Gjest pytte Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Hei! sitter her med en 4 åring som så veldi vil bake litt, hun er ikke så glad i sjokolade kjeks, så det er uaktelt, å vi har bakt boller så mange ganger, så det er hun lei av,sier hun.. Så vist noen har noen oppskrfter som det er lett for hun og bli med på så blir vi begge glad
Vannmelon Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 (endret) Så lenge du er med, vil jeg tro at det meste er greit å lage (du kan ha i de vanskelige ingrediensene, hun kan ta de lette, f.eks). Men det var vel ikke det du spurte om... Hva med muffins? Du kan kjøpe ferdigpakke, eller lage selv (det blir gjerne best). Sikkert morsomt å få fylle formene, og ikke minst pynte etterpå. Kan varieres ved å fylle med sjokoladebiter, blåbær, kakao og lignende. Med bolledeig kan man lage ulike figurer. Sjokoladekake er greit å lage (vet ikke om hun liker det, i og med at hun ikke liker sjokoladekjeks). God og enkel langpannesjokoladekake: 4 egg 4 kopper sukker 4 ts bakepulver 4 ss kakao 2 kopper melk 5,5 kopper hvetemel 300 g smeltet smør Stekes på 200 grader i 30-35 minutter. Ulike formkaker er ganske enkelt, evt marmorkake (gøy å lage to ulike rører, dra en gaffel igjennom og etterpå se at det har blitt et fint mønster) Edit: Her er det mange oppskrifter på ulike muffinstyper. Endret 13. august 2007 av Vannmelon
Gjest pytte Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Joda, hun liker sjokolade kaker, og i grunnen tror jeg hun liker sjokolade kjeks også... var noen som gav hun sjokoladekjeks med peanøtter inni(liker ikke at hun eter peanøtter, syns ho er for lita til det) Men unasett, så spytta ho det ut, og ville aldri mer ha sjokoladekjeks, Jeg liker ikke sjokolade kjeks!Sier hun, og nekter å smake... Men jeg tror det var peanøttene hun ikke likte, for hun spiser alt annet av sjokolade... Den kaka skal jeg prøve å lage med hun en gang,takk for oppskriften. Det ble boller i dag allikevell, å det var stor stas å spise sine egne boller
Gjest *Mim* Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Marit Røttingsnes Westlie har akkurat gitt ut kokebok med familievennlige oppskrifter.
Gjest Wolfmoon Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Joda, hun liker sjokolade kaker, og i grunnen tror jeg hun liker sjokolade kjeks også... var noen som gav hun sjokoladekjeks med peanøtter inni(liker ikke at hun eter peanøtter, syns ho er for lita til det) Men unasett, så spytta ho det ut, og ville aldri mer ha sjokoladekjeks, Jeg liker ikke sjokolade kjeks!Sier hun, og nekter å smake... Men jeg tror det var peanøttene hun ikke likte, for hun spiser alt annet av sjokolade... Den kaka skal jeg prøve å lage med hun en gang,takk for oppskriften. Det ble boller i dag allikevell, å det var stor stas å spise sine egne boller Hos meg er vaffler alltid en sikker vinner når jeg skal lage noe med tanteungen min. Hun er bare 2 da, så er ikke så kravstor enda, bare hun får være med Det fine med vaffler er jo at du ikke trenger å være så nøye når du har i melk og mel, kan bare jevne ut hvis det blir feil!
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Må det være noe søtt? Hva med piroger (rundstykkedeig, legg i ost og skinke, brett sammen og stek), smoothies e.l.?
Gjest Thelma :-) Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Arme riddere eller semuliegrøt var en slager hos oss da ungene var små ..
Catzy Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 Hva med sjokoladeboller, sånne man lager med puffa ris? Eller var det det hun ikke likte? Muffins? Moro å se på hvordan de vokser i formene sine. Fruktsalat?
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Må det være noe søtt? Hva med piroger (rundstykkedeig, legg i ost og skinke, brett sammen og stek), smoothies e.l.? Å nei, du må ikke finne på å lage noe søtt! Søtsaker er farlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå