Gå til innhold

Umulig å finne gardiner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter soveromsgardiner, men finner ingen. Ser lange stuegardiner overalt, men ingen til soverom...

Har sett på Kid og Princess på Farmandstredet i Tønsberg, er det noen lignende butikker andre steder i området?

Eller noen butikker med varierte og mange gardiner i Sandefjord eller andre steder i Vestfold?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lange gardiner på soverommet og har aldri tenkt over at det kanskje kunne være stuegardiner :klø: Det spiller vel strengt tatt ingen rolle, så lenge de passer?

Det trenger for øvrig ikke bli så voldsomt dyrt å få sydd forede soveromsgardiner.

Skrevet

Hva er forskjellen på gardiner til stue og soverom???

Skrevet

Gardiner er veldig lett å sy, så du kan jo kjøpe stoff i metervare og sy selv (evt få hjelp av en venninne??) Jeg måtte ha 3,67 m lange gardiner til min leilighet, og det fantes jo selvsagt ikke, så måtte sy selv. Og nå har jeg gardiner som ingen andre har!

Skrevet
Hva er forskjellen på gardiner til stue og soverom???

Poenger var vel at det var snakk om -laaange- gardiner, ikke at det er "stue"-gardiner... Jeg har sett på gardiner selv i det siste, og det er nesten umulig å finne ok gardiner i "normal" vinduslengde, altså ikke sånne som soper i gulvet. Mange av gardinene er jo 3 meter lange.. hvorfor??? De blir jo liggende i en krøll på gulver nederst.

Skrevet (endret)

Veldig mange bygårder har store vinduer og høyt under taket, og da trenger man lange gardiner. De har vel funnet ut at det er bedre å lage dem lange, så kan heller folk klippe til i den lengden de trenger!

Endret av Bex
Skrevet

De fleste har vel en symaskin, eller i alle fall tilgang på en, så lange gardiner kan da ikke være et så stort problem. De fleste butikker slik som KID, IKEA osv selger/sender med slik vliseline-bånd som kan kan bruke til å "legge opp" gardinene med: Man klipper i rett lengde og bretter inn, og inni bretten legger man dette båndet og så stryker man. Da festes stoffene og gardinen blir i passe lengde.

Skrevet
Poenger var vel at det var snakk om -laaange- gardiner, ikke at det er "stue"-gardiner... Jeg har sett på gardiner selv i det siste, og det er nesten umulig å finne ok gardiner i "normal" vinduslengde, altså ikke sånne som soper i gulvet. Mange av gardinene er jo 3 meter lange.. hvorfor??? De blir jo liggende i en krøll på gulver nederst.

Veldig ofte får du de samme gardinene både i 160 og 210 eller 220, men man må kanskje lete litt i hylla eller spørre, hvis ikke kan du jo legge det opp, superenkelt både med og uten symaskin.. hvis ikke finnes det jo strykeinnlegg du kan bruke til å legge opp gardiner... bedre at de er for lange enn for korte synes jeg da... de lange kan man tross alt gjøre noe med....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...