jente 79 Skrevet 27. august 2008 #2461 Del Skrevet 27. august 2008 Jøss, sovet så lenge Det var jammen ikke dårlig. Her har vi vært oppe i 6 timer en gang, men nå er det økedøgn, så kan bare se langt etter sånn luksus Litt deilig nå som det er litt mer rutiner på ting, selv om det ikke alltid går etter planen. Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 27. august 2008 #2462 Del Skrevet 27. august 2008 Oi, så lenge hun sov! Herlig, eller hva? Håper hun sover like lenge i natt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 28. august 2008 Forfatter #2463 Del Skrevet 28. august 2008 Jøss, sovet så lenge Det var jammen ikke dårlig. Her har vi vært oppe i 6 timer en gang, men nå er det økedøgn, så kan bare se langt etter sånn luksus Litt deilig nå som det er litt mer rutiner på ting, selv om det ikke alltid går etter planen. Ha en fin kveld Hmmm... kanskje det er økedøgn her også, for de siste to nettene har jeg måttet amme henne to ganger i løpet av natta Det er vel det som er det typiske med å ha baby, at man tror man har rutiner på ting, før alt snus på hodet igjen Oi, så lenge hun sov! Herlig, eller hva? Håper hun sover like lenge i natt da Pfff... åneida. De siste to nettene har hun våknet oftere enn vanlig. -------------------------------------------------------------------------------------- Hun var stuptrøtt kl. 20.30 i går, så vi la henne da, selv om vi egentlig skulle vente til 22. Selvsagt våknet hun både 1.30, 4.30 og 5.30. Fikk mat de to første gangene, mens den siste gangen sovnet hun ved puppen før hun fikk tak Da la jeg henne i senga igjen. Stod opp kl. 7. Og i dag kom ukas bæsj Heldigvis før mannen dro på jobb Berget klærne denne gangen, Libero 4 holdt. Ganske store bleier, men vi har visst ei stor jente, hun var størst av alle på treffet i går :-D Må komme meg på veiing i neste uke, det er snart en måned siden sist Nå sover hun sin andre dupp denne morgenen, så jeg tror jeg skal slenge meg litt på sofaen jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 28. august 2008 #2464 Del Skrevet 28. august 2008 Når man tror man har etablert en rutine, så forandrer alt seg. Typisk Får satse på at det er økedøgn. Ukas bæsj - det høres helt fjernt ut for meg som skifter 3-4 av dem daglig Herlig med en liten sofahvil... Så får man litt overskudd til kveldens/nattens begivenheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 28. august 2008 Forfatter #2465 Del Skrevet 28. august 2008 Ja, vi fikk hvilt godt i ettermiddag, hun sov i 3 timer! Med innbakt puppepause midt i hvilen Nå ligger hun på ammeputa i pappan sitt fang og gurgler Lærte seg å gurgle i går, og siden har det vært mye av den lyden :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. august 2008 #2466 Del Skrevet 28. august 2008 Ukens bæsj, ja... Det høres ut som det er en skikkelig en også når den først kommer? Ammer nesten til faste tider på natta jeg også, men det er S som gjør det slik... Han våkner alltid mellom 05:00 og 06:00 om natta. Tror han liker rutiner like godt som mammaen sin Hm, så jeg kan drikke vin uten å pumpe, eller misforstod jeg nå? :klø: Kjekt å vite at promillen går ut etter 2-3 timer. Ha en fortsatt fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 29. august 2008 Forfatter #2467 Del Skrevet 29. august 2008 Jepp, melka har samme promille som blodet, og når promillen er ute av blodet, er den også ute av melka Se her: alkohol og amming Men hvis jeg skal på fest, så kommer jeg nok til å pumpe, for da må jeg vente så lenge før hun kan få puppen igjen Hvis jeg bare kan få til den j... pumpa, da Sliter med utdrivinga når jeg pumper, men tror det er bedring på vei :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 29. august 2008 Forfatter #2468 Del Skrevet 29. august 2008 I natt, ja... Hun sovnet 21.45, og så begynte hun med styret sitt i søvne kl. 1. Så jeg var våken både 1 og 2 og 3 og... Uff, jeg er såååå trøtt! Men mistenker at hun har luft i magen, at hun strever for å prompe, for vi er ikke så flinke til å få opp rapen. Ofte begynner hun å gråte når jeg løfter henne opp for å få opp rapen, for hun har det med å sovne ved puppen om natta. Og hvis jeg legger henne til igjen, så vil hun ikke ha mer. Men, jeg har slurvet litt med ammeteen i det siste, så jeg skal drikke litt mer av den framover, samt ikke legge henne før rapen har kommet, selv om hun gråter. Hun roer jo seg så fort etterpå I dag er det tre uker siden jeg bestilte Mei Tai'en min, og den har ennå ikke kommet! Bestilte fra USA, men den har visst ligget til fortolling i Oslo Håper jeg slipper toll, mener å huske at den var så billig, men... Vi får se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 31. august 2008 #2469 Del Skrevet 31. august 2008 Raping sliter vi også litt med, han liker heller ikke så godt å bli holdt opp etter mat - vil helst slappe av. Men han er veldig flink til å slipe ut lufta andre veien da, så da går det kanskje litt opp i opp? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 31. august 2008 #2470 Del Skrevet 31. august 2008 Hvis jeg bare kan få til den j... pumpa, da Sliter med utdrivinga når jeg pumper, men tror det er bedring på vei :-D Det der sliter jeg med også... Synes jeg har holdt på i evigheter, men sjelden jeg får skikkelig fart på det. Kommer kanskje med litt trening... På fredag styret jeg masse og fikk endelig opp 80 ml. Hadde egentlig tenkt å pumpe 100 ml, men da våknet lillegutt. Virket ikke som han merket at jeg hadde pumpet ut noe som helst, han drakk og drakk og drakk. Så tydelig masse melk igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 31. august 2008 #2471 Del Skrevet 31. august 2008 Så man kan altså pumpe seg tom?... Jeg har kun pumpet når det har sprengt på, men har heldigvis alltid hatt nok til Lille V etterpå.. Hva hjelper forresten amme-teen for? Ha en fortsatt fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 31. august 2008 #2472 Del Skrevet 31. august 2008 Så man kan altså pumpe seg tom?... Svarer for deg jeg Amused Tror ikke du skal klare å pumpe deg tom. Etter hva jeg har hørt er den "beste" pumpen babyen din, så det er ikke lett å få det like tomt som babyen kan suge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 1. september 2008 Forfatter #2473 Del Skrevet 1. september 2008 Raping sliter vi også litt med, han liker heller ikke så godt å bli holdt opp etter mat - vil helst slappe av. Men han er veldig flink til å slipe ut lufta andre veien da, så da går det kanskje litt opp i opp? :klø: Vil helst slappe av her også, blir ganske så sinna når jeg tar henne opp, ja Men hun skjønner fort at det blir bedre av det. Blir mye promping her også Det der sliter jeg med også... Synes jeg har holdt på i evigheter, men sjelden jeg får skikkelig fart på det. Kommer kanskje med litt trening... På fredag styret jeg masse og fikk endelig opp 80 ml. Hadde egentlig tenkt å pumpe 100 ml, men da våknet lillegutt. Virket ikke som han merket at jeg hadde pumpet ut noe som helst, han drakk og drakk og drakk. Så tydelig masse melk igjen... Ja, jeg har ikke tenkt å gi meg med pumpinga, men det er så sjelden jeg har tid til å sette meg ned, føler jeg 80 ml er jo kjempebra! Da er det rart å tenke på at det fortsatt er masse igjen i puppen. Lurer på hvor mye som er der inne, jeg :D Så man kan altså pumpe seg tom?... Jeg har kun pumpet når det har sprengt på, men har heldigvis alltid hatt nok til Lille V etterpå.. Hva hjelper forresten amme-teen for? Ha en fortsatt fin kveld! Nei, man kan ikke pumpe seg tom Puppen blir aldri helt tom, men det er vel vanskeligere for babyen å få ut alt når det blir mindre melk, selv om det fylls jevnt på. Jeg drikker amme-te for at snuppa ikke skal få luft i magen. Synes det hjelper, men har tenkt å trappe ned litt Får prøve oss fram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 1. september 2008 Forfatter #2474 Del Skrevet 1. september 2008 Hva har skjedd med :-D - smileyen? Anyway, i natt har jeg sovet godt! Snuppa sovnet kl. 22 etter litt mye styr (mistet smokken hele tida ), nå sover hun konsekvent på siden, huff, det er vel ikke skadelig? Snakket med svigermor om det, og da hun hadde småbarn, så la de dem hele tiden på siden... Vel, det hender at hun snur seg over på rygg, og kan sove godt da, men hun vil helst sovne på siden, med unntak når vi triller da Hun sov til 5, fikk mat og sovnet igjen til 7.30, da våknet hun da pappan kom for å si hadet Jeg la henne over i senga vår, og lå og ammet henne. Det var så koselig :rødme: Og så sovnet hun så godt igjen, så jeg slapp å stå opp så "tidlig". Deilig! Hun holder på å vokse ut av fashionbag'en sin (Teutonia), så vi bør vel sette på sportsdelen etterhvert. Skal se hvor lunt det blir med skinnposen og et pledd under, eller så får vi anskaffe en softbag. I slike stunder angrer jeg litt på at vi ikke valgte ei vogn med større bag, men samtidig er jo trehjulingen genial å trille Blir vel en trilletur til butikken etterhvert, må først vente til hun våkner, får mat og skal sove igjen, siden det tar en time å trille. I morges bæsjet hun på stellebordet, hehe... Bare 4 dager siden sist, så kanskje det blir litt oftere framover. Jeg har nå begynt å telle kalorier, vekta har stått stille i tre uker, så nå må jeg passe på litt hva jeg spiser. Det blir jo litt kjeks og skillingsboller og sjokolade hver dag, og for meg fører ikke det til at jeg går ned noe, selv om jeg ammer. Skal spise sunnere, og kun godis fredag/lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 1. september 2008 #2475 Del Skrevet 1. september 2008 Så deilig at du har sovet godt! Det går opp og ned med sånt når man har en liten en i hus, gitt ... De vokser så fort, det er helt sprøtt å se. Synes nesten det er forandringer daglig. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 1. september 2008 #2476 Del Skrevet 1. september 2008 Ja! Den :-D smileyen savner jeg også! Hmm... Ville ikke tro det skulle være noe problem at de sover på siden. Det er vel helst magen som er farlig å sove på når de er små.. til deg! Og den godisen er ikke lett å holde seg unna for meg heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 2. september 2008 #2477 Del Skrevet 2. september 2008 Ja, jeg har ikke tenkt å gi meg med pumpinga, men det er så sjelden jeg har tid til å sette meg ned, føler jeg 80 ml er jo kjempebra! Da er det rart å tenke på at det fortsatt er masse igjen i puppen. Lurer på hvor mye som er der inne, jeg :D Høres kjent ut... Synes aldri jeg rekker å pumpe før han skal ha mat igjen... Synes jo det er greit at det er litt melk før jeg skal pumpe, men jammen ikke rett å rekke Ja, ganske utrolig hvor mye det kan være. Virket ikke som han syntes det var lite igjen i hvert fall. Jeg var redd jeg fikk en grinete unge og måtte ty til det jeg akkurat hadde pumpet ut. Men neida, han virket ikke som han merket noen forskjell Hun holder på å vokse ut av fashionbag'en sin (Teutonia), så vi bør vel sette på sportsdelen etterhvert. Skal se hvor lunt det blir med skinnposen og et pledd under, eller så får vi anskaffe en softbag. I slike stunder angrer jeg litt på at vi ikke valgte ei vogn med større bag, men samtidig er jo trehjulingen genial å trille Såpass... Vi har jo softbag'en. Har fortsatt en del å gå på der, men ser jo at det har blitt merkbart mindre siden han ble født. Vokser fort disse små Søstra mi fikk helt hette når hun hørte at han bare var en meter kortere enn henne Ja, trehjulingen er kjempefin på trilletur sammenlignet med de med fire hjul. Men synes ikke den er helt trygg når det er kupert da... Men er jo begrenset hvor ofte vi beveger oss i sånt terreng da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 2. september 2008 #2478 Del Skrevet 2. september 2008 Savner " :-d " -smileyen jeg også... Tror nok ikke det er farlig å legge henne på siden, de gjorde det med S på sykehuset. Det som er viktig da er at hun ikke får rullet seg over på magen, men det visste du sikkert Utrolig kjekt at man ikke må pumpe ut melken etter at man har drukket et glass vin, det er det jeg har hørt tidligere, og det hørtes ut som mye styr! Nå tror jeg jeg skal ta meg et glass vin når anledningen byr seg neste gang Enda ikke fått mei-taien? Jeg vil gjerne vite hva du synes når du får den, vurderer sterkt å skaffe meg en slik en når S er for stor for det elastiske sjalet Ha en fortsatt fin (og fredelig!) natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 3. september 2008 Forfatter #2479 Del Skrevet 3. september 2008 Så deilig at du har sovet godt! Det går opp og ned med sånt når man har en liten en i hus, gitt ... De vokser så fort, det er helt sprøtt å se. Synes nesten det er forandringer daglig. Ha en fin dag! Ja, det har vært noen gode netter i det siste Ha en fin dag du også! Ja! Den :-D smileyen savner jeg også! Hmm... Ville ikke tro det skulle være noe problem at de sover på siden. Det er vel helst magen som er farlig å sove på når de er små.. til deg! Og den godisen er ikke lett å holde seg unna for meg heller! Tror det går bra å la henne ligge på siden, ja Hun ligger jo på ryggen iblant også. Såpass... Vi har jo softbag'en. Har fortsatt en del å gå på der, men ser jo at det har blitt merkbart mindre siden han ble født. Vokser fort disse små Søstra mi fikk helt hette når hun hørte at han bare var en meter kortere enn henne Ja, trehjulingen er kjempefin på trilletur sammenlignet med de med fire hjul. Men synes ikke den er helt trygg når det er kupert da... Men er jo begrenset hvor ofte vi beveger oss i sånt terreng da... Den bagen vi har er litt mindre enn softbagen, så jeg ser jo nå at vi burde ha kjøpt sistnevnte. Lettere å løfte er den jo også Jeg synes også trehjulingen er litt ustødig iblant, men har lært meg hvordan den oppfører seg på et vis. Synes den humper veldig på grusvei da, det er litt dumt. Tror nok ikke det er farlig å legge henne på siden, de gjorde det med S på sykehuset. Det som er viktig da er at hun ikke får rullet seg over på magen, men det visste du sikkert Utrolig kjekt at man ikke må pumpe ut melken etter at man har drukket et glass vin, det er det jeg har hørt tidligere, og det hørtes ut som mye styr! Nå tror jeg jeg skal ta meg et glass vin når anledningen byr seg neste gang Enda ikke fått mei-taien? Jeg vil gjerne vite hva du synes når du får den, vurderer sterkt å skaffe meg en slik en når S er for stor for det elastiske sjalet Ha en fortsatt fin (og fredelig!) natt Hun ruller ikke over på magen ennå, nei Ha en fin dag du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 3. september 2008 Forfatter #2480 Del Skrevet 3. september 2008 Har fått Mei Tai'en! Tror det kan ta litt tid før snuppa er helt fornøyd med å være i den, og jeg bør helst være i bevegelse Men veldig kjekt å bære henne rundt sånn! Lett å knyte også, selv om jeg ikke får det heeelt til ennå. Snuppa har nå begynt å spise på alt, herlig! Fører lekene på babygymmen mot munnen og smaker på dem Men å gripe, det gjør hun ikke ennå. I dag MÅ jeg komme meg til helsestasjonen for å veie henne, det er jo en måned siden sist Angrer på at jeg ikke ba mannen ta bussen så jeg fikk bilen, for det regner VELDIG. Jaja, får bare kle godt på meg. Regntrekket til vogna er i hvert fall bra Det som bekymrer meg litt, er at T ikke sover så lenge av gangen i vogna lenger. Og det er ikke bare å legge henne der og håpe at hun sovner hvis hun nettopp har sovet... Jaja, det får gå som det går, får bare sørge for at hun er god og mett og holde henne våken en halvtime før vi drar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå