Men han syns det var kjekt å komme hjem til meg, drikke dyr vin, spise god mat, at jeg spanderte på ham helgeturer i inn/utlandet. Tro meg, etter 3 år, fikk jeg nok og kastet ham ut. Har aldri angret en dag :fnise:

Skrevet (endret)
for det er en ganske kjip ting og måtte si til en man er glad i.

"du er gjerrig". ser du ikke det klart at det kan være sårende, eller kan du hjelpe meg å omformulere det?

alle har ikke like lett for å såre folk.

Hehe.. Har ikke noe med å såre hverandre, det har med å være ærlige mot hverandre. Da får man det svært mye bedre sammen - når kommunikasjonen er god.

Jeg ville sagt det som jeg foreslo:

"Hei du, må snakke med deg om noe. Jeg synes du har klaget mye over dette månedskortet i det siste. Jeg skjønner at det er kjipt, men det er du som har valgt å leve på denne måten, ved å spare mest mulig. Vi har ikke så god råd vi andre heller, men vi tar det som det kommer og prøver å tenke minst mulig på det, det kommer ikke til å være sånn for alltid. Og om du unner deg noe i ny og ne, vil det antageligvis føles bedre også og du får opp humøret litt."

Kan ikke skjønne at noen kan bli så sure for det. Kanskje litt furt der og da, men hvertfall ikke såret.

Edit: Trykkleif

Endret av Ce'Nedra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...