Gå til innhold

Si farvel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva vi skal gjøre når vi sier farvel til gjestene..

Har vært med på litt forskjellig:

* Alle gjestene står i en ring, også går brudeparet i midten og sier favel til alle gjestene.

* I et bryllup jeg var i så satt brudeparet på hver sin stol i midten, og alle gjestene stod i en ring rundt. Også gikk en og en gjest fram for å tenne et telys å sette det på gulvet.

* Har hørt at brudeparet har gitt en rose til hver gjest.

* Har også hørt om fyrverkeri når de går hjem om kvelden..

Jeg syns at det med lysene ikke var så spennende, for jeg kunne heller tenkt meg å takket hver gjest for at de kom. Også lurer jeg på om vi i tillegg skal gi hver gjest en rose, det var jo litt fint da? Noen som vet sånn ca hvor mye 80 roser koster?

Kan en sende opp fyrverkeri når en vil, og hvor en vil, er det ikke noen regler på det?

Og er det andre forslag på hva en kan gjøre før en drar fra gjestene, lurer veldig på hva vi skal gjøre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er restriksjoner på bruk av fyrverkeri. Er ikke helt sikker på reglene, men synes å huske at det f.eks. ikke er lov å sende opp fyrverkeri innenfor ring 2 i oslo uten spesiell tillatelse fra politiet. Ellers tror jeg det er et generelt forbud utenom nyttårsaften. Sjekk med dine lokale myndigheter.

Selv tok vi personlig farvel med gjestene uten noen spesiell "seremoni". De av gjestene som dro før oss (vi holdt ut til kl 04 om morgenen ;) ) kom og fant oss for å si farvel, og resten av festdeltakerene tok vi selv kontakt med før vi dro.

Skrevet

Vår fest slutter kl 02. Og da drar vi, så drar nok gjestene på samme tid. Men vi ønsker å si hadet til alle på samme tid. Syns det er litt koselig når jeg selv har opplevd det i brylluper. Men vet bare ikke helt hva vi skal gjøre, og hvordan. Håper andre har flere forslag....

Skrevet

Vi skal skyte opp fyrverkeri. Dette skal selvsagt søkes om :)

Skrevet
Vi skal skyte opp fyrverkeri. Dette skal selvsagt søkes om :)

Hvor søkes det, og hvor får en tak i fyrverkeri?

Og hvordan skal dere gjøre det, alle gjestene må vel ut for å få det med seg..

Hvordan sier dere farvel til gjestene?

Skrevet

Vi tenkte vi skulle spare fyrverkeriet fra nyttårsaften :fnise:

Dette må søkes om til brannsjefen i din kommune :)

Vi sender opp raketter og sier adjø etterpå :)

Skrevet
Vi tenkte vi skulle spare fyrverkeriet fra nyttårsaften :fnise:

Dette må søkes om til brannsjefen i din kommune :)

Vi sender opp raketter og sier adjø etterpå :)

God ide, men det skulle vi ha tenkt på litt før :P

Skrevet

Syns de måtene du nevner er litt rare, men det er sikkert bare fordi det ikke er vanlig her jeg kommer fra da ;)

Her jeg kommer fra er det jo vanlig at festen varer lengre enn brudeparet holder ut i alle fall..... Det er liksom ingen som drar før brudeparet. Og det er gjerne sånn at brudeparet sniker seg unna, eller bare sier i fra til noen.

Det som er veldig bra da, det er at under kaffen så går brudeparet rundt med "brurdram" dvs en likør eller cognac til kaffen og gir til hver enkalt, samtidig som man takker personlig for at gjesten kom, og gjerne takke for gaven og småprate litt.

Det tar litt tid, men det er gull verdt både for gjesten og deg. Da er du sikker på å ha fått snakket med alle som har kommet...

Skrevet

Den metoden har aldri jeg hørt om. Men det hørtes koselig ut. Men det er jo noe av det samme som at alle samles i en ring, og brudeparet takker hver enkelt gjest for at de kom. Jeg syns det er litt viktig å få sagt takk til alle. Også tenkte jeg at det kunne være litt koselig å gi en rose i tillegg til alle. Så gir brudeparet en gave også...men vi får se..

Det er nok mange forskjellige tradisjoner/måter å gjøre det på, det er derfor jeg vil høre med folk her....

Skrevet

Ja, jeg har nok bare vært i bryllup i dette området, så det er sikkert derfor jeg bare syns det var uvant :D

Kjempekoselig å ha med seg en rose hjem da, som et m inne.

Dere kan jo feks knyte på et bånd der det står tusen takk for at dere delte dagen med oss eller noe i den duren og, om dere vil gjøre noe enda mer ekstra utav det? Eller et lite hjerte eller noe sånt... Jeg tror jeg likte den rosemåten eller fyrverkeriet best..

Skrevet
Syns de måtene du nevner er litt rare, men det er sikkert bare fordi det ikke er vanlig her jeg kommer fra da ;)

Her jeg kommer fra er det jo vanlig at festen varer lengre enn brudeparet holder ut i alle fall..... Det er liksom ingen som drar før brudeparet. Og det er gjerne sånn at brudeparet sniker seg unna, eller bare sier i fra til noen.

Det er jeg også vant til. ;) Jeg har aldri opplevd at brudeparet har tatt farvel med gjestene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...