Gå til innhold

Gave til barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Solstråle har sin siste dag i barnehagen i morgen og i den anledning lurer jeg på om det er vanlig å gi barnehagen noe i den forbindelsen. Og hva gir man eventuelt? Jeg har ikke hatt barn som har sluttet i barnehagen tidligere så jeg vet ikke helt hva som er vanlig her..

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet

Vi har gitt dem rundt 2500 kroner i måneden i tre år nå, så jeg synes i grunnen det rekker. :fnise:

Gjest Mayamor
Skrevet

Da eldstemann sluttet i barnehagen gav vi en blomst og et kort til primærkontakten og en uregistrert lottokupong og et kort til de andre i barnehagen (som ble levert inn en lik på meg tilfelle tilfelle... :ler: ).

Skrevet

Jeg ga de ansatte på avdelingen en blomst hver og hadde med kake til ungene da Vesla slutta i barnehagen. Nå skal Minsten på ny avdeling, og da gir jeg de voksne på den gamle avdelingen hver sin liten pakke (telysestake).

Skrevet

Oj. Nå ble jeg virkelig glad for at jeg ikke jobber i barnehage og er nødt til å ta imot 10 forskjellige telysestaker hver gang et nytt kull forlater barnehagen!

Skrevet
Oj. Nå ble jeg virkelig glad for at jeg ikke jobber i barnehage og er nødt til å ta imot 10 forskjellige telysestaker hver gang et nytt kull forlater barnehagen!

:ler:

Hva med ei bok til avdelingen? En flaske vin til de ansatte?

Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage, og det var mange som ikke gav noe når barna/barnet sluttet, det var ett barnepar som flyttet midt i året, og dei kan jeg huske at gav 2 bøker til avdelingen, og hadde med en boks is og kjeks, som barna og di voksne på avdelingen koste seg med. Desse to hadde berre vert på ein avdeling, vet ikke hvordan di hadde gjort det , visst di hadde vert innom flere avdelinger.

Skrevet

Der jeg har jobbet har det vært vanlig at de ansatte på avdelingen har fått en flaske vin hver eller at foreldrene har laget en liten "bok" med bilder av barna og skrevet en hilsen. Er utrolig koselig at foreldrene gjør slike ting. Viser de som jobber der at de har satt pris på dem ;)

Skrevet
Vi har gitt dem rundt 2500 kroner i måneden i tre år nå, så jeg synes i grunnen det rekker. :fnise:

wow ca 14 kroner timen for og passe på det som betyr mest i dit liv! ja da fortener de ikke mere oppmerksomhet nei....

om foreldre spørr hva vi ønsker pleier jeg og svare at vi er glad i is/kaker, blir glade for nye spill, bøker, leker og andre ting men vi forventer ikke og få noe fra noen så dere tar med om dere føler for det..

lykke til videre :jepp:

Gjest Bodillen
Skrevet
wow ca 14 kroner timen for og passe på det som betyr mest i dit liv! ja da fortener de ikke mere oppmerksomhet nei....

Ærlig talt... Jeg tror neppe det er så innmari viktig for de ansatte i barnehagen å få en gave fra alle barn som slutter. Herre Jemeni, hvor mange gaver det ville blitt, om alle skulle holde på sånn!

Sier som gjesten over her: Oj. Nå ble jeg virkelig glad for at jeg ikke jobber i barnehage og er nødt til å ta imot 10 forskjellige telysestaker hver gang et nytt kull forlater barnehagen!

I barnehagen vår får de ansatte en oppmerksomhet i forbindelse med juletrefesten, gjerne en blomst. Om andre foreldre har lyst til å gi en ekstra oppmerksomhet når barnet deres slutter i barnehagen, så gjerne, bevares. Men for meg føles det altså ikke naturlig å gjøre det, og jeg vil ha meg frabedt å få kommentarer som om jeg ikke skulle sette pris på at de passer barnet mitt.

Jeg har betalt for en tjeneste de yter - å passe på det som betyr mest i mitt liv. Det er det de er der for. De får lønna si i henhold til tariff. Godt mulig det ikke koster meg mer enn 14 kroner i timen, men det er da fullstendig irrelevant.

Skrevet

En gang gav vi en bok med hilsen fra jenta vår i permen, en annen gang av vi puslespill, og sist nå gav vi en lekebrannbil... Synes det er greit å gi noe som barna på avdelingen kan leke seg med...

Gjest prestekrage
Skrevet

I barnehagen hvor vesla gikk hadde vi foreldrene "spleise-lag" (noe som er "normen".

Vi kjøpte ett digitalt fotokamera , samt at vi på invitasjonen til sommerfesten informerte om at det ville bli loddsalg til inntekt til ett kamera til.

Barnehagen hadde ett fra før - men med en veldig aktiv tur-barnehage blir det lite for 3 avdelinger å skulle dele på ett.

Nå har de hver sitt!

Siste dagen til hvert enkelt tok vi med kake/is/ fruktsalat til barn og voksne på samme avdeling. (Dog jeg valgte å utsette- og heller komme på besøk etter ferien- ble jo kaker og is hver eneste dag i 14 dager jo!!!)

Skrevet

Jeg ble også veldig glad for at du ikke jobber i barnehage med den innstillingen!

Skrevet

Gav en god barnebok til avdelingen, blomst, frukt og sjokolade- og ett spesiellt laget kort :jepp:

Skrevet

Vi spleiset på fine gaver til alle de 4 ansatte på sommeravslutningen. De som hadde barn som sluttet kjøpte også en flaske vin, etc....

Syns det er helt på sin plass med en liten avskjedspresang i vår barnehage da de gjør en fantastisk jobb med våre dyrebare barn og det vil vi vise ved å gi dem en ekstra oppmerksomhet!

Skrevet

Hos oss har det vært vanlig at "avgangskullet" spleiser på gave til barnehagen. Og da kjøper vi gjerne noe som barna har nytte av.

Dette er bare en liten bygd med en 1 avd barnehage.

I fjor var de 7 stykker som sluttet og gave til 700 ble kjøpt inn.

I år var de 3 og gave til 300 ble kjøpt inn.

I tillegg får de alltid blomster ( hver ansatt) til sommeravslutningen.

Skrevet

Tusen takk for bra svar alle sammen! Tror det blir en liten ting til barna som skal gå videre der i barnehagen da ja.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...