Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Hvorfor skal man på liv og død ikke bruke såpe i ansiktet? Det er jo bare vanlig hud man har der også?? Selv merker jeg absolutt ingen forskjell fra nå som jeg bruker vanlig håndsåpe og da jeg brukte diverse renseprodukter.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Jeg tror det kan ha noe med at såpe er litt uttørkende? Huden i ansiktet er jo ganske tynn og delikat, så ikke alle ingredienser som er i vanlige kroppssåper passer for den. Men likevel, jeg kjenner jo folk som har helt fin hud og som bruker bare vanlig såpe eller ingenting i ansiktet... Men for min del blir jeg hvertfall tørr når jeg bruker det.
mariposa Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Jeg synes ikke at den sepen en bruker til kroppen har noe oppi ansiktet å gjøre. Blir litt udelikat det der.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Ja gid tenk om sepen først kommer i kontakt med hendene og så i mitt delikate ansikt. Det ville vært aldeles skrekkelig.
mariposa Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Det spørs hvor dine eller andres hender hadde vært før de kom i kontakt med sepen.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Man får ikke noe mindre bakterier i ansiktet av å vaske seg med ansiktsrens enn med såpe. Man bruker henda uansett.
mariposa Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Når du står i dusjen da? Bruker du samme sepe da også? Og hva med andre i familien? Samme sepe for dem også?
Miel Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Jeg synes ikke såpe har noe på kroppen å gjøre i det hele tatt, jeg, med unntak av hendene. Hvor ofte er du egentlig skitten på kroppen? Jeg vasker meg bare med vann med mindre jeg er full av solkrem og salt etter en dag på stranden, f.eks. Blir da ren nok av det, og huden min har det helt klart bedre.
(-:Domino:-) Skrevet 17. august 2007 #9 Skrevet 17. august 2007 Huden i ansikgtet er tynnere og mer sensitiv enn på resten av kroppen, også er jo såpe uttørrende da.
Rexina Skrevet 17. august 2007 #10 Skrevet 17. august 2007 Jeg vasker meg med lano på kroppen og ansiktsrens i huden. Men jeg har tørr og sensitiv hud da. Tåler ikke vaskemiddel og skyllemiddel med parfyme engang.. Det er skikkelig kjipt. Får utslett av masse for tida!
Gjest Alou Skrevet 18. august 2007 #11 Skrevet 18. august 2007 Hvorfor skal man på liv og død ikke bruke såpe i ansiktet? Det er jo bare vanlig hud man har der også?? Du har ikke hørt om pH? Vanlige såper har en for høy pH til å kunne være tilfredsstillende for huden i ansikt og underliv. Det er ikke sikkert man merker forskjell etter noen få ganger, men på lang sikt så vil nok huden ta skade av det. Bedre med kun rent vann enn Lano, for å si det slik.
mariposa Skrevet 18. august 2007 #12 Skrevet 18. august 2007 Jeg synes ikke såpe har noe på kroppen å gjøre i det hele tatt, jeg, med unntak av hendene. Hvor ofte er du egentlig skitten på kroppen? Jeg vasker meg bare med vann med mindre jeg er full av solkrem og salt etter en dag på stranden, f.eks. Blir da ren nok av det, og huden min har det helt klart bedre. Vasker du aldri kroppen din med annet enn vann? Kroppen din blir aldri skitten? Du vasker kroppen med sepe kun hver sommer eller hver sydentur? Er det mulig? Hva sier folk rundt deg?
Gjest Alou Skrevet 18. august 2007 #13 Skrevet 18. august 2007 Kroppen din blir aldri skitten? Vann er faktisk det beste løsemiddelet, men lukten etterpå blir jo selvfølgelig ikke den samme.
Gjest vimse Skrevet 18. august 2007 #14 Skrevet 18. august 2007 Men du blir ren, og det er faktisk det viktigste...
venus* Skrevet 18. august 2007 #15 Skrevet 18. august 2007 Vann er faktisk det beste løsemiddelet, men lukten etterpå blir jo selvfølgelig ikke den samme. Jeg antar at de fleste bruker shampo med en eller annen lukt.. Skulle tro at en viss person i denne tråden fortsatt arbeider 14 timer på jordet så stort behov som hun har til å vaske seg
mariposa Skrevet 18. august 2007 #16 Skrevet 18. august 2007 Vann er faktisk det beste løsemiddelet, Tar du oppvasken på samme måte? Ingen sepe til kroppen, og ingen Zalo etc. til oppvasken?
Gjest Alou Skrevet 18. august 2007 #17 Skrevet 18. august 2007 HVA vil du vaske vekk på kroppen? Jeg bruker såpe på kroppen, det er selvsagt for meg siden det føles mye mer oppfriskende med en god duft, men jeg hadde klart meg fint på en øde øy uten dusjsåpa mi - lenge! Det er forresten en smule forstyrrende med all fnisingen din i denne tråden!
Miel Skrevet 19. august 2007 #18 Skrevet 19. august 2007 (endret) Vasker du aldri kroppen din med annet enn vann? Kroppen din blir aldri skitten? Du vasker kroppen med sepe kun hver sommer eller hver sydentur? Er det mulig? Hva sier folk rundt deg? Ja, jeg bruker kun vann. Jeg dusjer stort sett hver dag, så om jeg skal bruke såpe i tillegg blir huden min fullstendig ødelagt. Jeg klør, flasser og blir rødflammete. Ettersom jeg har en jobb som ikke gjør meg verken svett eller møkkete (og dessuten har med bl.a. smittevern og hygiene å gjøre, sånn til informasjon) og kroppen min stort sett er dekket av klær hele dagen har jeg liksom ikke så mye å vaske av meg... Hva er det du er så opptatt av å vaske vekk, egentlig? Med mindre du svetter og stinker noe helt eksepsjonelt er det ikke noe problem å bli ren med bare vann. Det er dessuten et faktum at overdreven renslighet reduserer kroppens motstandsevne mot infeksjonssykdommer. Huden din skal være dekket av bakterier og talg, de er en svært viktig del av kroppens førstelinjeforsvar, og tro meg, de bidrar ikke til noe vond lukt om du vasker deg regelmessig... (Og om du ikke tror meg, er du herved invitert til en sniff når som helst. ) Såpe virker som flere her har sagt svært uttørrende på huden, fordi du stadig fjerner denne naturlige beskyttelsen. Endret 19. august 2007 av Miel
Miel Skrevet 19. august 2007 #19 Skrevet 19. august 2007 Jeg bruker såpe på kroppen, det er selvsagt for meg siden det føles mye mer oppfriskende med en god duft, men jeg hadde klart meg fint på en øde øy uten dusjsåpa mi - lenge! Skjønner hva du mener, det var veldig rart i begynnelsen da jeg kuttet ut såpen, men jeg kompenserer ved å bruke en parfymert bodylotion etterpå, da oppnår jeg det samme. :icon_smile: Merker i hvert fall at det går med betydelig mindre mengder kremer nå som jeg bare vasker meg med vann, før var jeg så tørr at jeg gjerne måtte ha en runde med bodylotion 2-3 ganger om dagen, nå klarer jeg meg med en liten mengde etter dusj (og ikke nødvendigvis hver eneste dusj, engang). Deilig at huden klarer seg litt mer på egen hånd, liksom!
onyx Skrevet 19. august 2007 #20 Skrevet 19. august 2007 samme her. Bruker bare en mild dusjolje hvis jeg er veldig møkkete eller full av solkrem, ellers bare vann. Jeg er ren og stinker heller ikke. I ansiktet bruker jeg en mild ansiktsrens hver kveld for å fjerne sminke, solkrem etc. Jeg synes ikke såpe har noe på kroppen å gjøre i det hele tatt, jeg, med unntak av hendene. Hvor ofte er du egentlig skitten på kroppen? Jeg vasker meg bare med vann med mindre jeg er full av solkrem og salt etter en dag på stranden, f.eks. Blir da ren nok av det, og huden min har det helt klart bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå