Gå til innhold

Skummelt, men åååh, så spennende

Amused

Anbefalte innlegg

Lille T er 8 uker i dag! :duskedame:

Og tiden flyr avgårde, jeg kan visst ikke få sagt det ofte nok :fnise: Vi hadde ei fin helg, men vanskelig å få tiden til å strekke til til alt vi skulle ha gjort. Min kjære vil gjerne gjøre masse ute i hagen og sånt, mens jeg vil ha litt alenetid :sukk: Jeg tar meg jo av henne uka lang, så det skulle bare mangle om jeg fikk en time alene av og til, mener jeg. Kommunikasjon er stikkordet, har vi funnet ut. Det nytter i hvert fall ikke å bare hinte om hva man vil ha ;) Så jeg fikk da en time for meg selv i går, men skulle ha brukt den til å komme meg ut i stedet for å bli fanget av nettet :flau:

Jeg veide meg i morges, og nå er jeg endelig på 60-tallet igjen! Det føles deilig at det fortsatt går nedover :-D

Lørdag kveld hadde T sin første gråtetokt, hun illskrek, og ikke noe vi gjorde kunne roe henne ned :( Det var fælt! Hun begynte i går også, men da skjønte jeg fort at hun var sulten, selv om hun hadde fått mat en time tidligere. Så det ble mye henging i puppen i går, ja. Rart hvor forskjellige dagene er, ingen er like :)

Håper hun er rolig i dag, for pappa kommer på besøk, og vi skal på Barnas Hus og kjøpe lekegrind :jepp:

Nå har hun ikke bæsjet siden onsdagens storladning, så jeg er spent på uka som kommer :fnise:

Endret av Amused
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble bæsj i går, da. To fulle bleier :ler:

Av og til har jeg lyst til å hive mannen på dør :sjenert: Han går meg virkelig på nervene, selv om fornuften sier at han jo er verdens beste for meg. Men vi krangler MYE om husarbeidet, det er like før vi lager oss ei liste over hvem som skal gjøre hva til enhver tid... Jeg multitasker på dagtid, gjør litt husarbeid mens jeg leker med lillesnuppa. Og på kveldstid vil jeg gjerne at han passer henne mens jeg fortsatt gjør husarbeid eller surfer på nett eller gjør andre ting ;) Og da tror jo han at det bare er å sette seg ned med jenta, mens jeg vil at han også skal få kjenne hvordan det er å prøve å gjøre noe fornuftig mens han passer babyen :sukk: Ja, sukk, fordi jeg høres veldig urimelig ut... Jeg vet jo det, og kanskje jeg snart innser at vi ikke gjør ting på lik måte. Kanskje han rett og slett ikke kan gjøre to ting på en gang? :lur: Jeg er jo så utrolig glad i ham, men av og til vil jeg kaste ham på hue ut...

Har bestilt meg LadyComp som prevensjon, den kommer nok i morgen :hoppe: Blir spennende å se om vi får noen grønne lys, hvordan syklusen min er. Man kan visst begynne med den 6 uker etter fødsel, og så vil den gi fler og fler grønne lys etterhvert som ukene går.

Gjett hva? Jeg drikker et glass rødvin, det er utrooooolig godt! Ga lillesnuppa kveldspuppen for en halvtime siden, og nå ligger hun i senga og sover søtt :rødme: Én time tidligere enn vanlig, hun har vært så trøtt i dag. Er spent på når hun våkner og skal ha mat igjen da. Forhåpentligvis ikke før i 3-tida.

Hun ligger mye og vrir seg og styrer på om natta, i søvne, men så snart jeg snur henne på siden, så roer hun seg. Så hun er jo ikke sulten. Eller kanskje hun er det, men ikke våkner helt? Uansett, jeg bruker å gi henne pupp neste gang hun blir urolig, hun snur seg over på ryggen igjen og begynner å styre på :fnise:

Rødvin er kjempegodt etter 11 måneders opphold :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror husarbeid er listetopp når det gjelder årsaker til krangling/frustrasjon i parforhold - her er det i hvert fall det! Av og til må man bare avreagere litt :sjenert:

Å, kos deg med rødvin :) Det er sikkert kjempegodt etter en så lang pause ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvin ja... *drømme* Gleder meg til mitt første glass jeg også! :) Ikke alltid gutta forstår hva husarbeid består av har jeg fått med meg... Sambo er på samme måte :sukk: Men disse gutta er jo et kapittel for seg selv :jepp:

Sov godt Amused! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han rett og slett ikke kan gjøre to ting på en gang? :lur:

Er det ikke sånn alle menn er da? :klø: ;) Det er vel som du skriver lenger ned - kommunikasjon er vel stikkordet. Men forstår deg så godt, er så mye som er så selvsagt for den ene parten at man ikke tror det må være nødvendig å be om / si i fra om alt mulig. Og når man er litt slitne fra før av også, så er jo gjerne lunta litt kortere også!

Vin.. mmmm.... ikke lenge igjen nå, til et glass kald hvitvin. Jeg GLEDER meg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Høres ut som dere koser dere! Kranglings om husarbeid er en gjenganger her også. Vi gjør ting på veldig forskjellig måte, og det stresser meg at han ikke gjør ting sånn som jeg ville gjort det, også prøver jeg å overstyre, også blir han irritert, også har vi det gående ... I tillegg til at han rett og slett ikke ser når det er skittent ;) Da blir jeg kjeftesmelle, og det er ikke noe gøy, verken for ham eller meg. Kommunikasjon er nok nøkkelen, ja! :jepp:

LadyComp er jeg veldig nysgjerrig på - spent på å høre hvordan det funker for deg! Jeg er litt redd for spiral, og alle de andre hormonprevansjonsmidlene er jeg veldig usikker på, for da jeg gikk på p-sprøyta tidligere tror jeg at det trigget migreneanfall hos meg ... Så jeg venter i spenning på å høre om dine LadyComp-erfaringer :)

Åh, rødvin! Det høres jammen godt ut. Må kanskje unne meg et glass om ikke så lenge, jeg også. Hvordan er det med alkohol og amming, egentlig? Hvor mye går over i melken og er det noen regel for hvor lang tid det må gå mellom drikking og amming?

Ha en fin dag, Amused! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn klarer ikke gjøre to ting på en gang. Opplest og vedtatt :ler: Min er også sånn - når han skal ta seg av T greier han ikke gjøre noe annet. Jeg "multitasker" på dagtid jeg også. Sjonglerer husarbeid og underholdning av bebis. Vi krangler en del vi også, ganske hissige begge to ;) Men det går fort over. Kanskje lurt å sette opp liste over ting? Dere kan jo feks ha ansvaret for hver deres typer husarbeid. Så ser du hvem som greier pliktene sine best :lur:

Jeg vurderte også ladycomp, men kom til at det ble for dyrt. Er veldig nysgjerrig på å høre om dine erfaringer med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til har jeg lyst til å hive mannen på dør :sjenert: Han går meg virkelig på nervene, selv om fornuften sier at han jo er verdens beste for meg. Men vi krangler MYE om husarbeidet, det er like før vi lager oss ei liste over hvem som skal gjøre hva til enhver tid... Jeg multitasker på dagtid, gjør litt husarbeid mens jeg leker med lillesnuppa. Og på kveldstid vil jeg gjerne at han passer henne mens jeg fortsatt gjør husarbeid eller surfer på nett eller gjør andre ting ;) Og da tror jo han at det bare er å sette seg ned med jenta, mens jeg vil at han også skal få kjenne hvordan det er å prøve å gjøre noe fornuftig mens han passer babyen :sukk: Ja, sukk, fordi jeg høres veldig urimelig ut... Jeg vet jo det, og kanskje jeg snart innser at vi ikke gjør ting på lik måte. Kanskje han rett og slett ikke kan gjøre to ting på en gang? :lur: Jeg er jo så utrolig glad i ham, men av og til vil jeg kaste ham på hue ut...

Som om jeg skulle skrevet det selv!!!!! :fnise: Bare at vi ikke har babyen i hus enda, da.... Virkelig spent på hvordan det blir når han ankommer... :sjenert:

Å måtte sette opp en sånn liste høres så forferdelig teit ut, men det er kanskje det som skal til, for å få det til å bli greit? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ser innom dagboka di for å oppdatere meg litt, er så artig å høre hvordan det er å vere nybakt mamma :hjerte:

Som om jeg skulle skrevet det selv!!!!! :fnise: Bare at vi ikke har babyen i hus enda, da.... Virkelig spent på hvordan det blir når han ankommer... :sjenert:

Å måtte sette opp en sånn liste høres så forferdelig teit ut, men det er kanskje det som skal til, for å få det til å bli greit? :klø:

Ja, det høres forferdelig teit ut, men det fungerer faktisk! Iallefall for meg og samboer :jepp: Vi har bodd sammen endel år, og krangla masse om hvem som skulle gjøre hva - og ikke minst når! Men så fant samboer på dette med arbeidsliste, og det har fungert veldig fint helt fra starten. Min samboer er ikke i stand til å se hva som trengs å gjøres, slik vi jenter ofte er. Når han vet hva han skal gjøre fungerer det mye bedre, og ikke minst slipper jeg å mase... Så nå er det (stort sett) lykke og harmoni i huset :ler:

Vi har ikke barn, men vil tro slappe mannfolk går enda mer på nervene for dere med søvnmangel. Går jo an å prøve en stund, selv om det høres litt teit ut.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vi ikke er alene om å krangle om husarbeidet :ler: Spørs om det blir liste etterhvert, det går jo an å prøve i hvert fall.

Åh, rødvin! Det høres jammen godt ut. Må kanskje unne meg et glass om ikke så lenge, jeg også. Hvordan er det med alkohol og amming, egentlig? Hvor mye går over i melken og er det noen regel for hvor lang tid det må gå mellom drikking og amming?

Jeg leste at det bør gå 2-3 timer etter at man har drukket ett glass vin før man ammer igjen. Det er ingen vits i å kaste melka, for promillen i melka følger den i blodet, så når den er lik null i blodet, er den også det i melka :) Man får gjerne en promille på 0,3 etter ett glass vin, og den synker så med 0,15 i timen, derfor minst to timer før neste amming :jepp:

Så nå har det blitt litt hvitvin eller rødvin hver kveld :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er snuppa to måneder! :danser:

Og hun smiler og ler og er utrolig sjarmerende :rødme: Nå sover hun i sofaen mens pappaen sitter ved siden av og ser sesong 4 av the Wire. Jeg får ikke til å følge med på noen serie eller film for tiden. Blir jo så ukonsentrert av ammetåka :fnise: Men det går bedre enn i begynnelsen :jepp:

I dag skal samboeren min i bryllup, så jeg og snuppa blir alene i kveld. Men vi skal nok kose oss med god mat og hverandres selskap :ler: Kan hende svigermor og gammeltanta til T kommer innom, så det blir koselig. Jeg orker ikke å dra i det bryllupet, jeg :sjenert: Synes det blir litt mye styr å ha med en baby, jeg får ikke slappet av helt, ikke mannen heller, så da er det like greit at i hvert fall en av oss får oss en fest. Jeg kjenner heller ikke brudeparet så godt, og har i hvert fall ingenting som passer, ikke sko en gang!, så det er jo enda en grunn til å bli hjemme :)

Men det er ikke noe problem å få tida til å gå, nei :rødme: Må få laget ferdig dåpsinvitasjonene også, og så må jeg prøve å pumpe litt mer. Vil jo gjerne ha muligheten til å gå ut på egen hånd jeg også, og da er det greit å få til pumpinga. Prøvde å gi henne flaske i går, men ville hun ta den? Neida, men vi prøver igjen ;)

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Ladycompen kommer snart, den ble sendt på tirsdag... Jeg tåler heller ikke hormonell prevensjon så godt, så jeg håper denne funker for oss :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skal det også prøves flaske snart. Kjøpte NUK-flasker. Siden hun tar NUK-smokker så har jeg tro på at hun tar flaska, siden det er samme type tupp.

God lørdag! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du er flink som greier å både styre med baby og husarbeid på dagtid!

Skjønner det er frustrerende å krangle med mannen... Tror det er noe i det du sier, at man gjør ting på forskjellige måter. Er ikke alle menn slik da, at de ikke kan gjøre mer enn én ting om gangen? :lur:

Håper du får en fin, ny uke! :klem:

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Her skal det også prøves flaske snart. Kjøpte NUK-flasker. Siden hun tar NUK-smokker så har jeg tro på at hun tar flaska, siden det er samme type tupp.

God lørdag! :-D

Håper det funker for dere, ja! :jepp:

Hmm.. finnes det MAM-flasker, mon tro?

Må si du er flink som greier å både styre med baby og husarbeid på dagtid!

Skjønner det er frustrerende å krangle med mannen... Tror det er noe i det du sier, at man gjør ting på forskjellige måter. Er ikke alle menn slik da, at de ikke kan gjøre mer enn én ting om gangen? :lur:

Håper du får en fin, ny uke! :klem:

Mmm.. tror nok det er sånn at menn ikke kan gjøre mer enn en ting av gangen :-D

Innom med en :klem:

Takk :klemmer: til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sliten for tida, jeg. Skjønner ikke helt hvorfor, for jeg sover godt, men kanskje det skyldes det litt lave blodtrykket? :vetikke: Uansett, tar livet med ro og sover når snuppa sover :) Nå legger vi henne kl. 21, og så sover hun mer eller mindre til 3-4, da får hun mat, og så sover vi til i 6-tida, da får hun gjerne mat igjen, og ofte må vi stå opp da, men så sovner hun igjen i 8-tida, og kan sove i 2-3 timer :-D Herlig! Hun sover dårlig på ryggen, blir veldig urolig i søvne, men da legger jeg henne på siden, og det funker så bra for oss. I hvert fall fram til hun snur seg over på magen ;) Da sover hun kjempegodt.

I dag kom min kjære tidlig hjem, så vi dro på shopping, og jeg fikk kjøpt meg dongeribukse! :danse: Endelig ei bukse hvor jeg får igjen knappen, hehe.... Har visst fått litt bredere hofter etter fødselen, ja, men det gjør ikke noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at T sover så mye om nettene! Høres herlig ut :)

Grattis med ny bukse :-D

Takk!

Ja, det er deilig når det er sånn :jepp: Prøver å få henne til å sovne tidligere og tidligere, men i kveld ble klokka 21.20. Ikke at det er sent, men vi gleder oss til hun sovner tidligere, da. Den siste timen alene før vi legger oss er så verdifull :rødme:

--------------------------------------------------------------------------------------------------

I kveld har samboeren min lagt seg på barne-/gjesterommet. Han har sånn kink i nakken, antakelig fordi jeg pusher ham over på siden om natta fordi han snorker så fælt :fnise: Så i natt skal han sove på ryggen så mye han vil :) Bra for ham og bra for meg :) Han har lagt seg allerede, stakkars slitne kjæresten min.

Lille T ville ikke legge seg før 21 i kveld heller, selv om hun hadde fått mat og tørr bleie og virket ganske trøtt. Illskrek da jeg la henne ned, først skikkelig surmunn, og så brakte det løs. Men hun roet seg da vi tok henne med opp på stua igjen :ler: En bestemt dame som vet hva hun vil :) Så lå hun i fanget til min kjære og bare kikket seg rundt før vi prøvde å legge henne igjen et kvarter senere. Satte på uroen igjen, hun hatet den 20 min. tidligere, og denne gangen var hun fascinert i et par minutter før hun snudde seg vekk. Da la jeg henne over på siden, men smokken i munnen, og så sovnet hun etter å ha gryntet til og mistet smokken et par ganger :rødme: Hun er egentlig veldig lett å ha med å gjøre.

Men flaske vil hun ikke ta! Nå sliter jeg med pumpinga også da, så det er ikke så farlig ennå, men jeg vil jo kunne ta meg en tur ut alene etterhvert :jepp:

Hehe, nå hører jeg allerede at samboeren min snorker høyt :-D Og jeg skal kose meg med House og litt müsli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...