Gå til innhold

Skummelt, men åååh, så spennende


Amused

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det hørtes ut som et dilemma for faren din, men det ser også ut som han har tatt sitt valg.. Tror nok du får en fin jul uansett jeg, men selvfølgelig vondt å ikke kunne feire jula med hele familien..

Masse varme :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

naley, Ella*, imli og Simpleminded, takk for gode ord :klemmer:

Jeg vet jeg burde godta at det bare er sånn, men jeg greier det ikke, ikke denne gangen. Det er utrolig sårt at vi i framtiden ikke kan feire jul (1. juledag) med dem fordi vi har blitt for mange :gråte: Jeg mener at vi har minst like stor rett til å være der som barna til kjæresten til pappa, selv om de er oppvokst der. For pappa bor jo der nå, og da har jeg også rett til å være der i familieselskapene, mener jeg.

Lurer på om jeg skal sende dem ei melding hvor jeg forklarer hvorfor det er så sårt for meg (oss), for jeg vet ikke helt om hun har skjønt det. Jeg tror nemlig ikke at hun gjør det for å være ond, men fordi hun ikke tenker lenger enn til sin egen nese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå...

:juhu:

... er det bare 28,5 timer til jeg tar juleferie! :danser: Det blir utrolig deilig. Har bestemt meg for å ikke dra på festen torsdag kveld, det blir litt for mye, kjenner jeg. Må jo lade opp til den store vennefesten på fredag i stedet :lur:

I dag har jeg med pizza til lunsj (rester fra i går) :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gråte: Nå må jeg bare prøve å komme meg ovenpå igjen...

Sendte ei lang melding til både pappa og dama (B), hvor jeg i rolige ordelag forklarte at jeg hadde blitt veldig såret da jeg fikk vite at det ikke passet at vi kom 1. juledag likevel, og at det var leit fordi det jo var tradisjon, og fordi jeg vil feire julen med familien min. Jeg skrev også at jeg skjønte at de ikke mente noe vondt, men at jeg likevel ble såret, fordi jeg føler meg ekskludert, og har gjort det i lengre tid. Dette var på en måte dråpen i så måte. De har jo vært på sydenturer hvor bare hennes barn har blitt invitert. Ikke at jeg ville være med, men det er da vanlig folkeskikk å spørre, vel?

Ja, jeg er redd for å miste faren min, som jeg alltid har hatt god kontakt med, og ja, vært yndlingen til. Nå skal alle treff skje på deres premisser, og hvis B ikke orker/tør/vil dra et sted, så kan ikke pappa heller det. Det ligger mer bak enn hva jeg skriver her, men nå er toppen nådd...

For å komme tilbake til sms'en, så trodde jeg i min naivitet at jeg skulle få en "Huff, vi visste ikke at du følte det sånn, beklager" eller noe i den dur.

I stedet får jeg den kjefteskura fra B, som "Hvor vil du hen? Jeg blir helt skjelven, du er skikkelig urettferdig nå! Og hva har sydenturene med dette å gjøre?"

Jeg trodde jeg hadde forklart meg, jeg :sjenert: At jeg føler meg utafor i hennes familie, at de andre prioriteres framfor oss. Etter mange sms'er, hvor hun nekter å høre det jeg sier, at jeg er lei meg og føler meg tilsidesatt av mange årsaker, så kommer en liknende sms fra pappa også, om at "Nå går det for vidt" :gråte: Han, hykleren, som i går sa så ynkelig at han ikke bestemmer noe der i gården.

De fikk meg til å tvile på meg selv, at jeg har overreagert, at jeg har gjort noe galt... Heldigvis har jeg både snille samboeren min, mamma og mannen, samt søster og flere venninner, som sier til meg at det ikke er min skyld at de tar sånn på vei.

(Huff, nå fikk jeg sms igjen)...

Der stod det at vi kunne "få" 1. juledag om vi ville :dån: Det er ikke poenget, og det skrev jeg, samt at jeg ikke orker å prate mer om det. Nei, det ville ikke hun heller, men "godt at jeg har lært deg å kjenne". Hva f.. skal det bety??? "I like måte," skrev jeg. Jeg har holdt en hyggelig tone hele veien, men det hjelper jo ikke. Til og med min sære stefar sier at dette er tullball fra B's side, fra ende til annen.

Det jeg frykter nå, er at pappa knapt får møte sitt første barnebarn når den tiden kommer :gråte:

Herregud, jeg må ta meg sammen. Lille klumpen har ikke godt av at mamman dens er så lei seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Uff... :klemmer::klem:

Skjønner at du er såret, forbanna, føler deg tilsidesatt og frustrert nå, ja!

Utrolig dårlig gjort og frekt av samboeren til faren din, og av faren din!!!

Håper dere kommer frem til en ordning, og at humøret ditt blir bedre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så ekkelt med sånn meldingsveksling. Hadde nesten vært bedre å ringe kanskje? Lett å misforstå over meldinger... Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist :kose:

Utrolig dårlig gjort av kjæresten til pappan din... Spesielt når dere har så lang vei å kjøre så er det jo normalt å kunne lempe litt for dere, så kan heller noen med kortere vei komme en annen dag...

Utrolig synd hvis det går så langt at du ikke får se pappa'n din i jula.

Uff, har ikke så mye fornuftig å si. Håper det ordner seg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Synes du sa det til henne på en pen måte, men hun virker veldig egoistisk og ville ikke se på saken fra din side. Akkurat sånn er kjæresten til mannen min så jeg kjenner til dette, men heldigvis bor dem ikke sammen ennå.

Håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøttet, imli og jente 79, takk :klemmer:

For å prøve å få til en forsoning i går kveld, sendte jeg en melding til pappa der jeg la meg langflat og sa rett ut at jeg er sjalu fordi jeg er redd for at han skal forsvinne for meg og knytte sterkere bånd til Bs barn og barnebarn :sjenert: Da fikk jeg til svar en lang mail, skrevet av pappa, men med Bs hånd, virker det som. Ja, hvorfor kunne de ikke ringe? En mail der de fortsatte å forsvare seg selv :sukk:

Jeg har ikke sovet i natt, så jeg måtte svare på mailen, i høflige ordelag og veldig saklig. Både søster og samboer sa det var godt skrevet, og at hvis de ikke fatter poenget nå, så får det heller være.

Uff, det er så vondt, jeg ante ikke at det skulle utvikle seg sånn! Og i dag skal samboeren min egentlig møte dem for å utveksle gaver. Stakkars, han grudde seg litt, men skal være profesjonell, som han sa :rødme: Han ble kvalm inni seg i går kveld, sa han. Ingen av oss er jo vant til slike feider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Synes du sa det til henne på en pen måte, men hun virker veldig egoistisk og ville ikke se på saken fra din side. Akkurat sånn er kjæresten til mannen min så jeg kjenner til dette, men heldigvis bor dem ikke sammen ennå.

Håper det ordner seg :)

GlamCat :klemmer:

Ja, jeg har inntrykk av at dette er svært vanlig, men jeg hadde jo ikke trodd at det skulle skje her :tristbla:

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist at det skal være sånn. Men jeg synes det er bra du sa i fra. Du har tross alt like mye der å gjøre som hennes barn. Dessverre virker det ikke alltid som enkelte damer skjønner at mannens familie faktisk er like viktig for han som hennes er for henne.

At disse mennene finner seg i det er nå en helt annen sak, og utrolig synd for deg at din far er av den typen...

Nå har du i hvert fall forsøkt. Så får vi håpe det ordner seg fort. Ikke noe koselig å ha sånt hengende over hodet før jul

Stor :klem:

Akkurat sånn er kjæresten til mannen min så jeg kjenner til dette, men heldigvis bor dem ikke sammen ennå.

Unnskyld, kunne ikke dy meg, men trodde du var kjæresten til mannen din jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gjett hva?

Om 5 timer har jeg juleferie!

:juhu:

Og dessuten er jeg 16 uker!

:danser:

I morgen og fredag må jeg rydde og vaske huset, det har blitt lite husarbeid i det siste :flau: Men det gjør jeg vel på et par timer. Det er jo ulempen med større hus, at vaskinga tar så mye lengre tid :fnise:

Gleder meg til jul nå, er så glad for at vi skal feire julaften med svigers, de er to fantastisk snille mennesker :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så trist at det skal være sånn. Men jeg synes det er bra du sa i fra. Du har tross alt like mye der å gjøre som hennes barn. Dessverre virker det ikke alltid som enkelte damer skjønner at mannens familie faktisk er like viktig for han som hennes er for henne.

At disse mennene finner seg i det er nå en helt annen sak, og utrolig synd for deg at din far er av den typen...

Nå har du i hvert fall forsøkt. Så får vi håpe det ordner seg fort. Ikke noe koselig å ha sånt hengende over hodet før jul

Stor :klem:

:klem: tilbake! Ja, nå skal jeg prøve å glemme hele greia, det er jo de som taper på dette.

Unnskyld, kunne ikke dy meg, men trodde du var kjæresten til mannen din jeg :fnise:

:hoho:

Jeg så ikke den engang, jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 UKER!!!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Tenk at vi er så langt allerede... Skvatt når jeg så tickeren din i går, er hun så langt allerede. Så kom jeg på at jeg lå jo noen dager foran, så jeg er visst like langt :fnise: Går unna dette her...

Juleferie om 5 timer ja... Heldig gris... Men er deg vel fortjent. Godt med skikkelig ferie etter en lang høst, og tenk neste jul er vi antagelig hjemme i permisjon :rødme:

Hjemme er det også litt som bør gjøres... Får ta litt etter litt. Hadde vært deilig å få vasket ned, men samtidig viktigere at stua blir ferdig...

Får håpe på et under. Kanskje jeg får litt overskudd til å vaske mens mannen ordner stua ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo ikke lenge til UL! Et par uker bare? Har du fått time?

Ja :jepp: Skal på UL 7. januar, det blir gøy! Og bare 2,5 uker til.

16 UKER!!!!! :hoppe:

Tenk at vi er så langt allerede... Skvatt når jeg så tickeren din i går, er hun så langt allerede. Så kom jeg på at jeg lå jo noen dager foran, så jeg er visst like langt :fnise: Går unna dette her...

Juleferie om 5 timer ja... Heldig gris... Men er deg vel fortjent. Godt med skikkelig ferie etter en lang høst, og tenk neste jul er vi antagelig hjemme i permisjon :rødme:

Hjemme er det også litt som bør gjøres... Får ta litt etter litt. Hadde vært deilig å få vasket ned, men samtidig viktigere at stua blir ferdig...

Får håpe på et under. Kanskje jeg får litt overskudd til å vaske mens mannen ordner stua ;)

:fnise: Hehe, ja, du er jo lenger på vei enn meg!

Rart å tenke på at vi er hjemme med en liten baby neste jul, ja :rødme:

Håper overskuddet kommer flyvende nå i det nærmeste dagene :jepp: Jeg merker at jeg ikke er så sliten lenger, men jeg er fortsatt like trøtt :ler:

:fnise::fnise:

Men dere skjønte vel hva jeg mente :fnise:

Gratulerer med 16 uker Amused :)

Ja, klart vi gjorde :fnise:

Takk, GlamCat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjipt med en sånn situasjon da, håper det ordner seg.

Og 16 uker i dag da, gratulerer så mye :)

Ha en fin dag, du sitter vel å teller ned til ferien nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...