Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Jeg og sambo skal arrangere fest for venneflokken om kort tid. I vår venneflokk er det ikke uvanlig med drikkeleker på fest, noe vi alle har hatt mye moro med. Siden alle tidligere har nytt alkohol i større eller mindre mengder har ikke dette vært noe problem. Imidlertid vet jeg at to-tre neppe kommer til å nyte alkohol på denne festen (ny kjæreste til ei venninne - drikker ikke alkohol + to venninner som akkurat har blitt gravide). Vi har derfor vært litt skeptiske til drikkeleker på denne festen av frykt for at disse tre skal føle seg litt utenfor. Har likevel fått flere spørsmål av typen "det blir vel drikkeleker"... Min bønn om hjelp er derfor denne. Finnes det noen drikkeleker hvor man også kan inkludere folk som ikke drikker alkohol, og hvor det kan være morsomt for alle å delta. Leken(e) må være av en type hvor det ikke blir alt for rart at noen ikke drikker alkohol. Jeg har tenkt på å bare foreslå at alkoholen byttes ut med brus for dem som ikke drikker, men føler det blir litt rart... Gode ideer mottas med takk
Gjest Mann 42 Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Jeg og sambo skal arrangere fest for venneflokken om kort tid. I vår venneflokk er det ikke uvanlig med drikkeleker på fest, noe vi alle har hatt mye moro med. Siden alle tidligere har nytt alkohol i større eller mindre mengder har ikke dette vært noe problem. Imidlertid vet jeg at to-tre neppe kommer til å nyte alkohol på denne festen (ny kjæreste til ei venninne - drikker ikke alkohol + to venninner som akkurat har blitt gravide). Vi har derfor vært litt skeptiske til drikkeleker på denne festen av frykt for at disse tre skal føle seg litt utenfor. Har likevel fått flere spørsmål av typen "det blir vel drikkeleker"... Min bønn om hjelp er derfor denne. Finnes det noen drikkeleker hvor man også kan inkludere folk som ikke drikker alkohol, og hvor det kan være morsomt for alle å delta. Leken(e) må være av en type hvor det ikke blir alt for rart at noen ikke drikker alkohol. Jeg har tenkt på å bare foreslå at alkoholen byttes ut med brus for dem som ikke drikker, men føler det blir litt rart... Gode ideer mottas med takk Er det tenkelig at det går an? Jeg trodde at hele poenget med drikkeleker er at man skal bli tiltakende beruset avhengig av prestasjon. Iallfall de jeg pleide å ha. Det blir liksom ikke det samme hvis man må ta en slurk solo når man ikke får med seg tunga eller andre kroppsdeler. Kanskje dere kunne dele inn i lag, slik at alle har en ølhund og en nykter på hvert lag? Alkisen må betale prisen for begges tabber. Det kunne jo gi rimelig høy stemning, uten at noen trenger å føle seg utelatt.
Gjest Bodillen Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Hvor gamle er dere? Jeg stusser litt, for jeg trodde drikkeleker hørte fjortisalderen til, og du skriver at to av gjestene er gravide...? Jeg kjenner at jeg er innmari glad for at vi ikke har noen venner med hang til drikkeleking. Jadda, jeg er avholds...
Miel Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Drikk nå for all del ikke vann i stedet, det blir man nemlig MINST like dårlig av... Snakker av erfaring, ja. Hva med å spille spill, da? Cranium, for eksempel, det er sykt morsomt på fest, både for de som drikker og de som ikke gjør det. (Kanskje aller mest for de sistnevnte, faktisk, hehehe.)
Ce'Nedra Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Hadde tenkt å foreslå "Elg", men passer vel ikke så bra når noen ikke drikker. Ville gått over på spill jeg også, Brainstorm har vi hatt mye moro med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå